Η ενέργεια βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της προσοχής των καταναλωτών, καθώς επηρεάζει ολοένα και περισσότερο τον τρόπο ζωής και το πορτοφόλι τους. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έκθεση της EY Energy transition consumer insights, η οποία κατέγραψε τις απόψεις 70.000 οικιακών καταναλωτών ενέργειας σε 18 αγορές σε διάστημα δύο ετών. Σύμφωνα με την έρευνα, το 71% των καταναλωτών ενδιαφέρεται περισσότερο

να μειώσει το κόστος και την κατανάλωση ενέργειας σήμερα, σε σύγκριση με πέρυσι, με το 65% να δηλώνει ότι ενδιαφέρεται περισσότερο τώρα σε σχέση με έναν χρόνο πριν για την παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειας, για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος (61%) και για την αγορά νέων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών (50%). Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (42%) δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν πολλαπλούς παρόχους ενεργειακών λύσεων από έναν μόνο πάροχο, ενώ σε ό,τι αφορά τις ενεργειακές λύσεις, πάνω από το 25% θα προτιμούσε να απευθυνθεί σε κάποιον διαδικτυακό λιανοπωλητή, πάροχο ηλιακής ενέργειας ή έμπορο λιανικής πώλησης οικιακών βελτιώσεων, έναντι του παρόχου ενέργειας με τον οποίο ήδη συνεργάζεται. Την ίδια ώρα, η πλειονότητα των καταναλωτών έχει ήδη επενδύσει ή σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα που αλλάζουν τον ενεργειακό τρόπο ζωής του – 82% σε ενεργειακά αποδοτικές συσκευές, 67% σε ενεργειακά αποδοτικά κουφώματα και μόνωση, 60% σε «έξυπνο» θερμοστάτη και 59% σε ηλεκτρικό όχημα.

kathimerini.gr