Στις 16 Μαρτίου του 2020 οι βιομηχανίες παραγωγής βιοντίζελ γνώριζαν επακριβώς πόσο καύσιμο θα χρειαστεί να παράγει, ή να εισάγει η κάθε μία. Επομένως, την περίοδο της σποράς, οι παραγωγοί ηλίανθου και σόγιας -από τα οποία παράγεται το βιοντίζελ- γνώριζαν τις εκτάσεις που απαιτούνται τόσο για να καλυφθούν οι εγχώριες ανάγκες, όσο, σε μεγάλο βαθμό, τις τιμές με τις οποίες θα διέθεταν τη σοδειά τους τον περασμένο Αύγουστο.

Όμως, φθάσαμε στον Μάιο και ακόμα είναι ανοικτή η προκήρυξη για την κατανομή των ποσοτήτων βιοντίζελ στις βιομηχανίες και όχι μόνο αυτό, αλλά αντί για 132.500 τόνους το 2020, φέτος θα απαιτηθούν μόλις 110.000 τόνοι.

Κι όλα τούτα γίνονται ενώ εδώ και έξι μήνες ο πρώην υπουργός Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Κωστής Χατζηδάκης είχε ξεκινήσει το διάλογο για την αλλαγή του τρόπου κατανομής βιοντίζελ στη χώρα, ενώ οι παραγωγοί παρέμεναν δίχως ενημέρωση από τον Οκτώβριο του 2020 έως και τον περασμένο Απρίλιο για το τί μέλλει γενέσθαι. Όπως αναφέρει το "Agro24", είχε επισημάνει εγκαίρως τον κίνδυνο να υπάρξει αυτή η μεγάλη καθυστέρηση και δεν είχε λάβει κάποια απάντηση από το υπουργείο. Τελικά, δεν άλλαξε τίποτα, τουλάχιστον όχι για φέτος.

Έτσι κι αλλιώς, η προκήρυξη-πρόσκληση για την κατανομή βιοντίζελ προς τις βιομηχανίες δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια». Μέχρι τις 17 Μαΐου θα μπορούν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες να συμμετέχουν. Επίσης, το ποσοστό ανάμιξης βιοντίζελ στη βενζίνη για τα διυλιστήρια παραμένει στο 7%, όπως και πέρυσι. Η συνολική ποσότητα μειώνεται στους 110.000 τόνους, πιθανότατα λόγω των υψηλών αποθεμάτων βιοκαυσίμων που δημιούργησε το μεγάλο σε διάρκεια lockdown των προηγούμενων μηνών.

agro24.gr