Την διαδικασία ενάρξεως της σχετικής δημόσιας διαβουλεύσεως και εν συνεχεία δρομολογήσεως της καταθέσεως στην Βουλή του νομοσχεδίου με το νέο πλαίσιο για την απλοποίηση της αδειοδοτήσεως έργων ΑΠΕ αναμένει με ανυπομονησία η αγορά όπως και τις σχετικές αποφάσεις ακολούθως για τους νέους διαγωνισμούς. Σε μια συγκυρία που οι ενεργειακές τιμές καθιστουν την ανάπτυξη της αγορας ΑΠΕ αναγκαία, είναι προφανές

ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο έχει χαρακτήρα επείγοντως για την αγορά, που βλέπει το όλο θέμα να καθυστερεί. Με βάση αυτό άλλωστε αναμένεται να δρομολογηθούν οι νέες επενδύσεις που και η ίδια η Κυβέρνηση θεωρεί απαραίτητες για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αλλά και για τη διαμόρφωση καλύτερων τιμών.

Πάντως όπως ἀνέφερε κατά τήν παρουσίασή του, στίς ἀρχές τοῦ περασμένου Νοεμβρίου στό Ὑπουργικό Συμβούλιο, ὁ ὑπουργός Περιβάλλοντος καί Ἐνέργειας Κώστας Σκρέκας, στοχεύει σέ μείωση τοῦ ἀπαιτούμενου χρόνου σέ λιγώτερα ἀπό δύο ἔτη καί ἐπιτάχυνση τοῦ ρυθμοῦ ὑλοποιήσεως νέων ἐπενδύσεων σέ ΑΠΕ ἐκτιμώμενου ὕψους 10 δισ. εὐρώ καί συνολικῆς ἰσχύος 12 GW.

Τα στάδια

Αναλυτικά ὅπως εἶχε ἀναφέρει, ὁ κ. Σκρέκας μέ τίς προωθούμενες παρεμβάσεις τά στάδια ἀδειοδοτήσεως περιορίζονται ἀπό 7 σέ 5, ἐνῶ τά δικαιολογητικά πού θά πρέπει νά ὑποβάλουν οἱ ἐπενδυτές μειώνονται ἀπό 91 σέ μόλις 54.

Ειδικότερα, μέ βάση πληροφορίες, προβλέπονται μία σειρά ἀπό τομές στή ὑφιστάμενη νομοθεσία, μέ δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα στίς γνωμοδοτήσεις τῆς διοικήσεως πού θά προσφέρουν ἐχέγγυα γιά γρήγορες ἀπαντήσεις στούς ἐπενδυτές, ἀλλά καί μία σειρά ἀπό παρεμβάσεις πού θά διευκολύνουν τήν παράλληλη ἐξέλιξη τῶν ἀδειοδοτικῶν φάσεων ὥστε νά ἐξοικονομεῖται χρόνος.

Επίσης μέ τίς νέες ρυθμίσεις παρέχεται, μεταξύ ἄλλων, μεγαλύτερη εὐελιξία σέ σχέση μέ τίς ἀπαιτήσεις γιά πιθανές τροποποιήσεις φακέλων (περιορισμός στίς ἐπανακαταθέσεις ἐγγράφων), μέ ἀνάπτυξη διαλειτουργικότητος μεταξύ ὑπηρεσιῶν. Ἐπίσης, κάθε ὑπηρεσία θά ἐλέγχει ἀποκλειστικά τά ζητήματα τῶν ἁρμοδιοτήτων της ὥστε νά μήν ὑπάρχουν ἐπικαλύψεις.

Παράλληλα, προβλέπονται εἰδικές μέριμνες ὥστε οἱ ἐπενδύσεις πού φτάνουν στίς ὑπηρεσίες πρός ἀδειοδοτότησιν νά εἶναι φερέγγυες καί ὥριμες πρός ὑλοποίησιν. Ἀναλυτικά στήν πλευρά τῶν ἐπενδυτῶν, μέ στόχο τήν ἀποτροπή πληθώρας ἀνώριμων αἰτήσεων πού συχνά μπλοκάρουν τίς ὑπηρεσίες εἰς βάρος τοῦ τελικοῦ ἀδειοδοτικοῦ ἀποτελέσματος, ἀναμένεται νά προωθηθεῖ μιά λίστα προαπαιτουμένων πού θά καθιστᾶ τόν ἐπενδυτή φερέγγυο καί θά ἀποδεικνύει ὅτι ἔχει βούληση, πλάνο καί ὁρατό σχέδιο ὑλοποιήσεως τῶν ἐπενδύσεων.

Συνδέσεις

Ἐπίσης καθορίζεται, μετά τήν ἔκδοση ὁριστικῆς προσφορᾶς συνδέσεως, ἕνα δεσμευτικό διάστημα, μέσα στό ὁποῖο ὁ ἐπενδυτής ὑποχρεοῦται νά ὑποβάλει αἴτημα γιά ἄδεια ἐγκαταστάσεως, ὥστε ἔτσι νά προχωροῦν ἄμεσα τά ἔργα. Ἐπίσης διαχωρίζεται ἡ σύμβασις συνδέσεως ἀπό τήν ἄδεια ἐγκαταστάσεως.

Τέλος, ἀναμένεται νά δημιουργηθεῖ ὑπηρεσία μιᾶς στάσεως ἀλλά καί ἕνα πληροφοριακό σύστημα παρακολουθήσεως τῆς ἀδειδοτικῆς διαδικασίας ὥστε ὅλοι νά ἔχουν εἰκόνα τῆς πορείας τοῦ κάθε φακέλου.