Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση είχε ληφθεί ήδη από τον ΑΔΜΗΕ το 2020, αλλά η υπογραφή της αρχικής ΑΕΠΟ είχε καθυστερήσει εξαιτίας αντιδράσεων σε τοπικό επίπεδο, και για το λόγο αυτό είχε ζητηθεί από τον τότε υπουργό ΠΕΝ, Κωστή Χατζηδάκη, να εγρκίνει την υπογειοποίηση των καλωδίων για να αμβλυνθούν οι ανησυχίες κατοίκων και φορέων της περιοχής.
Με βάση τη νέα τροποποιημένη ΑΕΠΟ, η εγκατάσταση και λειτουργία υπόγειας Γραμμής Μεταφοράς υπερυψηλής τάσης που συνοδεύεται από καλώδιο οπτικών ινών εκκινεί πλέον από το σημείο προσαιγιάλωσης στην Κορακιά και τερματίζει στο Σταθμό Μετατροπής της Δαμάστας, συνδέοντας την υποβρύχια γραμμή μεταφοράς με το σταθμό. Όσον αφορά στην υπόγεια γραμμή, αυτή ακολουθεί τον παρακείμενο δρόμο που αναμένεται να δεχθεί έργα βελτίωσης.
Παράλληλα, η τροποποιημένη ΑΕΠΟ προβλέπει την κατασκευή και λειτουργία του σταθμού AC/DC στην Δαμάστα, συνολικής ισχύος 1000 MW, καθώς και υποσταθμού ζεύξης ισχύος 150 kV, για τη διασύνδεσή του με το υφιστάμενο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας 150 kV της Κρήτης. Προβλέπει ακόμη, την κατάργηση τμημάτων ήδη υπαρχόντων εναέριων γραμμών μεταφοράς 150 kV συνολικού μήκους 5,24 χιλιομέτρων, καθώς και την κατασκευή υπόγειας καλωδιακής γραμμής ισχύος 150 kV, διπλού κυκλώματος και συνολικού μήκους 3,15 χιλιομέτρων που θα καταλήγει στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι προτεινόμενες αναδιατάξεις των Γραμμών Μεταφοράς και πυλώνων του υποέργου της Κρήτης δεν αναμένεται να επιφέρουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στις επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής και συνεπώς δεν απαιτείται η υποβολή Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίησή της.