Νέο επενδυτικό πρόγραμμα για δεξαμενόπλοια με μηχανές διπλού καυσίμου (dual fuel), που θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο, προχώρησε η Tsakos Energy Navigation (TEN). Την ίδια στιγμή η εταιρεία εκτιμά ότι οι συνθήκες στην παγκόσμια οικονομία έχουν θέσει τις βάσεις για την «απογείωση» της αγοράς των δεξαμενόπλοιων το επόμενο διάστημα. Σε επιβεβαίωση των report ναυλομεσιτικών οίκων, το προηγούμενο διάστημα

 

 

προχώρησε o Chief Operation Manager της εταιρείας, Γιώργος Σαρόγλου, στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της TEN. Σημείωσε ότι η διοίκηση της εταιρείας, αξιοποιώντας τη ρευστότητά της, καθώς και την πρόσβασή της σε χρηματοδοτικά κεφάλαια, αποφάσισε να συνεχίσει τη στρατηγική της για επενδύσεις σε περίοδο που η αγορά στα δεξαμενόπλοια είναι χαμηλά. Πρόκειται για την πρώτη επένδυση της εταιρείας σε δεξαμενόπλοια με dual fuel μηχανές, τα οποία αναμένεται, σύμφωνα με τον κ. Σαρόγλου, να ενισχύσουν τα έσοδα και την ικανότητα δημιουργίας κερδών, καθώς και να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, η εταιρεία μέσω της ισορροπημένης στρατηγικής της, είχε το 60% του στόλου της εξασφαλισμένο με ναυλοσύμφωνα, με αποτέλεσμα να μειώσει την καθαρή ζημιά στα αποτελέσματά της στα 18,7 εκατ. δολάρια, χωρίς να υπολογίζεται η ζημιά ύψους 5,8 εκατ. δολαρίων από την πώληση πλοίων. Πουλήθηκαν δύο suezmax δεξαμενόπλοια, τα οποία απέφεραν έσοδα 44,7 εκατ. δολαρίων και «απελευθέρωσαν» κεφάλαια ύψους 16,6 εκατ. δολαρίων. Παρά το αρνητικό περιβάλλον στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, η ΤΕΝ το πρώτο εξάμηνο του έτους είχε έσοδα 275,4 εκατ. δολαρίων, με τον μέσο ναύλο για τα πλοία της να ανέρχεται σε 17.701 δολάρια την ημέρα. Στην ανάλυσή της η εταιρεία σημειώνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι ναύλοι ήταν αρκετά υψηλότερα από τους μέσους όρους της spot αγοράς και υπογραμμίζει τη σημασία των χρονοναυλώσεων σε περιόδους που οι αγορές είναι χαμηλά.

Η δραστηριοποίηση του στόλου στο πρώτο μισό του έτους έφτασε το 92,3%, καθώς οκτώ πλοία της εταιρείας έκαναν dry docking, τέσσερα εκ των οποίων το επίσπευσαν εξαιτίας των συνθηκών της αγοράς.

Ειδικότερα, η ΤΕΝ στο εξάμηνο του 2021 είχε έσοδα 275,4 εκατ. δολαρίων από 369,6 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. «Τους πρώτους μήνες του 2021 βιώσαμε τη χειρότερη αγορά για τα δεξαμενόπλοια. Ωστόσο, η δοκιμασμένη πολιτική ισορροπημένης απασχόλησης των πλοίων που ακολουθεί η εταιρεία βοήθησε να απορροφηθεί σε έναν βαθμό η πίεση».

Ευθυγράμμιση αγορών

Με την πανδημία να υποχωρεί σταδιακά, η αναμενόμενη ευθυγράμμιση των αγορών δεξαμενόπλοιων με αυτές των τομέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου αρχίζει να παίρνει μορφή, επισημαίνει η ΤΕΝ στην ανάλυσή της για τις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων. «Η πολυαναμενόμενη επανέναρξη των αεροπορικών ταξιδιών και η συνολική οικονομική δραστηριότητα θέτουν τις βάσεις για την απογείωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων», σημειώνει χαρακτηριστικά η εταιρεία.

Σημειώνει επίσης ότι παρατηρούν αυξημένη δραστηριότητα από μεγάλους τελικούς χρήστες και προσθέτει ότι η τάση αυτή αφορά όλους τους τομείς των δεξαμενοπλοίων και αναμένεται να έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερους ναύλους κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Οι βασικές συνθήκες που θα βοηθήσουν στην άνοδο του τομέα παραμένουν σταθερές. Συγκεκριμένα, αυτές αφορούν το μικρό βιβλίο παραγγελιών, την προχωρημένη ηλικία του παγκόσμιου στόλου, τις υψηλές τιμές ανακύκλωσης, την αύξηση της προσφοράς πετρελαίου και την κατασκευή νέων διυλιστηρίων σε μακρινές τοποθεσίες.

«Καθώς οι περιορισμοί Covid αίρονται σε όλο τον κόσμο, η αυξημένη καταναλωτική ζήτηση των προηγούμενων μηνών δημιουργεί ελπίδες ότι η ζήτηση πετρελαίου μπορεί να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, βοηθούμενη, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, από τις κινεζικές και ινδικές εισαγωγές, ειδικά για τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι το εμπόριο παραγώγων πετρελαίου αρχίζει να ανεβαίνει», σημειώνει η εταιρεία.

*(Από τη Ναυτεμπορική)