Μετά την δολιοφθορά στον αγωγό «Νορθ Στρημ» που τροφοδοτούσε την Γερμανία με Ρωσικό φυσικό αέριο (ΦΑ) , ένας άλλος αγωγός , ο DRUZHBA που εφοδιάζει την Ανατολική Ευρώπη με Ρωσικό πετρέλαιο, υπέστη διαρροή, ως εδήλωσε ο Πολωνικός διαχειριστής του PERN. Τούρκοι επίσημοι απειλούν την Ελλάδα με διακοπή τροφοδοσίας της με ΦΑ από το Αζερμπαϊτζάν και Αμερικανίδα υφυπουργός Εξωτερικών ετάχθη εναντίον 

της κατασκευής του αγωγού EastMed, που θα έφερε ΦΑ από τα Ισραηλινοαιγυπτιακά κοιτάσματα στην Ιταλία, μέσω Ελλάδος.

Ο Λίβανος και το Ισραήλ συνεφώνησαν το Σαββατοκύριακο στην κατανομή της παραγωγής ΦΑ από δύο κοιτάσματα στην ΑΟΖ των δύο εισέτι… εμπολέμων χωρών κρατών τους και ο Τούρκος πρόεδρος Ταγήπ Ερντογάν ανεκοίνωσε την προσεχή εξόρυξη υδρογονανθράκων «εντός της υφαλοκρηπίδος της Λιβύης» Πάλι καλά...

Και εκεί όπου ανεμένετο η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου , ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν εδήλωσε ότι θα υπάρξουν «συνέπειες» επί της Σαουδικής Αραβίας , κατόπιν της αποφάσεως του ΟΠΕΚ να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου των χωρών του. Έτσι οι διεθνείς τιμές του πήραν πάλι την ανιούσα και το δολάριο συνέχισε την ισχυροποίηση του (Υ/$ 146,13).

Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός για να καταλάβει το παιχνίδι Ενεργείας που παίζεται διεθνώς με σκοπό την εξασφάλιση της εξαγωγής του σχιστολιθικού πετρελαίου της Αμερικής στην Ευρώπη και την «τιμωρία» της Ρωσίας δια τα όσα φρικτά πράττει στην Ουκρανία.

Ευκαιρίας δοθείσης, διάφοροι ενεργειακοί κομπάρσοι (Ιράν, Τουρκία, Λιβύη κ.λπ.) παίζουν τον ιδικό τους ρόλο στο θέατρο παραλόγου που παρουσιάζει ο διεθνής ενεργειακός θίασος. Έτσι για πρώτη φορά από το 1947, οι Βερολινέζοι κρυώνουν και βλέπουν να σκοτεινιάζουν οι δρόμοι τους από τον περιορισμό της καταναλώσεως καυσίμων.

Είναι θέμα χρόνου να έλθουν οι συνέπειες του πολέμου των αγωγών υδρογονανθράκων και στην χώρα μας που ήδη επιβαρύνεται από τις υψηλές τιμές της Ενέργειας. Οι διαβεβαιώσεις των «αρμοδίων» περί αποφυγής διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος είναι ευσεβής πόθος.

Μόνη «ακτίνα παρηγορίας» είναι η εκτόξευση των ναύλων των τάνκερ μεταφοράς Υγροποιημένου φυσικού αερίου(LNG) τα οποία ανήκουν σε ελληνικούς εφοπλιστικούς οίκους.    

Αντίθετα, η κάμψις του διεθνούς εμπορίου, λόγω της οικονομικής υφέσεως στην Ευρώπη, ρίχνει τους ναύλους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προς μεγάλη στενοχώρια των Δανών εφοπλιστών που δεν συμπαθούν καθόλου τους Έλληνες.