Ισχυρή ζήτηση έχουν τα LNG carriers, σε μια περίοδο που το ελεύθερο tonnage στον συγκεκριμένο τομέα αναμένεται να μειωθεί, εξαιτίας των κυρώσεων που έχει επιβάλει η Ε.Ε. στη Ρωσία για την εισβολή στην Ουκρανία. Η GasLog του Πήτερ Λιβανού πέτυχε και ολοκλήρωσε τις ναυλώσεις των τεσσάρων LNG carriers που είχε παραγγείλει στα ναυπηγεία της Daewoo στη Νότια Κορέα

Αρχικά τα δύο χωρητικότητας 174.000 cbm πλοία ναυλώθηκαν από το Australia's LNG prodcuer Woodside, ενώ το τρίτο από τη Mitsui & co. Η ναύλωση του τέταρτου εξ αυτών ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες και η διάρκειά της θα είναι επτά έτη.

Η εταιρεία όμως προχώρησε σε ναυλώσεις ακόμη δύο LNG carriers του στόλου της. Πρόκειται για το 155.000 cbm «GasLog Salem» και το ναυπήγησης 2010 επίσης 155.000 cbm «GasLog Singapore».

Επισημαίνεται ότι το Δ.Σ. του ΔΕΣΦΑ αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα να προχωρήσει στη μίσθωση για διάστημα 12 μηνών, ύστερα από διαγωνισμό που διενεργήθηκε μέσω της «SSY Gas». Κατά τις πληροφορίες η μίσθωση ανατίθεται στην GasLog.

Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε την πώληση και lease back του ναυπήγησης 2013 «GasLog Skagen» σε εταιρεία συμφερόντων της China Development Bank Leasing.

Το LNG στα καύσιμα

Το LNG που θεωρείται το «μεταβατικό καύσιμο» από το πετρέλαιο μέχρι την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, κερδίζει συνεχώς πόντους και στις νέες ναυπηγήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Clarksons από το 2021, τα εναλλακτικά καύσιμα έχουν γίνει έρθει στο επίκεντρο, καθώς οι πλοιοκτήτες προσβλέπουν σε «ασφαλές μέλλον» για τους στόλους τους, λόγω των κανονισμών που τίθενται σε ισχύ σταδιακά για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων από τη βιομηχανία. Για πρώτη φορά, η πλειονότητα των παραγγελιών το 2022 μέχρι στιγμής (63% σε GT) αφορούσε πλοία με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, από 30% περίπου τα δύο προηγούμενα χρόνια. Άλλες πράσινες τεχνολογίες έχουν επίσης αναδειχθεί σε εξέχουσα θέση: οι «οικολογικοί» κινητήρες αποτελούν τυπικό χαρακτηριστικό των νέων παραγγελιών από περίπου το 2012-14, ενώ το 47% της χωρητικότητας που παραδόθηκε το 2022 μέχρι στιγμής είναι εξοπλισμένο με τουλάχιστον μία σημαντική τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας.

Με ένα διευρυνόμενο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων και αποδεδειγμένα αποτελέσματα, το LNG παραμένει το κορυφαίο εναλλακτικό καύσιμο σήμερα, με το 59% των παραγγελιών το 2022 μέχρι στιγμής (2021: 28%). Παράλληλα με τη σύναψη συμφωνιών για πλοία που μεταφέρουν LNG (και χρησιμοποιούν LNG για την πρόωσή τους), ένας ολοένα και αυξανόμενος αριθμός νέων παραγγελιών στους τομείς των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων και των μεγαλύτερων containerships, επιλέγει LNG για καύσιμο (πάνω από το 50% των TEU εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν φέτος). Οι παραγγελίες για πλοία με άλλα εναλλακτικά καύσιμα περιλαμβάνουν τέσσερα πλοία με δυνατότητα μεθανόλης (2021: 9 παραγγελίες) και πλοία μεταφοράς υγραερίου με υγραέριο/αιθάνιο. Τα πλοία με μπαταρίες/υβριδικά αποτελούν επίσης σημαντικό μερίδιο των νέων παραγγελιών, με 26 παραγγελίες το 2022 μέχρι στιγμής (2021: 69).

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")