Οι κινεζικές αγορές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία ήταν κατά μέσο όρο 1,72 εκατομμύρια bpd πέρυσι, αυξημένες κατά 8% σε σύγκριση με το 2021, καθώς τα διυλιστήρια της Κίνας εκμεταλλεύτηκαν το φθηνότερο ρωσικό αργό, το οποίο απέφευγαν πολλοί δυτικοί αγοραστές μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Όσον αφορά τις εισαγωγές αργού πετρελαίου από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Κίνα, αυτές μειώθηκαν κατά 31%, όπως δείχνουν τα στοιχεία των τελωνείων που επικαλείται το Reuters, ενώ οι εισαγωγές από τη Μαλαισία σχεδόν διπλασιάστηκαν πέρυσι.
Ας σημειωθεί ότι η Μαλαισία θεωρείται ευρέως ως σημείο μεταφοράς αργού πετρελαίου από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, το οποίο η Κίνα συνεχίζει να εισάγει, αλλά ως επί το πλείστον μετονομάζεται ως προερχόμενο άλλες χώρες, ώστε τα εμπλεκόμενα μέρη να μπορούν να αποφύγουν τις κυρώσεις των ΗΠΑ.Η Κίνα, η οποία δεν έχει ενταχθεί στον συνασπισμό των χωρών που τηρούν το ανώτατο όριο τιμής που έχει θεσπίσει η G7 για το ρωσικό αργό πετρέλαιο στα 60 δολ. ανά βαρέλι, έχει αγνοήσει σε μεγάλο βαθμό μέχρι στιγμής τον μηχανισμό αυτό και αγοράζει ρωσικό αργό σε μεγάλη έκπτωση.
Αν και η Κίνα δεν έχει ενταχθεί στον Συνασπισμό Price Cap, το γεγονός ότι υπάρχει πλέον ανώτατο όριο τιμής δίνει στον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου στον κόσμο, καθώς και σε άλλους αγοραστές ρωσικού αργού, όπως η Ινδία, περισσότερη διαπραγματευτική ισχύ για να διαπραγματευτεί τις μεγάλες εκπτώσεις για το ρωσικό αργό ακόμη και εκτός του μηχανισμού ανώτατου ορίου τιμών, τονίζουν οι αναλυτές. Ωστόσο, η Σαουδική Αραβία αναμένεται να παραμείνει ένας από τους μεγαλύτερους, αν όχι ο μεγαλύτερος, προμηθευτής αργού πετρελαίου της Κίνας.
Τον περασμένο μήνα, η Κίνα και η Σαουδική Αραβία συμφώνησαν να επεκτείνουν το εμπόριο αργού πετρελαίου καθώς αναβάθμισαν τις σχέσεις τους σε στρατηγική εταιρική σχέση κατά την επίσκεψη του Κινέζου προέδρου Xi Jinping στη σαουδαραβική πρωτεύουσα Ριάντ.