Όπου ένας παίκτης τοποθετεί μία μόνο σφαίρα σε ένα περίστροφο, περιστρέφει τον κύλινδρο, τοποθετεί το ρύγχος στο κεφάλι του ή σε κάποιου άλλου και τραβά τη σκανδάλη. Εάν ο φορτωμένος θάλαμος ευθυγραμμιστεί με την κάννη, το όπλο θα πυροβολήσει, σκοτώνοντας ή τραυματίζοντας σοβαρά τον παίκτη.
Ομοίως, η σημερινή ελαφρά σκεπτόμενη και αρκετά αυτοδιαφημιζόμενη ηγεσία της ΕΕ, αποφάσισε να ρισκάρει τα πάντα επιβάλλοντας ένα γενικό εμπάργκο στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη, γνωρίζοντας πολύ καλά τον κίνδυνο που ενέχει η συγκεκριμένη κίνηση να εκτινάξει τις τιμές του πετρελαίου σε πρωτοφανή ύψη και τις αγορές ενέργειας να ξεφύγουν πέρα από κάθε έλεγχο, συμπαρασύροντας ολόκληρη την οικονομία. Αυτό σχεδόν συνέβη την Τρίτη (31/5) όταν το πετρέλαιο Brent έφτασε τα 124 δολάρια το βαρέλι (η υψηλότερη τιμή εδώ και μια 15ετία) μόνο για να κατέβει σε πιο αποδεκτά επίπεδα την επόμενη μέρα, προσγειωνόμενο στα 118 δολάρια ή και χαμηλότερα. Ωστόσο, αυτή είναι μια τελείως αβέβαιη κατάσταση σε μια εποχή που οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου είναι γενικά σφιχτές με την ισορροπία ζήτησης-προσφοράς να αμφισβητείται τους μεγάλους παραγωγούς να μη θέλουν ή να μην μπορούν να αντλήσουν περισσότερο. Η απόφαση της ηγεσίας της ΕΕ όχι μόνο να απαγορεύσει τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, αλλά σε συνεργασία με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, να απαγορεύσει την ασφάλιση των πλοίων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, θα μπορούσε να προκαλέσει την τέλεια ενεργειακή καταιγίδα και παγκόσμια οικονομική ύφεση ανείπωτων διαστάσεων.
Θα πρέπει κάποτε να διδαχθεί η χαζοχαρούμενη ηγεσία της ΕΕ ότι το πετρέλαιο, και όχι οι πολυδιαφημιζόμενες ΑΠΕ και το υδρογόνο, αποτελούν τη βάση των ενεργειακών αγορών που επηρεάζουν άμεσα την βιομηχανία και την οικονομία. Οι δε τιμές του πετρελαίου είναι επίσης ευθέως συνδεδεμένες με αυτές του φυσικού αερίου (βλέπε oil index contracts-υπάρχουν ακόμα αρκετά τέτοια) και του ηλεκτρισμού. Εάν οι τιμές του αργού οδηγηθούν στα $150 και $160 το βαρέλι, πράγμα εξαιρετικά πιθανό από τις παρούσες συνθήκες, αυτό θα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αβελτηρία της σημερινής καιροσκοπικής ηγεσίας της ΕΕ.
Σε κάθε περίπτωση οι συνέπειες της τελευταίας και τελείως λανθασμένης απόφασης της ΕΕ είναι ακόμη δύσκολο να προβλεφθούν με ακρίβεια, αλλά οι φόβοι για άμεσες ελλείψεις εφοδιασμού έχουν αυξηθεί μετά την έναρξη ενός ακόμα γύρου κυρώσεων, του έκτου στη σειρά, εναντίον της Μόσχας, όπου αυτή τη φορά περιλαμβάνει την πλήρη απαγόρευση εισαγωγής φορτίων ρωσικού πετρελαίου, διακινούμενων μέσω θαλάσσης, στις χώρες Ευρωπαϊκού μπλοκ. Πολλοί από τους μεγάλους παίκτες στην αγορά ενέργειας άρχισαν να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προειδοποιώντας ότι έχουμε πλέον εισέλθει σε αχαρτογράφητα νερά όσον αφορά την απρόβλεπτη αντίδραση των αγορών σε τολμηρές πολιτικές κινήσεις τη στιγμή που, αντίθετα, απαιτείται ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή και επαγρύπνηση.
Η άποψη των μεγάλων παραγωγών ενέργειας είναι ότι ενώ η αγορά πετρελαίου είναι αναμφίβολα σφιχτή, κάτι που έχει ωθήσει την άνοδο των τιμών, ευτυχώς δεν παρατηρούνται ακόμη πραγματικές ελλείψεις. Αυτή όμως η εικόνα θα μπορούσε εύκολα να αλλάξει μέσα σε λίγες εβδομάδες καθώς η παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη από τον Covid-19, συμπεριλαμβανομένης της επαναλειτουργίας του των μεγάλων πόλεων της Κίνας, κερδίζει δυναμική και ενισχύει τη ζήτηση, ενώ παράλληλα η πιθανότητα σημαντικής μείωσης της παραγωγής πετρελαίου της Ρωσίας έχει αυξηθεί. Με τη Ρωσία να παράγει περισσότερο από το 10 τοις εκατό του παγκόσμιου αργού, πριν από την εισβολή της στην Ουκρανία, μια τέτοια δραματική έκβαση θα μπορούσε κάλλιστα να μας φέρει πιο κοντά στη μοιραία 6η στροφή του πιστολιού στη Ρωσική Ρουλέτα. Μήπως τελικά ο 6ος γύρος κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας αποβεί μοιραίος σε ένα μεγαλειώδες παγκόσμιο παιχνίδι Ρωσικής Ρουλέτας;