Μαρία Αγγελικούση: Σχέδια για μεταφορά πετρελαίου, LNG, αμμωνίας, υδρογόνου και υγροποιημένου CO2

Στις ευκαιρίες που προσφέρει η περιοχή της Μέσης Ανατολής εστιάζει ο εφοπλιστικός Όμιλος της Μαρίας Αγγελικούση, όπως είπε η ίδια, με αφορμή τη συμμετοχή της στο επερχόμενο μεγάλο ναυτιλιακό συνέδριο στη Σαουδική Αραβία.

«Βλέπουμε πολλές ευκαιρίες στη Μέση Ανατολή, ιδιαίτερα για τις αγορές μεταφοράς αργού πετρελαίου και LNG, αλλά και μελλοντικά σχετικά με καύσιμα μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα, όπως η αμμωνία και το υδρογόνο, καθώς και για τη μεταφορά υγροποιημένου CO2» τόνισε η κ. Αγγελικούση, μιλώντας στο Seatrade Maritime News.

Η πλοιοκτήτρια θα είναι ομιλήτρια σε πάνελ για τις αγορές πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά το συνέδριο Saudi Maritime Congress 2022, που θα διεξαχθεί το διάστημα 28-29 Σεπτεμβρίου. Στη συζήτηση θα συμμετάσχουν, μεταξύ άλλων, η CEO της ναυτιλιακής εταιρείας International Seaways, Lois K. Zabrocky και ο senior αντιπρόεδρος εμπορίου και λειτουργιών της Bahri, Hisham Alnughaimish.

«Η Σαουδική Αραβία είναι και θα συνεχίσει να είναι πολύ σημαντική για την αγορά των tankers και κατ' επέκταση για τον όμιλό μας. Επομένως, οι εξαγωγές από τη χώρα θα εξακολουθούν να αποτελούν απαραίτητο κομμάτι των τωρινών και μελλοντικών επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων» σημείωσε η κ. Αγγελικούση.

Όπως είπε, το συνέδριο θα είναι μια καλή ευκαιρία επανασύνδεσης με τους συνεργάτες στη Σαουδική Αραβία, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη σχέση Maran Tankers - Bahri, αλλά και διερεύνησης νέων επιχειρηματικών ευκαιριών.

Η ίδια δήλωσε αισιόδοξη για τις προοπτικές των αγορών πετρελαίου και LNG. Αφενός για τα tankers είπε ότι το τρέχον γεωπολιτικό σκηνικό έχει επανασχεδιάσει τις εμπορικές διαδρομές, γεγονός θετικό για τη ναυλαγορά βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, αφετέρου για τα LNG carriers ότι καταγράφεται αυξημένη ζήτηση διεθνώς.

Ο Όμιλος Αγγελικούση διαχειρίζεται σήμερα 156 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων. Συγκεκριμένα, η Maran Dry ελέγχει 43 bulk carriers, η Maran Tankers 57 δεξαμενόπλοια (53+4 υπό ναυπήγηση) και η Maran Gas 56 LNG carriers (45+11 υπό ναυπήγηση).

H Μαρία Αγγελικούση τόνισε ότι η στρατηγική διαφοροποίησης του Ομίλου στους κλάδους χύδην ξηρού φορτίου, αργού πετρελαίου και LNG προσφέρει μια φυσική κάλυψη απέναντι στην κυκλικότητα των ναυτιλιακών αγορών.

Μάλιστα, ο Όμιλος πουλά στο κατάλληλο timing περιουσιακά στοιχεία μεγαλύτερης ηλικίας, αποκομίζοντας σημαντικά έσοδα. Στην τελευταία εξέλιξη, ναυλομεσίτες ανέφεραν ότι η Maran Tankers παραχώρησε ένα εκ των παλαιότερων δεξαμενόπλοιων του στόλου της. Ο λόγος για το VLCC Maran Andromeda (χωρητικότητας 320.473 dwt και κατασκευής 2005), το οποίο φέρεται να «άλλαξε χέρια» έναντι 37 εκατ. δολαρίων, ποσό ιδιαίτερα ελκυστικό για την ηλικία του πλοίου.

«Πράσινος» προσανατολισμός

O Όμιλος της Μαρίας Αγγελικούση έχει χαράξει «πράσινη» στρατηγική για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου.

Σε αυτό το πλαίσιο, πέρα από το ευρύ ναυπηγικό πρόγραμμα που υλοποιεί, λάνσαρε πρόσφατα ένα αυτόνομο τμήμα με την ονομασία «Πράσινα Πλοία» (Green Ships) για να επιταχύνει αυτές τις προσπάθειες.

Το τμήμα επιδιώκει να ηγηθεί των εξελίξεων στις τεχνολογίες χαμηλού και μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα, να συνεργαστεί με προμηθευτές για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων με περιορισμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο και συστημάτων που θα προωθήσουν συνολικά την ενεργειακή μετάβαση του Ομίλου.

Όπως έχει πει η ίδια η Μαρία Αγγελικούση, ο Όμιλος έχει ακριβή εικόνα της τρέχουσας απόδοσης του στόλου και δαπανά αρκετά χρήματα σε συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας. Την ίδια ώρα, έχει υλοποιήσει επιτυχημένες δοκιμές βιοκαυσίμων σε bulk carriers, ενώ, όπως είπε ο αναπληρωτής CEO, Sveinung Stohle, στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, στόχος είναι η παραγγελία capesize βαποριών που θα καίνε LNG. Σημειώνεται ότι η Maran Tankers έχει υπό παραγγελία και τέσσερα υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs), με μηχανές διπλού καυσίμου (dual-fuel), δυνατότητας καύσης LNG.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")