Δημήτρης Μακρυβέλιος -ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ -20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Ίσως κάποιες περιοχές να ξεμείνουν από πετρέλαιο -

Δημήτρης Μακρυβέλιος -ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ -20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Ίσως κάποιες περιοχές να ξεμείνουν από πετρέλαιο -
Παρ, 15 Φεβρουαρίου 2008 - 04:09
Με προβλήματα και ελλείψεις στην αγορά- που σε ορισμένες περιοχές, ειδικά εκεί όπου οι πρατηριούχοι έχουν δηλώσει ότι θα σταματήσουν τις παραδόσεις, θα είναι πιο έντονες- αναμένεται να ξεκινήσει από σήμερα το νέο καθεστώς διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης. Αυτό τονίζει στα «ΝΕΑ» ο κ. Δημήτρης Μακρυβέλιος, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττικής, που εξαρχής είχε εκφράσει την αντίθεσή του με την αποτελεσματικότητα της ακολουθούμενης διαδικασίας.

Με προβλήματα και ελλείψεις στην αγορά- που σε ορισμένες περιοχές, ειδικά εκεί όπου οι πρατηριούχοι έχουν δηλώσει ότι θα σταματήσουν τις παραδόσεις, θα είναι πιο έντονες- αναμένεται να ξεκινήσει από σήμερα το νέο καθεστώς διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης. Αυτό τονίζει στα «ΝΕΑ» ο κ. Δημήτρης Μακρυβέλιος, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττικής, που εξαρχής είχε εκφράσει την αντίθεσή του με την αποτελεσματικότητα της ακολουθούμενης διαδικασίας.

Με ελλείψεις σε πετρέλαιο θέρμανσης η αγορά από σήμερα;
Το σίγουρο είναι ότι θα υπάρξουν πολλά προβλήματα στη διάθεση πετρελαίου θέρμανσης και ίσως κάποιες περιοχές να ξεμείνουν τελείως.

Γιατί όμως οι καταναλωτές να βρεθούν σε ομηρεία επειδή εσείς συγκρούεστε με το υπουργείο Οικονομικών για το νέο καθεστώς;
Καμία σύγκρουση. Δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών.

Γιατί ακριβώς αντιδρούν οι βενζινοπώλες στο νέο καθεστώς εξομοίωσης των φόρων;
Γιατί απαιτούνται επιπλέον κεφάλαια που δεν υπάρχουν, παράλληλα με τα οργανωτικά προβλήματα των πρατηρίων, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην αποστολή στοιχείων στο υπουργείο Οικονομικών μόνον ηλεκτρονικά.

Όταν λέτε ανέτοιμοι να εφαρμόσουν το σύστημα, τι εννοείτε;
Η πρώτη επίσημη ενημέρωση των βενζινοπωλών για το νέο καθεστώς έγινε στις 3 Φεβρουαρίου, δηλαδή δώδεκα ημέρες πριν από την εφαρμογή.

Επίσης, γιατί επικαλείστε το χρηματοοικονομικό κόστος;
Το χρηματοοικονομικό κόστος είναι το σημαντικότερο για τους πρατηριούχους, αφού κινούνται με λιγοστά κεφάλαια και μικρό κέρδος.

Μπορείτε να μας φέρετε ένα παράδειγμα για το τι εννοείτε όταν λέτε ότι «δεν γίνεται ένας κλάδος να πιστώνει το κράτος»;
Εμείς από σήμερα θα αγοράζουμε το πετρέλαιο θέρμανσης με όλο τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (293 ευρώ) και θα το πουλάμε με μειωμένο φόρο προς 21 ευρώ/χιλιόλιτρο. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε χίλια λίτρα που θα πουλάμε, θα πιστώνουμε το κράτος με περίπου 325 ευρώ από τη διαφορά ΕΦΚ και ΦΠΑ.

Το υπουργείο Οικονομικών πάντως, πίσω από τις αντιδράσεις, «βλέπει» κυκλώματα λαθρεμπόρων;
Δεν το πιστεύω. Το ισχυρίζονται κάποιοι για να εκθέσουν το υπουργείο.

Αρχικά ωστόσο ο κλάδος σας είχε συμφωνήσει με το υπουργείο στην εφαρμογή του νέου καθεστώτος.
Όχι ο κλάδος. Συμφώνησε με το υπουργείο Οικονομικών ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας μας για λογαριασμό των βενζινοπωλών, χωρίς απόφαση έκτακτης γενι κής συνέλευσης.

Τι άλλαξε στο μεταξύ;
Όταν έγινε γνωστή πλέον η συμφωνία με το υπουργείο Οικονομικών, άρχισαν έντονες αντιδράσεις

Σε ημερίδα που έγινε προ δύο εβδομάδων, διαφοροποιήσατε τη θέση σας από αυτήν του προέδρου σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου.
Η δήθεν ενημέρωση των βενζινοπωλών πάνω σε τετελεσμένα γεγονότα ήταν προκλητική. Η διαφοροποιημένη θέση μου ως προς την επιλεγείσα διαδικασία είναι γνωστή από καιρό.

Μπροστά σε όλες αυτές τις αντιδράσεις συγκλήθηκε έκτακτη γενική συνέλευση για την Κυριακή;
Ναι. Αναγκαστήκαμε να ενεργοποιήσουμε σχετικό άρθρο του καταστατικού της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών για να ξεπεράσουμε την άρνηση του προέδρου κ. Κιούση.

Τελικά, πόσες ενώσεις πρατηριούχων και σωματεία μεταπωλητών έχουν δηλώσει ότι θα πάψουν να παραδίδουν πετρέλαιο;
Πολλές. Ενδεικτικά αναφέρω τις Ενώσεις Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Γρεβενών, Ημαθίας, Κοζάνης, Αρκαδίας, Λέσβου, Κεφαλονιάς, Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Λασιθίου κ.λπ.

Ο κ. Αλογοσκούφης είπε χθες ότι δεν θα δώσει αναβολή εφαρμογής του μέτρου. Εκτιμάτε παρ΄ όλα αυτά ότι πρέπει να δοθεί;
Επιβάλλεται εκ των πραγμάτων και των καιρικών συνθηκών.
Ακόμη και αν δοθεί παράταση, θεωρείτε ότι ως μέτρο θα είναι αποτελεσματικό;
Η εξομοίωση του ΕΦΚ θα συμβάλει αποτελεσματικά στην πάταξη της λαθρεμπορίας. Πρέπει όμως να αλλάξει η διαδικασία εφαρμογής.

Γενικά ως σύστημα, το θεωρείτε λάθος; Είστε υπέρ τού να μείνουν τα πράγματα ως έχουν;
Η διαδικασία είναι λάθος και μη εφαρμόσιμη.

Θα υπάρχουν ανατιμήσεις και αν ναι, πόσο στην τιμή του πετρελαίου;
Αν παραμείνει η διαδικασία ως έχει, θα υπάρξει σίγουρα λειτουργικό κόστος.

Σε άλλες χώρες, π.χ. στην Ιταλία, πώς αντιμετωπίστηκε το λαθρεμπόριο;
Με την ευθύνη του ιταλικού κράτους και όχι των βενζινοπωλών.

Σε ό,τι αφορά την αγορά πετρελαιοειδών συνολικά, έχει βελτιωθεί ο ανταγωνισμός;
Ελάχιστα.
Ποια είναι τα βασικότερα προβλήματα της αγοράς;
Κακή λειτουργία του ανταγωνισμού.

Συνήθως κατηγορούν τον κλάδο σας γι΄ αυτό...
Ναι, όσοι τα λένε αυτά θα έπρεπε να ρίξουν μια ματιά και στον τρόπο λειτουργίας κάποιων εταιρειών, αλλά και του συστήματος διύλισης.

(Από τα Νέα 15/2/2008)


Διαβάστε ακόμα