Παραγγελία στη Samsung από την εταιρεία του ομίλου Αγγελικούση εν όψει έργου με την Total

Σχέδιο για τη ναυπήγηση πέντε πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) θέτει σε εφαρμογή η Maran Gas, μέλος του Ομίλου Αγγελικούση που δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς LNG. Την παραγγελία για τα πέντε πλοία τοποθέτησε στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries και όπως αναφέρει η LloydsList η κίνηση αυτή συνδέεται με συμφωνίες ναύλωσης που έχει η Maran Gas με τη γαλλική εταιρεία υδρογονανθράκων Total.

Ειδικότερα, η Total σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός νέου project εξόρυξης φυσικού αερίου στη Μοζαμβίκη και τα τέσσερα πλοία είναι μέρος ενός στόλου 17 LNG Carriers, τεσσάρων διαφορετικών πλοιοκτητών που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες μεταφοράς αερίου που θα προκύψουν από την ανάπτυξη του εν λόγω έργου.

Όπως αναφέρει η LloydsList, πηγές από το ναυπηγείο επιβεβαίωσαν τη συμφωνία με τον όμιλο Αγγελικούση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Maran για πρώτη φορά συνεργάζεται για τη ναυπήγηση LNG Carrier με τη Samsung, καθώς μέχρι τώρα τα περισσότερα πλοία αυτής τα κατηγροίας τα έχει ναυπηγήσει στα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering και λιγότερα στη Hyundai Samho.

Επίσης, η DSME έχει αναλάβει και την κατασκευή δεξαμενόπλοιων για λογαριασμό της αδελφής εταιρείας, Maran Tankers. Η επιλογή της Samsung από τη Maran Gas Maritime, η οποία διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών LNG στον κόσμο, υποδηλώνει σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους ότι εκκρεμεί συγκεκριμένη ναύλωση γι’ αυτά τα πλοία.

Η πρώτη συμφωνία

Η πρώτη συμφωνία του Έλληνα πλοιοκτήτη με τη Samsung αναφέρθηκε τον προηγούμενο Δεκέμβριο και ήταν για ένα μόνο πλοίο μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων, με ορίζοντα παράδοσης το 2023. Η συμφωνία αυτή περιελάμβανε και option για τη ναυπήγηση δύο ακόμη LNG Carriers. Το πλοίο αυτό συνδέεται με πολυετή ναύλωση από την Total, ενώ οι δύο option εξακολουθούν να ισχύουν.

Τα άλλα τέσσερα πλοία που τοποθέτησε ως παραγγελία η Maran στο ναυπηγείο συνδέονται με το έργο ύψους 20 δισ. δολ. της Total στη Μοζαμβίκη. Ωστόσο, τι τελικά θα γίνει θα εξαρτηθεί από το εάν και πότε θα δοθεί το πράσινο φως για την έναρξη του έργου. Στην περίπτωση που προχωρήσει, οι συμβάσεις ναύλωσης θα είναι τουλάχιστον δεκαετείς. Και τα πέντε πλοία έχουν παρόμοιο μέγεθος και θα έχουν πρόωση τύπου X-DF, αλλά θα υπάρχουν και κάποιες διαφορές στις προδιαγραφές μεταξύ του ενός πλοίου και των άλλων τεσσάρων που συνδέονται με το project της Μοζαμβίκης.

Με την ιαπωνική ΝΥΚ

Η Maran Gas θα είναι παρούσα στο έργο αυτό μαζί με την ιαπωνική NYK, που έχει παραγγείλει επίσης τέσσερα παρόμοια πλοία στη Samsung, καθώς και τις «K» Line και Mitsui O.S.K. Lines (MOL) που έχουν παραγγείλει επίσης πλοία στη Hyundai.

Από τα 17 πλοία όλα είναι του ίδιου μεγέθους (174.000 κυβικών μέτρων το ένα), εκτός από ένα της MOL που είναι μικρότερο, στα 140.000 κυβικά μέτρα, για να εξυπηρετήσει μικρότερους τερματικούς σταθμούς. Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται να ξεκινήσουν από το 2024, σύμφωνα με τα γενικότερα σχέδια για την πορεία του έργου.

Θετικές προοπτικές

O όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση μέσω της Maran Gas διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο από LNG carriers στην Ελλάδα, ο οποίος αποτελείται από 36 πλοία και εννέα υπό κατασκευή. Μιλώντας πρόσφατα σε εκδήλωση του propeller Club ο Richard Gilmore, Executive Vice President της Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση, τόνισε τις θετικές προοπτικές του LNG και σημείωσε ότι τα επόμενα 15 χρόνια, τουλάχιστον, σε ενεργειακό επίπεδο θα είναι η εποχή του φυσικού αερίου. Η εξέλιξη του στόλου πλοίων που μεταφέρουν LNG είναι χαρακτηριστική. Σύμφωνα με την παρουσίαση του κ. Gilmore, το 1969 υπήρχαν μόλις έξι LNG carriers ενεργά. Μόλις τρία ναυπηγεία τα κατασκεύαζαν, τρεις χώρες έκαναν εισαγωγές LNG και δύο χώρες το παρήγαγαν. Πενήντα χρόνια μετά ο αριθμός των πλοίων έφτασε τα 594, τα ναυπηγεία τα 15, οι χώρες που κάνουν εισαγωγές τις 44 και οι χώρες που το παράγουν τις 20. Παράλληλα το orderbook των LNG Carriers φτάνει συνολικά τα 118 πλοία.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")