Πραγματοποιήθηκε η τελετή ονοματοδοσίας για το FSRU Transgas Force

Συμβασιοποιημένα (backlog) έσοδα ύψους 1,06 δισ. δολαρίων από τις ναυλώσεις των LNG carriers του στόλου της έχει εξασφαλίσει για τα επόμενα χρόνια η Dynagas LNG Partners. Η εταιρεία, συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου, που είναι εισηγμένη στον NYSE, διαθέτει αυτή την περίοδο έναν στόλο από έξι LNG carriers, τα οποία είναι ναυλωμένα για διάστημα 7,2 ετών κατά μέσο όρο. Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tony Lauritzen, το πρώτο πλοίο της εταιρείας που «ανοίγει» είναι το «Arctic Aurora», του οποίου η ναύλωση ολοκληρώνεται το γ’ τρίμηνο του 2023, ενώ το δεύτερο είναι το «Clean Energy», του οποίου το ναυλοσύμφωνο ολοκληρώνεται το α’ τρίμηνο του 2026.

«Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις σε επίπεδο μεταφορικής αλυσίδας αλλά και σε επιχειρησιακό επίπεδο που προκαλούνται από την πανδημία, είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι η δραστηριοποίηση του στόλου μας είναι στο 100% για έκτο συνεχές τρίμηνο», σημείωσε ο κ. Lauritzen.

Την περίοδο αυτή η εταιρεία έχει εξασφαλίσει με ναυλοσύμφωνα το 100% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου της για το υπόλοιπο της χρονιάς αλλά και για το 2022, καθώς και το 96% για το 2023.

Αύξηση εσόδων και κερδών

Τα κέρδη της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 1,3 εκατ. σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η άνοδος των κερδών οφείλεται στην αύξηση των εσόδων αλλά και στη μείωση των χρηματοδοτικών δαπανών. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στα προσαρμοσμένα κέρδη, τα οποία έφτασαν τα 11,6 εκατ. δολ. από 10,2 εκατ. έναν χρόνο πριν. Παράλληλα, τα έσοδα από τη δραστηριοποίηση του στόλου διαμορφώθηκαν στα 34,7 εκατ. δολ. έναντι 34,3 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2020.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα πλοία του στόλου διαμορφώθηκε στα 62.800 δολ. την ημέρα για το γ’ τρίμηνο του έτους έναντι 62.500 δολ. το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Αντίθετα, η εταιρεία είδε να μειώνονται τα διαχειριστικά της έξοδα ανά πλοίο στα 12.641 δολ. την ημέρα από 13.074 δολ. την ημέρα έναν χρόνο πριν, εξαιτίας της μείωσης των εξόδων συντήρησης των πλοίων.

Όσον αφορά το εννεάμηνο του έτους, τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 102,06 εκατ. δολ. έναντι 102,73 εκατ. στο εννεάμηνο του 2020, ενώ τα κέρδη ανήλθαν σε 36,3 εκατ. δολ. από 23,4 εκατ. πέρυσι.

Σημειώνεται ότι τα πλοία της εταιρείας έχουν τη δυνατότητα να πλέουν σε θαλάσσιες περιοχές με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και πάγο, ενώ ο κ. Προκοπίου είναι από τους πρώτους εφοπλιστές που δραστηριοποιήθηκαν στο βόρειο πέρασμα, με την αρχή να κάνει το ice class «ΟΒ River» της Dynagas, που ήταν το πρώτο LNG carrier που διέσχισε το Northern Sea Route.

Η νέα μονάδα FSRU

Παράλληλα, η private εταιρεία του κ. Προκοπίου, η Dynagas, πραγματοποίησε την τελετή ονοματοδοσίας της δεύτερης πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), η οποία κατασκευάστηκε στην Κίνα και συγκεκριμένα στα ναυπηγεία Hudong-Zhonghua. Η μονάδα ονομάστηκε Transgas Force και έχει χωρητικότητα 174.000 cbm, με μήκος 294 μ. και πλάτος 47 μ. Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του Ιουλίου η εταιρεία παρέλαβε και την πρώτη μονάδα, το Transgas Power, που ήταν και το πρώτο FSRU που κατασκευάστηκε σε κινεζικά ναυπηγεία. Κάθε μονάδα regas έχει χωρητικότητα 250 εκατομμυρίων τυπικών κυβικών ποδιών την ημέρα.

H αγορά

Σύμφωνα με τους Poten & Partners, η παγκόσμια ζήτηση για LNG το γ’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς άγγιξε τους 92 εκατ. τόνους, έναντι 85 εκατ. τόνων το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η αύξηση αυτή της ζήτησης προήλθε κυρίως από τις αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής. Όσον αφορά τη ναυλαγορά, σύμφωνα με τους Clarkons, οι ναύλοι στη spot αγορά για τύπου TFDE LNG carriers διαμορφώθηκαν στα 58.000 δολ. την ημέρα, αυξημένοι κατά 38% σε μέσο όρο σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2020.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")