Εάν είναι επιτυχής η μετετροπή, ο LIRR θα ήταν ο πρώτος σιδηρόδρομος για τις μετακινήσεις στη Βόρεια Αμερική που έχει τρένα με μπαταρία, κάτι που συμβαίνει ήδη στην Ευρώπη.
Η πρώτη φάση της μελέτης θα είναι σε χαρτί, ακολουθούμενη από δοκιμές σε άδειες αμαξοστοιχίες σε τρένα M7 στον κλάδο Oyster Bay και Port Jefferson. Εάν είναι επιτυχές, ορισμένα τρένα θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με μπαταρίες μέχρι το επόμενο έτος.
Η μελέτη για τις μπαταρίες θα διαρκέσει οκτώ μήνες και θα ελέγξει πόσοχρόνο μπορεί να κινηθεί ένα τρένο με μπαταρίες, πόσο γρήγορα μπορούν να επαναφορτιστούν και πόσο εύκολα ένα τρένο μπορεί να αλλάξει από μπαταρία σε ηλεκτρική ισχύ τρίτης ράγας. Οι δοκιμαστικές αμαξοστοιχίες αναμένεται να λειτουργούν χρησιμοποιώντας ισχύ τρίτης ράγας στο ηλεκτρικό τμήμα της γραμμής, φορτίζοντας τις μπαταρίες καθώς ταξιδεύουν και έπειτα θα τροφοδοντούνται μόνο με μπαταρία κατά μήκος του μη ηλεκτροκίνητου τμήματος της γραμμής μεταξύ East Williston και Oyster Bay.
LIRR και Alstom θα καθορίσουν πού ακριβώς θα μπορούσαν να βρίσκονται οι μπαταρίες, κάτω από καθίσματα, στην οροφή ή κάτω από τα βαγόνια.
Τέλος θα αξιολογηθεί επίσης πόση ισχύ χρειάζονται τα τρένα ντίζελ πολλών τόνων για να ανεβουν λόφους, καθώς και ζητήματα ασφάλειας.