Για μια ακόμη φορά οι Έλληνες εφοπλιστές  δείχνουν ότι είναι οι κυρίαρχοι όχι μόνο των θαλασσών αλλά και του εμπορίου LNG, νικώντας κατά κράτος τους Γερμανούς συναδέλφους τους που επί Σόιμπλε πίεζαν για την μεγαλύτερη φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας.  Συμφώνως προς την έγκριτη γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, «οι Έλληνες πλοιοκτήτες επωφελούνται από τις υψηλότερες τιμές του φυσικού αερίου

και από την προσπάθεια της Ευρώπης να περιορίσει την εξάρτησή της από την Ρωσία, καθώς επένδυσαν εγκαίρως σε δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG. Η  κρίσις του φυσικού αερίου εξαναγκάζει την Ευρώπη να επανεξετάσει την εξάρτησή της από την Ρωσία, ενώ σε περίπτωση ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, υπάρχει κίνδυνος ελλείψεων στον εφοδιασμό.  Το LNG μπορεί να βοηθήσει στην εξασφάλιση του εφοδιασμού της Ευρώπης. Κι αυτό είναι ένα καλό νέο  για τους Έλληνες εφοπλιστές, καθώς έχουν επενδύσει μεγάλα κεφάλαια για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG και σήμερα διαθέτουν τον πιο σύγχρονο στόλο, σε όλο τον κόσμο, τέτοιων σκαφών!»

Η εφημερίδα παραθέτει  στοιχεία από την έγκυρη  βάση δεδομένων Vessels Value (τα έχει γράψει εδώ και καιρό η ΕΣΤΙΑ) κατά  τα οποία η ελληνική πλοιοκτησία διέθετε στο τέλος του 2021 δεξαμενόπλοια LNG αξίας 19,11 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τους  Έλληνες πλοιοκτήτες να καταλαμβάνουν παγκοσμίως την κορυφή, με δεύτερη την Ιαπωνία( 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια )και τρίτη την Κίνα (10,5 δισεκατομμύρια). Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες έως τώρα αγνοούσαν σχεδόν πλήρως την συγκεκριμένη τάση, με τον δικό τους  στόλο τους να φθάνει σε αξία μόλις τα 440.000.000 δολάρια.

Ο ελληνικός στόλος πλοίων LNG αυξήθηκε το 2021 από τα 82 στα 105 σκάφη, με μέσο όρο  ηλικίας μόλις 5,3 ετών. Τα 57 από  τα 127 δεξαμενόπλοια LNG που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή, ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.  «Ο παγκόσμιος όγκος συναλλαγών LNG έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες εντόπισαν νωρίς την τάση προς το υγροποιημένο αέριο, επενδύοντας στοχευμένα σε τέτοια δεξαμενόπλοια από τη δεκαετία του '90. Είχαν μάλιστα σημαντική επιρροή στον σχεδιασμό των πλοίων, όπως στην ανάπτυξη ιδιαίτερα ελαφρών δεξαμενών αερίου. Μέχρι τώρα, τα πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών ναυλώνονταν κυρίως στην Ασία, καθώς η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότιος Κορέα και η Ταϊβάν είναι παραδοσιακά οι μεγαλύτεροι αγοραστές LNG. Από τους σημαντικότερους προμηθευτές στην ίδια περιοχή είναι η Αυστραλία.

Στο μεταξύ οι ΗΠΑ εξελίσσονται σε μια από τις πιο σημαντικές χώρες-προμηθευτές φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό της Ευρώπης. Αναμένεται μάλιστα να ξεπεράσουν και την Αυστραλία και το Κατάρ και να γίνουν οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς LNG στον κόσμο. Από τις αρχές του 2016,  οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια LNG έχουν εξαπλασιασθεί. Οι πλοιοκτήτες επωφελούνται επί πλέον από την τρέχουσα κρίση, καθώς με την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου εκτοξεύονται και οι ναύλοι. Ενώ η ημερήσια τιμή για ένα πλοίο χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων ήταν 50.000 δολάρια στο τέλος Σεπτεμβρίου 2021, περισσότερα από 200.000 δολάρια πληρώνονταν ήδη από τον Οκτώβριο και εντεύθεν” αναφέρει η εφημερίδα, εξηγώντας  ότι παρατηρητές τής αγοράς αναμένουν μείωση των τιμών εντός του 2022, αλλά η μεταφορά LNG εκτιμάται ότι θα παραμείνει εξαιρετικά κερδοφόρος συναλλαγή, καθώς οι δυνατότητες μεταφοράς του είναι περιορισμένες. Πηγές από την  ελληνική ναυλαγορά, αναφέρουν πάντως ότι  η παγκόσμια ζήτηση για χωρητικότητα LNG θα διπλασιασθεί μέχρι το 2040.

Η Handelsblatt αναφέρεται ακόμη στην κατασκευή τερματικού σταθμού LNG στην  Αλεξανδρούπολη, από την ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία Gastrade, η οποία, με ειδική πλωτή εγκατάσταση, θα μπορεί από το 2023 να παραδίδει LNG στα δεξαμενόπλοια, όπου θα αποθηκεύεται προσωρινά και μετά θα επαναεριοποιείται. «Η Αλεξανδρούπολη μπορεί έτσι να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τεχνικά θα ήταν δυνατόν μέσω της εγκαταστάσεως να προμηθεύονται φυσικό αέριο ακόμα και η Μολδαβία και η Ουκρανία», ανέφερε εκπρόσωπος της  Gastrade στην Handelsblatt!