ΡΑΕ: Μήνυμα σε Λάθος Χρόνο

Εδώ και μερικές ημέρες έχει ξεκινήσει μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) με στόχο την ενημέρωση του ευρύ κοινού για την ύπαρξη και το ρόλο της Ρυθμιστικής αυτής Αρχής. Πέρα από τα προφανή περί ΡΑΕ και του εποπτικού της ρόλου στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου η διαφήμιση επεκτείνεται και σε άλλα ευαίσθητα, ιδιαίτερα αυτήν την εποχή, θέματα όπως τα περί «ικανοποίησης των ενεργειακών αναγκών όλων των καταναλωτών» αλλά και της «εξασφάλισης επαρκούς υποδομής για την ενέργεια και την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας». «Στο πλαίσιο αυτό», καταλήγει το κείμενο της διαφήμισης, «προωθούνται η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στην παραγωγή και σε δίκτυα και οι ΑΠΕ».
Energia.gr
Δευ, 17 Μαρτίου 2008 - 06:34

Εδώ και μερικές ημέρες έχει ξεκινήσει μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) με στόχο την ενημέρωση του ευρύ κοινού για την ύπαρξη και το ρόλο της Ρυθμιστικής αυτής Αρχής. Πέρα από τα προφανή περί ΡΑΕ και του εποπτικού της ρόλου στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου η διαφήμιση επεκτείνεται και σε άλλα ευαίσθητα, ιδιαίτερα αυτήν την εποχή, θέματα όπως τα περί «ικανοποίησης των ενεργειακών αναγκών όλων των καταναλωτών» αλλά και της «εξασφάλισης επαρκούς υποδομής για την ενέργεια και την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας». «Στο πλαίσιο αυτό», καταλήγει το κείμενο της διαφήμισης, «προωθούνται η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στην παραγωγή και σε δίκτυα και οι ΑΠΕ».

Εν μέσω απεργιών της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, συνεχιζόμενων black out σε όλη την χώρα και μέσα σ’ ένα κλίμα γενικευμένης ανασφάλειας και διάλυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο η μέσω του Τύπου κρατική διαβεβαίωση ότι η ΡΑΕ εξασφαλίζει την «αξιόπιστη ικανοποίηση των ενεργειακών αναγκών όλων των καταναλωτών». Και πράγματι αυτός αποτελεί έναν από τους κυριότερους και πλέον ουσιαστικούς στόχους της ΡΑΕ.

Μόνο που δεν βγαίνεις αυτήν την στιγμή να το πεις γιατί παίζεις με τα νεύρα των καταναλωτών και εάν θέλετε θίγεις και την αξιοπρέπειά τους.

Καλά είναι τα στρατηγικά σχέδια επικοινωνίας και να προσπαθούμε (με τα χρήματα άλλων) να δείξουμε πόσο καλά κάνουμε την δουλεία μας. Όμως τα μηνύματα δεν επικοινωνούνται στο κενό και σε αυστηρά προκαθορισμένες από τους διαφημιστές ημερομηνίες (αυτοί κάνουν καλά την δουλειά τους γιατί απλούστατα εάν δεν δημοσιευθούν οι διαφημίσεις δεν μπορούν να τιμολογήσουν την ΡΑΕ και να πληρωθούν). Η χρονική συγκυρία, δηλαδή το timing, είναι καθοριστικός παράγων στην επιτυχία μιας επικοινωνιακής καμπάνιας. Και εδώ το timing, κατά κοινή ομολογία, υπήρξε καταστροφικό. Και το θέμα ασφαλώς δεν θα μας πείραζε ιδιαίτερα πλην όμως η ΡΑΕ είναι ένας δημόσιος φορέας και διαχειρίζεται χρήματα των καταναλωτών και φορολογουμένων. Και για αυτό απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή όταν κάνουμε ανοίγματα προς τα έξω.