Μικρά και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα χρειάζονται περιορισμένους χώρους στάθμευσης, διευκολύνουν την κυκλοφορία στους δρόμους πόλεων και επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον

Αρκετοί κατασκευαστές επενδύουν σε μικρά και μεσαία αυτοκίνητα, άλλοι πάλι ποντάρουν περισσότερο σε πιο κερδοφόρα μοντέλα. Τα σχετικά αναφέρει σε άρθρο της η Deutsche Welle. Επισήμως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει πολλά πλεονεκτήματα στα μικρομεσαία οχήματα ιδίως όταν διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα. Οι ειδικοί διαπιστώνουν, ωστόσο, ότι πολλοί κατασκευαστές περιορίζουν σταδιακά συνειδητά τον σχεδιασμό και την κατασκευή μικρότερων οχημάτων. Οι λόγοι ποικίλλουν. Σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία οχημάτων, τον Δεκέμβριο του 2022 στον τομέα των μικρομεσαίων οχημάτων οι πωλήσεις σκαρφάλωσαν στο 15,7%. Συγκριτικά το ποσοστό των οχημάτων πολλαπλών χρήσεων SUV ανήλθε στο 34%.

Στον τομέα μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων είναι σαφής μια μακροπρόθεσμη τάση την περίοδο 2012-2022. Ο Σύνδεσμος Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας, VDA, αποτιμά ωστόσο θετικά την παρούσα κατάσταση, ανακοινώνοντας ότι στην εκπνοή του 2022 είχαν πωληθεί πάνω από 420.000 μικρά και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα, από τα οποία το ένα τρίτο ηλεκτροκίνητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία συμπεραίνει από αυτή την εξέλιξη πως στη Γερμανία το ποσοστό ηλεκτροκίνητων μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλό. Από τότε που το γερμανικό δημόσιο επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η σημασία των μικρομεσαίων οχημάτων έχει ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, επισημαίνει ο Σύνδεσμος. Από την άλλη πλευρά, είναι γνωστό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες προκύπτει από τις πωλήσεις μεγαλύτερων μοντέλων. Ο κανόνας αυτός της αγοράς είναι απλός και κατανοητός. Εξηγεί, πάντως, εν μέρει για ποιο λόγο οι κατασκευαστές επενδύουν τα τελευταία χρόνια ολοένα και λιγότερο σε μικρότερα και μεσαία μοντέλα. Είναι σαφές ότι από τις πωλήσεις SUV ή μεγάλων και πολυτελών οχημάτων βγαίνουν περισσότερα χρήματα.

Οι κατασκευαστές κερδίζουν υψηλότερα ποσά από τις πωλήσεις μικρότερων οχημάτων, μόνο αν διασφαλίσουν αυξημένες πωλήσεις. Ομως ο αριθμός των γερμανικών μοντέλων έχει σταθερά πτωτική τάση. Μέσα σε μία δεκαετία ο αριθμός των μοντέλων περιορίστηκε στο μισό, από 24 σε δώδεκα. Μοντέλα όπως Ford Ka και Opel Adam δεν αντικαταστάθηκαν. Το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτων Auto Straßenverkehr κατέγραψε μείωση μικρομεσαίων μοντέλων την περίοδο 2017-2022, από 17 σε μόλις οκτώ. «Η διεθνής στροφή προς τα SUV είναι σαφής», λέει ο Στέφαν Μπράτσελ από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινήτων CAR στην Μπέργκις Γκλάντμπαχ. «Στην κατηγορία μεγάλων και πολυτελών αυτοκινήτων η τάση στην αγορά είναι ανοδική. Τα ποσοστά SUV στην αγορά αυξάνονται συνεχώς». O Μπένεντικτ Μάιερ από το Ινστιτούτο Οικονομίας του Αυτοκινήτου προσθέτει, τέλος: «Δεν πιστεύω ότι μεσοπρόθεσμα οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν σε μικρά αυτοκίνητα ή προσιτά οχήματα χαμηλού κόστους με στόχο τις μαζικές πωλήσεις».

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")