Εχρειάσθησαν ακριβώς 5 χρόνια (17 Δεκεμβρίου 2016) από την υπογραφή της πωλήσεως του 24% του ΑΔΜΗΕ έναντι 320 εκατ. ευρώ στο κινεζικό βασικό μέτοχο State Grid για να εμφανιστούν τα πρώτα σύννεφα των δύο πλευρών και μάλιστα σε ένα εμβληματικό έργο για τη χώρα μας. Τα τελευταία εικοσιτετράωρα η κινεζική πλευρά έχει προκαλέσει εμπλοκή στην υλοποίηση του έργου καθώς εκφράζει επιφυλάξεις για την διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική εκφράζοντας την δυσαρέσκεια της προς το πρόσωπο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΑΔΜΗΕ Μάνου Μανουσάκη. Οι διαφορετικές απόψεις που προβάλλει η κινεζική εταιρεία εστιάζουν στην κατασκευή των δύο υπερσύγχρονων κέντρων υψηλής τάσεως στην Αττική και στην Κρήτη και κυρίως στον Σταθμό Μετατροπής στην Δαμάστα Ηρακλείου, που αποτελούν και την μεγαλύτερη εργολαβία, με προϋπολογισμό 380 εκατ. ευρώ

Μάλιστα, ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει η κατασκευή τους μέχρι τέλη του έτους. Συμφώνως προς τις αιτιάσεις του κινέζου μετόχου, υφίστανται αποκλίσεις στις τεχνικές προδιαγραφές, ενώ δεν διευκολύνεται η μελλοντική επέκτασις της διασυνδέσεως με την Κύπρο.

Σχετική επιστολή για όλα αυτά έχει αποστείλει προς την ΡΑΕ η αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Chen Dong και έχουν λάβει γνώση τόσο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όσο και το Μαξίμου.

Να υπενθυμίσουμε πως η ηλεκτρική διασύνδεσις Κρήτης-Αττικής είναι ένα έργο με προϋπολογισμό που φθάνει τα 995 εκατ. ευρώ και αποτελεί την δεύτερη φάση της διασυνδέσεως της Κρήτης με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ).

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έχει ήδη λάβει την απόφαση να ανανεώσει την θητεία του κ. Μανουσάκη, η οποία λήγει τον προσεχή Ιούνιο, παρά τις ενστάσεις της κινεζικής πλευράς. Πιστώνει, μάλιστα, η ομάδα του Μαξίμου στον πρόεδρο και CEO του ΑΔΜΗΕ δύο σημαντικές επιτυχίες: την επιτυχή ολοκλήρωση της μικρής διασύνδεσης της Κρήτης (με την Πελοπόννησο) και την πρόσφατη δρομολόγηση της μεγάλης (με την Αττική).