Τέλος στήν Πώληση Νέων ΙΧ μέ Diesel καί Βενζίνη ’Από τό 2030 - Τί θά ’Ισχύει γιά τούς Καυστῆρες Πετρελαίου

Τέλος στήν Πώληση Νέων ΙΧ μέ Diesel καί Βενζίνη ’Από τό 2030 - Τί θά ’Ισχύει γιά τούς Καυστῆρες Πετρελαίου
energia.gr
Παρ, 5 Νοεμβρίου 2021 - 19:49

ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ, ἀπό τό 2030, τῆς πωλήσεως νέων αὐτοκινήτων μέ κινητῆρες ἐσωτερικῆς καύσεως, περιλαμβάνει μεταξύ ἄλλων ὁ κλιματικός νόμος πού φέρνει πρός ψήφισιν ἡ Κυβέρνησις. Ἡ Ἑλλάς φαίνεται νά ἀκολουθεῖ τό πρόσταγμα τῶν καιρῶν, πού εἶναι ἡ ἠλεκτροκίνησις. Ἡ ἑλληνική ἀγορά αὐτοκινήτου θά πρέπει νά 

ἐναρμονισθεῖ μέ τά νέα δεδομένα, τά ὁποῖα καθορίζονται ἀπό τήν ἠλεκτροκίνηση, διαμορφώνοντας ἕνα νέο πλαίσιο, στό ὁποῖο πρωταγωνιστοῦν τά ἀμιγῶς ἠλεκτρικά καί τά ὑβριδικά ὀχήματα.

Tαυτοχρόνως, ἀπό τό 2025 ὅλα τά νέα ταξί σέ Ἀθήνα καί Θεσσαλονίκη, ἀλλά καί τό 1/3 τῶν ἐνοικιαζόμενων ὀχημάτων, θά πρέπει νά εἶναι ἤ ἠλεκτρικά ἤ ὀχήματα μηδενικῶν ἐκπομπῶν ρύπων ἐνῶ ἀπό τό 2023 σέ ὅλα τά νέα σπίτια πού θά κατασκευάζονται θά ἀπαγορεύεται ἡ ἐγκατάστασις καυστήρων πετρελαίου ἐκεῖ πού ὑπάρχει ἐπαρκές δίκτυο φυσικοῦ ἀερίου. Θά πρέπει νά σημειωθεῖ ὅτι μέ τόν κλιματικό νόμο, ὁ στόχος γιά μείωση τῶν ἐκπομπῶν τῶν ἀερίων τοῦ θερμοκηπίου κατά 55% ἕως τό 2030 ἀποκτᾶ νομική δέσμευση ἐνῶ ὡς ἑπόμενοι στόχοι τίθενται ἡ μείωσις κατά 80% τό 2040 καί μηδενικές ἐκπομπές τό 2050.

Ταυτοχρόνως οἱ ρυπογόνοι κλάδοι, ὅπως τά κτήρια, οἱ μεταφορές καί οἱ μονάδες παραγωγῆς ἐνέργειας θά ἔχουν «πλαφόν» ἐκπομπῶν καί συγκεκριμένες δεσμεύσεις μέ στόχο τήν ἀπανθρακοποίησή τους. Ἐπιπροσθέτως προωθεῖται ἡ δημιουργία παρατηρητηρίου γιά τήν παρακολούθηση τῶν ἐκπομπῶν ἀνά κλάδο, ὥστε νά ὑπάρχουν καί ἐτήσιοι ἀπολογισμοί. Παραλλήλως, ὅπως ἐπεσήμανε καί ὁ Πρωθυπουργός, ἕνας ἀπό τούς βασικούς στόχους τῆς Κυβερνήσεως εἶναι ἡ Ἑλλάς νά μετατραπεῖ σέ ἕναν κόμβο ἐνέργειας. «Πρωτοστατοῦμε ταυτόχρονα στίς ἐπενδύσεις ἀνανεώσιμων πηγῶν ἐνέργειας ἀλλά καί στήν ἠλεκτροκίνηση, παράλληλα ὅμως –καί θέλω νά τό τονίσω αὐτό γινόμαστε καί κόμβος μεταφορᾶς καθαρῆς ἐνέργειας στή Μεσόγειο» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ἐπίσης, ὁ Πρωθυπουργός ἀναφερόμενος στήν γενικώτερη πολιτική γιά τό περιβάλλον σημείωσε τήν ἰδιαίτερη βαρύτητα τοῦ κλιματικοῦ νόμου «τόν ὁποῖον γιά πρώτη φορά ἀποκτᾶ ἡ χώρα», ἀλλά καί «τό νέο πλαίσιο παραγωγῆς καί ἀποθηκεύσεως ρεύματος ἀπό καθαρές πηγές, μέ ἔμφαση στά θαλάσσια αἰολικά πάρκα», καθώς καί τόν «μετασχηματισμό τῆς διαχειριστικῆς ἀρχῆς ὑδρογονανθράκων». Ἀνεφέρθη, ἐπίσης, στό ἐθνικό σχέδιο κυκλικῆς οἰκονομίας γιά τήν τετραετία 2021-2025. Ἡ Ἑλλάς παραμένει εὐρωπαϊκή πρωταγωνίστρια στήν γρήγορη ἀπεξάρτηση ἀπό τόν ρυπογόνο λιγνίτη. Τό ἀργότερο ἕως τό 2023 θά ἔχουν κλείσει ὅλες οἱ παλιές ρυπογόνες μονάδες τῆς ΔΕΗ καί ἕως τό 2028 τό ἀργότερο –μπορεῖ νά ἔλθει καί ἐνωρίτερα αὐτή ἡ ἡμερομηνία– θά ἔχουμε πλήρως ἀπεξαρτηθεῖ ἀπό τήν καύση λιγνίτου. Ὁ Πρωθυπουργός ἀνεφέρθη στό project μετατροπῆς νησιῶν, ὅπως ἡ Ἀστυπάλαια καί ἡ Χάλκη σέ ἐνεργειακά αὐτόνομες καί ἠλεκτροκίνητες περιοχές.