Πληθαίνουν οι αντικαταστάσεις παλαιότερων bulk carriers και δεξαμενόπλοιων

Τις εξαιρετικές συνθήκες στην αγορά των bulk carriers, αλλά και τις προσδοκίες που υπάρχουν για ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων από το 2022, εκμεταλλεύονται οι Έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να δώσουν τα παλαιότερα πλοία των στόλων τους σε υψηλές τιμές.

Σύμφωνα, μάλιστα, με ναυλομεσιτικούς οίκους, η Carras (Hellas) της οικογένειας Καρρά πούλησε το παλαιότερο capesize πλοίο του στόλου της , το μεταφορικής ικανότητας 182.100 τόνων «Aquaprincess», που ναυπηγήθηκε το 2009, έναντι 24 εκατ. δολαρίων. Ο στόλος από bulk carriers της εταιρείας αποτελείται από πέντε ultramaxes, τέσσερα kamsarmaxes και δύο capesize. Σημειώνεται ότι η εταιρεία τον περασμένο Φεβρουάριο είχε πουλήσει έναντι 10,9 εκατ. δολαρίων ακόμα ένα cape, το «Aquabreeze», ναυπήγησης 2003.

Δεξαμενόπλοια

Παράλληλα κίνηση υπήρχε και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, με την Pantheon Tankers, που είναι ο βραχίονας των δεξαμενόπλοιων του ομίλου της Άννας Αγγελικούση, όπως αναφέρουν ναυλομεστικοί οίκοι, να προχωρά στην πώληση ενός από τα παλαιότερα aframaxes του στόλου της. Ειδικότερα η εταιρεία πούλησε το μεταφορικής ικανότητας 159.100 τόνων suezmax Astro Perseus, ναυπήγησης 2004, έναντι 18,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η τιμή του πλοίου είναι πάνω από τους μέσους όρους, αν αναλογιστεί κανείς ότι η τιμή του scrap είναι 15 εκατ. δολάρια περίπου και ότι η αξία του κυμαίνεται περίπου στα 17 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι η εταιρεία τον περασμένο Ιούλιο είχε πουλήσει το χωρητικότητας 105.000 τόνων Astro Saturn, ναυπήγησης 2003, έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων.

Παραλαβές νεότευκτων

Στο ενδιάμεσο πάντως η εταιρεία έχει παραλάβει δύο νεότευκτα aframaxes από τα κινεζικά ναυπηγεία της Shanghai Waigaoqiao, ενώ αναμένει να παραλάβει ακόμα τέσσερα μέσα στο 2022 από τα New Times και τα Samsung Heavy Industries.

Αλλά και η Enesel των αδελφών Αντώνη και Φίλιππου Λαιμού προχώρησε στην πώληση του δεξαμενόπλοιου 113.600 τόνων μεταφορικής ικανότητας «Antonis», έναντι 45 εκατ. δολαρίων.

Το πλοίο, παρά το γεγονός ότι είναι κατασκευής 2017, είναι ένα από τα δύο παλαιότερα πλοία της Enesel. Η εταιρεία διαχειρίζεται έναν μικτό στόλο από δεξαμενόπλοια, bulk carriers και containerships.

Η Enesel παρέλαβε τον περασμένο Μάρτιο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο το οποίο ονοματοδότησε «Miaoulis 21», θέλοντας να τιμήσει τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση του 1821. Μάλιστα, με απόφασή της στις αρχές Σεπτεμβρίου σήκωσε ελληνική σημαία στο πλοίο. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το 2023 και το 2024 αναμένει να παραλάβει ακόμα τέσσερα δεξαμενόπλοια (product tankers).

Σε ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρονται τα εξής: «Πιστοί στη δέσμευσή μας προς το έθνος και την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα για τη συμβολή στην ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου, η Enesel S.A. περήφανα ανακοινώνει ότι το Suezmax M/T Miaoulis 21 που παραλάβαμε πρόσφατα εντάχθηκε στο ελληνικό νηολόγιο. Από τις 9 Σεπτεμβρίου το πλοίο φέρει την ελληνική σημαία ανά τον κόσμο».

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")