Ναυλώσεις για τα τελευταία διαθέσιμα LNG carriers των στόλων τους εξασφαλίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, σε μία αγορά που, παρά την πρόσφατη διόρθωση στο ύψος των ναύλων, παραμένει σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα. Γνωστές έγιναν πρόσφατα οι λεπτομέρειες τριών πολυετών ναυλώσεων που εξασφάλισε ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στην αγορά, η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Maran Gas Ithaka (χωρητικότητας 174.148 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021) ναυλώθηκε για επτά χρόνια στη γερμανική Uniper, συμφωνία που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Το Maran Gas Amorgos (χωρητικότητας 174.216 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021) έκλεισε σε ναύλωση για επτά χρόνια με την Uniper, με έναρξη τον Απρίλιο του 2022. Τέλος, το Maran Gas Kalymnos (χωρητικότητας 174.129 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021) ξεκίνησε ναύλωση επτά ετών στην ιταλική ENI. Το τίμημα των συμφωνιών δεν έγινε γνωστό, αλλά φαίνεται πως προσδιορίζεται στα 70.000 δολάρια ημερησίως.

H Maran Gas αναμένεται να παραλάβει, με βάση όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της, δύο υπό ναυπήγηση LNG carriers κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, χωρίς να έχει γνωστοποιηθεί ακόμη κάποια συμφωνία ναύλωσης. O εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Mark Terzopoulos, είπε εσχάτως ότι εξασφαλίστηκαν 5-10 μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συμφωνίες με μεγάλους «παίκτες» της αγοράς.

Παράλληλα, πληροφορίες των τελευταίων ημερών υποδεικνύουν ότι ένα νεότευκτο βαπόρι της TMS Cardiff Gas, συμφερόντων της οικογένειας Οικονόμου, ναυλώθηκε στη spot έναντι 200.000 δολαρίων την ημέρα. Στην ιστοσελίδα της ναυτιλιακής πάντως επισημαίνεται ότι τα περισσότερα νεότευκτα και ναυπήγησης 2020 LNG carriers του στόλου είναι ναυλωμένα επί μακρόν σε ενεργειακούς κολοσσούς.

Επικερδή ναύλωση έχει «κλειδώσει» η Tsakos Energy Navigation της οικογένειας Τσάκου για το νεότευκτο LNG carrier του στόλου της, το οποίο θα παραδοθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2022.

«Υπάρχουν ελάχιστα LNG carriers διαθέσιμα προς ναύλωση από πλοιοκτήτες σήμερα, αλλά εντοπίζονται ορισμένα σε στόλους ναυλωτών» σημειώνει στη «Ν» έμπειρος αναλυτής της αγοράς. Σύμφωνα με τον οίκο Fearnleys, τα ναύλα στη spot για πλοία χωρητικότητας 155.000 - 165.000 κυβικών μέτρων, Ανατολικά του Σουέζ, έφτασαν τα 180.000 δολάρια την ημέρα στις 15 Δεκεμβρίου, έναντι 250.000 δολαρίων ημερησίως μία εβδομάδα πριν. Σε χρονοναυλώσεις ενός έτους για βαπόρια των ίδιων προδιαγραφών, τα ναύλα διαμορφώνονται σε 102.000 δολάρια ημερησίως, αμετάβλητα σε εβδομαδιαία βάση.

«Bullish» για τον κλάδο εμφανίστηκε πρόσφατα ο επικεφαλής της Tsakos Energy Naviogation, Νικόλας Τσάκος. «Η αγορά LNG θυμίζει τα... containerships» είπε πρόσφατα ο εφοπλιστής.

*(Από τη Ναυτεμπορική)