Ενδιαφέρον για Drill Ships

H θεαματική αύξηση των τιμών του μαύρου χρυσού έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών που δεν θέλουν να αρκεστούν μόνο στον ρόλο της μεταφοράς πετρελαίου με τα τάνκερ τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου πέντε ελληνικοί ναυτιλιακοί όμιλοι είναι σε συζητήσεις με τράπεζες και μεσιτικά γραφεία προκειμένου να προχωρήσουν σε επενδύσεις για την κατασκευή πλοίων που κάνουν γεωτρήσεις για άντληση πετρελαίου.
Της Α. Καλλη
Δευ, 19 Μαΐου 2008 - 03:17

H θεαματική αύξηση των τιμών του μαύρου χρυσού έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών που δεν θέλουν να αρκεστούν μόνο στον ρόλο της μεταφοράς πετρελαίου με τα τάνκερ τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου πέντε ελληνικοί ναυτιλιακοί όμιλοι είναι σε συζητήσεις με τράπεζες και μεσιτικά γραφεία προκειμένου να προχωρήσουν σε επενδύσεις για την κατασκευή πλοίων που κάνουν γεωτρήσεις για άντληση πετρελαίου.

Για κάθε ένα drill ship η επένδυση είναι της τάξεως των 600.000.000 - 800.000.000 δολ. αλλά οι ναύλοι που τους επιφυλάσσει η αγορά, και φτάνουν στα 500.000 έως 600.000 δολ. την ημέρα, αποτελούν ισχυρό κίνητρο για τους υποψήφιους επενδυτές.

Ο Γιώργος Οικονόμου της DryShips έχει ήδη τοποθετηθεί με την παραγγελία τεσσάρων πλοίων άντλησης, που θα τα παραλάβει σταδιακά στο διάστημα 2010-2012. Το σύνολο της επένδυσης για έναν από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες του κόσμου, σύμφωνα με την τελευταία λίστα του Forbes, υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 3 δισ. δολ. Δημοσιεύματα ξένων ναυτιλιακών εντύπων έφεραν, τους προηγούμενους μήνες, και τον όμιλο Αγγελόπουλου να ενδιαφέρεται για την παραγγελία drill ships.

Εκτός από τις θεαματικές επενδύσεις στα drill ships οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με μεσιτικά γραφεία, παραμένουν εξαιρετικά δραστήριοι όσο αφορά την παραγγελία νέων πλοίων στις παραδοσιακές τους αγορές. Μεσίτες στην Ακτή Μιαούλη παρατηρούν ότι οι πολύ καλοί ναύλοι και η συνεχιζόμενη ανάπτυξη στις αγορές της Ασίας διατηρούν το ενδιαφέρον της ελληνικής ναυτιλίας αμείωτο για την ενίσχυση του στόλου της.

(Από την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ,17-18/05/2008)