To LNG Αρχίζει να Ενδιαφέρει τους Έλληνες Εφοπλιστές

«Δυναμική παρέμβαση στις ενεργειακές διεργασίες επιχειρεί η Ρωσία, αξιοποιώντας την “προίκα της”, που δεν είναι άλλη από το φυσικό αέριο». Το συμπέρασμα αυτό επαναβεβαιώθηκε και κατά την τελευταία συνάντηση του Κώστα Καραμανλή με τον Βλαντιμίρ Πούτιν. Η εξέλιξη αυτή, όμως, έχει παράλληλα προσελκύσει το ενδιαφέρον και μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και αρκετών υπό ελληνική διαχείριση.
Energia.gr
Δευ, 26 Μαΐου 2008 - 04:02

 «Δυναμική παρέμβαση στις ενεργειακές διεργασίες επιχειρεί η Ρωσία, αξιοποιώντας την “προίκα της”, που δεν είναι άλλη από το φυσικό αέριο». Το συμπέρασμα αυτό επαναβεβαιώθηκε και κατά την τελευταία συνάντηση του Κώστα Καραμανλή με τον Βλαντιμίρ Πούτιν. Η εξέλιξη αυτή, όμως, έχει παράλληλα προσελκύσει το ενδιαφέρον και μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και αρκετών υπό ελληνική διαχείριση.

Στόχος τους είναι να συμμετάσχουν στη διαδικασία μεταφοράς του φυσικού αερίου, σε περιοχές όπου η διακίνηση μέσω αγωγού θα συνεπαγόταν υψηλό λειτουργικό κόστος. Ωστόσο τα εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι πολύ λίγα για να καλυφθούν οι ανάγκες που εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν διεθνώς. Επιπλέον, η ανάγκη προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος επιβάλλει την κατασκευή νέων πλοίων LNG με αυστηρότερες προϋποθέσεις ασφάλειας. Ναυτιλιακοί κύκλοι δεν θεωρούν τυχαίο το γεγονός ότι μόλις προσφάτως ανακοινώθηκε η συνεργασία του Αμερικανικού με τον Ρωσικό Νηογνώμονα. Στόχος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η δημιουργία κοινών κανόνων κατασκευής LNG, καθώς, ήδη, ο αριθμός των πλοίων αυτής της κατηγορίας, παγκοσμίως, αυξάνεται σημαντικά.

Υπολογίζεται ότι μέχρι τον Απρίλιο τα εν λειτουργία πλοία LNG ανέρχονταν σε 266, συνολικής χωρητικότητας 34.152 εκατ. κ.μ. ενώ το εμπόριο LNG World LNG αναμένεται να ξεπεράσει τα 270 δισ. κ.μ. το 2010. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου LNG εξαρτάται από το ρυθμό υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων δημιουργίας νέων terminal αερίου ανά τον κόσμο.

Πολλά από αυτά τα σχέδια, όμως, έχουν καθυστερήσει, σε σχέση με τους αρχικώς ανακοινωθέντες χρόνους. Για το λόγο αυτό και οι εφοπλιστές εξετάζουν με ιδιαίτερη προσοχή τη ναυπήγηση νέων πλοίων LNG καθώς απαραίτητη προϋπόθεση ναυπήγησής τους αποτελεί η εξασφαλισμένη ναύλωσή τους.

Αυτή τη στιγμή, ένα πλοίο LNG χωρητικότητας 150.000 κ.μ. κοστίζει πάνω από 210 εκατ. δολ. ποσό σχεδόν διπλάσιο ή τριπλάσιο από το κόστος κατασκευής ενός μέσης χωρητικότητας δεξαμενόπλοιου. Αυτός θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους λόγους που οι Ελληνες πλοιοκτήτες δεν εμφανίζουν μεγάλη δραστηριότητα στο συγκεκριμένο τομέα.

Μέχρι στιγμής, στον τομέα υγροποιημένου φυσικού αερίου, δρααστηριοποιείται ο Όμιλος Βαφεια ενώ τρία πλοία έχει ο Ομιλος Προκοπίου και ένα η Tsakos Energy Νavigation (TENΝ).