Σε τροχιά κερδοφορίας παρέμεινε το πρώτο τρίμηνο του 2022 η GasLog Partners, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού, προβλέποντας, παράλληλα, θετική πορεία της αγοράς μεταφοράς LNG στο υπόλοιπο έτος και μακροπρόθεσμα

Ειδικότερα, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 34,9 εκατ. δολαρίων, έναντι 35,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2021 (-1%). Τα έσοδα της εταιρείας υποχώρησαν ελαφρώς στα 85,4 εκατ. δολάρια από 87 εκατ. δολάρια (-2%).

Όπως αναφέρεται στο σχετικό σημείωμα της εισηγμένης στη Wall Street, αυτή η μείωση αποδίδεται στην πτώση των εσόδων από τα πλοία στη spot αγορά. Σύμφωνα με την Clarksons, τα μέσα ημερήσια έσοδα των TFDE (tri-fuel diesel electric) LNG carriers στη spot διαμορφώθηκαν στα 34.850 δολάρια το πρώτο τρίμηνο, μειωμένα κατά 60% σε ετήσια βάση. Ετήσια πτώση 74% καταγράφηκε στα αντίστοιχα έσοδα των steam πλοίων.

Τα προσαρμοσμένα EBTIDA της εταιρείας έπεσαν κατά 5%, φτάνοντας τα 60,9 εκατ. δολάρια το φετινό πρώτο τρίμηνο από 64,1 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε την υπογραφή ναύλωσης διάρκειας 11 μηνών με την ισπανική εταιρεία Naturgy για το GasLog Sydney (χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2013), σε «ελκυστικά ναύλα πάνω από τον κύκλο της αγοράς».

Μετά και από αυτή τη συμφωνία, η εταιρεία καταγράφει συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 521 εκατ. δολαρίων, με μέση διάρκεια ναυλώσεων 1,3 ετών.

Τέλος, γνωστοποίησε τη διανομή μερίσματος 0,01 δολαρίου ανά μετοχή, το οποίο θα καταβληθεί στις 12 Μαΐου.

«Bullish» για την αγορά

«Η παγκόσμια αγορά LNG ήταν ήδη σφιχτή πριν από το ξέσπασμα της διαμάχης στην Ουκρανία. Η μεγάλη ανάγκη εξασφάλισης ενεργειακών προμηθειών οδήγησε σε σημαντική αύξηση της ζήτησης για LNG τους τελευταίους μήνες» σχολίασε ο CEO της ναυτιλιακής, Paolo Enoizi.

Ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος για άνοδο των εσόδων της εταιρείας, βάσει της ζήτησης για LNG, της έλλειψης διαθέσιμων προς ναύλωση πλοίων και του ισχυρότερου εποχικά δεύτερου εξαμήνου.

«Η ζήτηση για ναυλώσεις διάρκειας ενός έτους και περισσότερο παραμένει υψηλή, λόγω της έλλειψης δραστηριότητας στη spot αγορά» επεσήμανε.

Στην παρουσίαση της εταιρείας για τα αποτελέσματα αναφέρεται ότι η τραγική κατάσταση στην Ουκρανία ανέδειξε τη σημασία του LNG ως μακροπρόθεσμη πηγή ενέργειας. «Οι υψηλές τιμές φυσικού αερίου εν μέσω αυξημένης ζήτησης θα ενισχύσουν τη διάθεση για μακροπρόθεσμα συμβόλαια και η υποστηρικτική νομοθεσία θα οδηγήσει σε νέα projects παραγωγής LNG» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Μιλώντας περαιτέρω για τον πόλεμο, στελέχη της εταιρείας είπαν σε αναλυτές ότι μόνο το πρόγραμμα που έχει εξαγγείλει η Ευρώπη προς αντικατάσταση των ρωσικών πηγών ενέργειας θα «πυροδοτήσει» την παραγωγή LNG, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης αερίου (FSRUs), οι οποίες θα αυξηθούν σημαντικά.

Ο στόλος της GasLog Partners αποτελείται από 14 LNG carriers, μέσης χωρητικότητας 158.000 κυβικών μέτρων. Η εταιρεία είναι θυγατρική του ομίλου GasLog, ο οποίος συνολικά διαχειρίζεται 40 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")