Αυτά είναι εν ολίγοις τα συμπεράσματα σχετικής έρευνας της Bloomberg NEF, σύμφωνα με την οποία θα είναι πιο απότομη η μείωση της ζήτησης για βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ δεν θα επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για αύξηση της χρήσης καυσίμων κίνησης σε χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα. Στη σχετική έρευνά της, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα, η εταιρεία αναλύσεων και στοιχείων για θέματα ενέργειας του Bloomberg αναθεωρεί έτσι τις προβλέψεις της, καθώς μόλις πριν από ένα χρόνο εκτιμούσε πως η ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης θα κορυφωνόταν το 2031. Τώρα προεξοφλεί μεγάλη πτώση των πωλήσεων καυσίμων στις περιοχές για τις οποίες προέβλεπε αύξηση της ζήτησης.
Το χρονοδιάγραμμα των προδιαγεγραμμένων μεταβολών οφείλεται στη στροφή που πραγματοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο, παράγοντας οχήματα λιγότερο ρυπογόνα. Την ίδια στιγμή οι μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη υιοθετούν και ψηφίζουν νέους κανόνες στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις εκπομπές καυσαερίων και να καταργήσουν σταδιακά τα ορυκτά καύσιμα. Την περασμένη εβδομάδα η Ε.Ε. παρουσίασε το φιλόδοξο σχέδιό της κατά της κλιματικής αλλαγής, που προβλέπει κατάργηση των συμβατικών αυτοκινήτων μέχρι το 2035, ενώ την ίδια στιγμή χώρες όπως η Κίνα αλλά και οι ΗΠΑ στρέφονται όλο και περισσότερο στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η εν λόγω έκθεση της Bloomberg NEF προειδοποιεί κατά κάποιον τρόπο τις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες ότι «αν έχουν έκθεση στις αγορές των ΗΠΑ ή της Ευρώπης θα δουν τις πωλήσεις τους σε ντίζελ και βενζίνη να μειώνονται σημαντικά την επόμενη δεκαετία». Οπως τονίζει, όλοι αυτοί οι παράγοντες θα περιορίσουν την όποια αύξηση αναμενόταν να σημειώσει η κατανάλωση καυσίμων μέχρι το 2050, μολονότι αναμένεται να αυξηθεί η οδήγηση αυτοκινήτων στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των επιβατικών αυτοκινήτων στους δρόμους του κόσμου, αναμένεται να αυξηθεί και να κορυφωθεί το 2039, οπότε θα φθάσει στο ρεκόρ του 1,548 δισεκατομμυρίου οχημάτων, έχοντας καταγράψει αύξηση 26% συνολικά σε σύγκριση με τα υφιστάμενα επίπεδα.
Θα εκτοξευθούν επίσης οι οδικές μεταφορές μέσα στην επόμενη δεκαετία, αλλά αυτές γίνονται με φορτηγά που δεν κινούνται με πετρέλαιο και έτσι η αύξηση δεν θα επηρεάσει την κατανάλωση καυσίμων.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")