Ανοιγμα στις μεταφορές με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), αλλά και κατασκευή δεύτερου τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG) στην Καβάλα, σε συνεργασία με άλλη εταιρεία σχεδιάζει η ΔΕΠΑ, ενώ προχωρούν οι συνομιλίες με τη Βουλγαρία για την τροφοδοσία του νότιου τμήματος της χώρας με αέριο από τον αγωγό Τουρκίας - Ελλάδας.

Ανοιγμα στις μεταφορές με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), αλλά και κατασκευή δεύτερου τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG) στην Καβάλα, σε συνεργασία με άλλη εταιρεία σχεδιάζει η ΔΕΠΑ, ενώ προχωρούν οι συνομιλίες με τη Βουλγαρία για την τροφοδοσία του νότιου τμήματος της χώρας με αέριο από τον αγωγό Τουρκίας - Ελλάδας.

Η ΔΕΠΑ βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με διεθνείς ενεργειακές εταιρείες, προμηθευτές LNG και όχι μόνον, από την Αίγυπτο, το Κατάρ, την Αλγερία κ.λπ. για τον νέο τερματικό σταθμό, που θα γίνει ως joint venture και δεν θα ανήκει στον ΔΕΣΦΑ.

Ο νέος σταθμός LNG θα εγκατασταθεί στον ιδιόκτητο χώρο της ΒΦΛ στην Καβάλα.Το νέο τερματικό, το δεύτερο μετά τη Ρεβυθούσα, θα συμβάλει αποτελεσματικά στην εξασφάλιση της ομαλής τροφοδοσίας της αγοράς με φυσικό αέριο, όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Μεταφορές

Το άλλο μεγάλο επενδυτικό σχέδιο αφορά στις μεταφορές. Η ΔΕΠΑ σχεδιάζει ουσιαστικά να δημιουργήσει μία νέα αγορά στις επαγγελματικές μεταφορές με CNG αντί του πετρελαίου ντίζελ, αρχικώς για βαρέα οχήματα. Χώρες όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία κ.ά. χρησιμοποιούν ήδη CNG, ενώ στην Ελλάδα έχει χρησιμοποιηθεί στα λεωφορεία και στα απορριμματοφόρα του Δήμου Αθηναίων.

Για την υλοποίηση του έργου η ΔΕΠΑ βρίσκεται σε συνεργασία με το υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, καθώς η χρήση του CNG συνεπάγεται και αλλαγή του οχήματος, όμως τα στοιχεία δείχνουν ότι το κόστος αντικατάστασης μπορεί να αποσβεστεί σε 5 χρόνια, χάρη στην εξοικονόμηση από τα καύσιμα.

Οι νέοι σταθμοί φυσικού αερίου:

  • Η ΔΕΠΑ εξετάζει 3 περιοχές στην Αττική για να δημιουργήσει σταθμούς ανεφοδιασμού, ενώ στα σχέδιά της είναι η συνεργασία με εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, ώστε να δημιουργηθούν σταθμοί ανεφοδιασμού στο δίκτυο πρατηρίων από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη.
  • Επαφές με πολλές εταιρείες που διαθέτουν φορτηγά μεταφορών δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το όλο πρότζεκτ, το οποίο εξασφαλίζει όχι μόνον φθηνότερο καύσιμο, αλλά και λιγότερους ρύπους.

Τέλος, το CNG θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στην τροφοδοσία των νησιών και άλλων απομακρυσμένων από το κεντρικό δίκτυο περιοχών.

 (Απο την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 27/05/2008)