Ζημίες μετά από φόρους της τάξεως των 60,5 εκατ. ευρώ, από 37,5 εκατ. ευρώ πέρυσι, κατέγραψε κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο ο όμιλος «Ελλάκτωρ». Η αρνητική αυτή εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός ότι ο κατασκευαστικός κλάδος συνεχίζει να «πληγώνει» τον όμιλο, παρά τη φετινή ανάκαμψη των παραχωρήσεων

Ειδικότερα, όπως ανέφερε η διοίκηση στην ενημέρωση των θεσμικών επενδυτών και των αναλυτών, η έλλειψη ρευστότητας που έπληξε την «Ακτωρ» καθόλη τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου είχε αρνητικό αντίκτυπο στη λειτουργία της εταιρείας. Επίσης, η διοίκηση έλαβε την απόφαση να σχηματίσει πρόβλεψη ύψους 26,5 εκατ. ευρώ (και να την ενσωματώσει στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου), ως αποτέλεσμα της πρόσφατης αρνητικής έκβασης υπόθεσης διαιτησίας για το έργο του Μετρό στην Ντόχα του Κατάρ. Πρόκειται για το ποσό που εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τον όμιλο, παρότι, όπως ειπώθηκε, θα συνεχιστεί η νομική διεκδίκηση ανατροπής του σχετικού ποσού.

Πάντως, ακόμα και χωρίς την εν λόγω πρόβλεψη η «Ακτωρ» θα παρέμενε ζημιογόνος. Ειδικότερα, το συγκρίσιμο λειτουργικό αποτέλεσμα διαμορφώνεται σε ζημία 28 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 17,3 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, δείγμα των δυσκολιών που αντιμετώπισε η εταιρεία τους προηγούμενους μήνες. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση ανέφερε χθες ότι θα απαιτηθούν ορισμένα τρίμηνα προκειμένου να υπάρξει εξομάλυνση της λειτουργίας του κατασκευαστικού τομέα, εκτιμώντας ότι αυτή θα έχει αποκατασταθεί μέχρι το τέλος του 2021. Ο κύκλος εργασιών του κατασκευαστικού τομέα υποχώρησε κατά 26% σε 189,4 εκατ. ευρώ, ενώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο (συμπεριλαμβανομένων και των προς υπογραφή συμβάσεων) διαμορφώνεται σήμερα σε 1,7 δισ. ευρώ. Κατά το πρώτο εξάμηνο υπογράφηκαν νέα έργα ύψους 197 εκατ. ευρώ, ενώ μετά το πρώτο εξάμηνο και μέχρι σήμερα, εταιρείες του τομέα της κατασκευής έχουν ανακηρυχθεί μειοδότες σε έργα συνολικής αξίας 98 εκατ. ευρώ.

Συνολικά ο όμιλος «Ελλάκτωρ» κατέγραψε μείωση των ενοποιημένων εσόδων κατά 10% σε 393 εκατ. ευρώ, από 438 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. Ωστόσο, εξαιρώντας την κατασκευή, οι υπόλοιποι κλάδοι σημείωσαν αύξηση εσόδων κατά 11%, σε 208 εκατ. ευρώ. Ο μεγαλύτερος κερδισμένος ήταν ο κλάδος των παραχωρήσεων, όπου η ανάκαμψη της κυκλοφορίας των οχημάτων στους οδικούς άξονες που εκμεταλλεύεται ο όμιλος είχε άμεση αντανάκλαση και στα οικονομικά αποτελέσματα. Ετσι, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε κατά 7% σε 56,7 εκατ. ευρώ και τα έσοδα κατά 7,7% σε 98,2 εκατ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυκλοφορία στην Αττική Οδό άγγιξε το επίπεδο του 2019 κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, ενώ συνολικά φέτος είναι 6% υψηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Θετικό είναι και το πρόσημο της συγκρίσιμης λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA (χωρίς δηλαδή την πρόβλεψη των 26,5 εκατ. ευρώ). Σε επίπεδο ομίλου καταγράφηκε αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας κατά 5% σε 75,8 εκατ. ευρώ, έναντι 72,3 εκατ. ευρώ πέρσι. Μάλιστα, το συγκρίσιμο περιθώριο διαμορφώθηκε σε 19,3%, από 16,5% κατά το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους. Με την ενσωμάτωση της παραπάνω πρόβλεψης τα λειτουργικά κέρδη περιορίστηκαν σε 49,7 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 31%, ενώ το περιθώριο υποχωρεί σε 12,6%.

Στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τα έσοδα κατέγραψαν αύξηση κατά 14,4% σε 51,6 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 11% σε 40,7 εκατ. ευρώ, λόγω της αυξημένης εγκατεστημένης ισχύος και της ανεπηρέαστης λειτουργίας, καθώς δεν υπήρξε φέτος αρνητική επίδραση λόγω της πανδημίας. Αντίστοιχα, στον τομέα του περιβάλλοντος τα έσοδα κατέγραψαν αύξηση κατά 17% σε 55,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 45% σε 10 εκατ. ευρώ.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")