Το θέμα έχει φέρει απέναντι δύο σημαντικές εκλογικές βάσεις για την κυβέρνηση: τους εργαζόμενους στα διυλιστήρια και τους αγρότες που εξαρτώνται από τις εντολές για τα βιοκαύσιμα, προκειμένου να στηρίξουν την τεράστια αγορά καλαμποκιού.
Η προηγούμενη κυβέρνηση, υπό τον Ντόναλντ Τραμπ, προσπέρασε την ισχύουσα νομοθεσία η οποία απαιτεί από τα διυλιστήρια να αναμιγνύουν δισεκατομμύρια γαλόνια αιθανόλης και άλλων βιοκαυσίμων στα καύσιμά τους κάθε χρόνο ή να αγοράζουν πιστώσεις από άλλους παραγωγούς. Ωστόσο, η κυβέρνηση Μπάιντεν, όπως έχει δηλώσει, θέλει να επαναφέρει σε ισχύ τους αυστηρούς αυτούς κανόνες.
Οι πιστώσεις, γνωστές ως RINs, διαπραγματεύονται επί του παρόντος στην υψηλότερη τιμή τους στη 13ετή ιστορία του εν λόγω προγράμματος και οι ιδιοκτήτες των διυλιστηρίων υποστηρίζουν ότι η επαναφορά των κανόνων απειλεί με χρεοκοπία τους παραγωγούς, οι οποίοι έχουν ήδη χτυπηθεί από την πτώση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Όπως υποστηρίζει η Biofuel, οι παραγωγοί καυσίμων θα έπρεπε πριν από χρόνια να είχαν επενδύσει σε εγκαταστάσεις ανάμιξης βιοκαυσίμων και με τα καινούργια δεδομένα ελλοχεύει ο κίνδυνος το κόστος για την αγορά των πιστώσεων να μετακυλίσει στους καταναλωτές.
Οι γερουσιαστές των Δημοκρατικών Κρις Κουνς και Τομ Κάρπερ από την πολιτεία Ντέλαγουερ πραγματοποιήσαν τουλάχιστον δύο συζητήσεις τις τελευταίες εβδομάδες με τον Μάικλ Ρίγκαν, επικεφαλής της αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), για να εξετάσουν τη χαλάρωση των μέτρων, σύμφωνα με τις τρεις πηγές προσκείμενες στις συζητήσεις.
Οι δύο γερουσιαστές επί της ουσίας προσπαθούν να βοηθήσουν το μοναδικό διυλιστήριο στην πολιτεία με παραγωγική δυναμικότητα περίπου 180.000 βαρέλια την ημέρα, ενώ παρόμοια αιτήματα έχουν καταθέσει και άλλες πολιτείες στις οποίες λειτουργούν διυλιστήρια, όπως η Πενσιλβάνια, το Τέξας και η Λουιζιάνα.
Εναλλακτικές επιλογές
Στις συζητήσεις αυτές προτάθηκαν διάφορες επιλογές όπως η παραίτηση που απαλλάσσει τη βιομηχανία διύλισης από ορισμένες υποχρεώσεις, η μείωση της ποσότητας των ανανεώσιμων καυσίμων στο μέλλον ή η δημιουργία ενός ανώτατου ορίου τιμών στις πιστώσεις συμμόρφωσης, σύμφωνα με τις πηγές.
Ο εκπρόσωπος της ΕΡΑ Νικ Κόνγκερ επιβεβαίωσε ότι ο Ρίγκαν έχει συναντηθεί με τους γερουσιαστές, ωστόσο δεν σχολίασε περαιτέρω τις συζητήσεις ή δεν ανέφερε εάν η υπηρεσία ψάχνει τρόπους για να χαλαρώσει τους κανόνες αυτούς.
Από τη μεριά του, εκπρόσωπος του Κάρπερ δήλωσε ότι ο γερουσιαστής έχει μιλήσει με τον Ρίγκαν πολλές φορές αναφορικά με το υψηλό κόστος για τις πιστώσεις RINs.
Ο αναπληρωτής βοηθός του Αμερικανού προέδρου σε εργασιακά και οικονομικά θέματα Σεθ Χάρις συναντήθηκε επίσης με εκπροσώπους των συνδικάτων για να ακούσει τα παράπονά τους.
Οι θέσεις εργασίας
Εταιρείες όπως η PBF Energy, η οποία λειτουργεί τη μονάδα στην πολιτεία Ντέλαγουερ, υποστηρίζουν ότι οι νόμοι για τα βιοκαύσιμα θα μπορούσαν να κλείσουν τα διυλιστήρια και να διαγράψουν χιλιάδες θέσεις εργασίας.Η εν λόγω εταιρεία έκλεισε πρόσφατα το μεγαλύτερο μέρος του διυλιστηρίου της στο Νιου Τζέρσεϊ, το τελευταίο επεισόδιο σε μια σειρά αναστολής λειτουργίας των διυλιστηρίων κατά μήκος της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ. Η περιοχή, η οποία αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος διύλισης εξαιτίας της απόστασης από τις πετρελαιοπηγές των ΗΠΑ, έχει δει την παραγωγική δυναμικότητα των καυσίμων να συρρικνώνεται κατά σχεδόν 40% από το 2000. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, από τα 17 διυλιστήρια που λειτουργούσαν στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ το 2000, μόνο 8 λειτουργούν σήμερα.
Από τη μεριά τους οι εταιρείες θεωρούν ότι η κυβέρνηση εντέλει θα τις βοηθήσει. Η Delta Air Lines έχει σταματήσει να αγοράζει πιστώσεις RINs, αφήνοντας το διυλιστήριό της στην Πενσιλβάνια με ένα οικονομικό άνοιγμα ύψους 346 εκατ. δολαρίων στο τέλος του α' τριμήνου του 2021.
*(naftemporiki.gr)