Η Ματαίωση της Κατασκευής Ενός Μεγάλου Τέρμιναλ στην Ολλανδία Αυξάνει τις Χρεώσεις Αποθήκευσης Καυσίμων

Η Ματαίωση της Κατασκευής Ενός Μεγάλου Τέρμιναλ στην Ολλανδία Αυξάνει τις Χρεώσεις Αποθήκευσης Καυσίμων
energia.gr
Σαβ, 21 Ιανουαρίου 2023 - 17:10

Η χρεωκοπία ενός μεγάλου τερματικού αποθήκευσης που βρισκόταν υπό σχεδιασμό στη βορειοδυτική Ευρώπη έχει αυξήσει τις χρεώσεις στις δεξαμενές αποθήκευσης ντίζελ και βενζίνης της περιοχής, τη στιγμή που οι Ευρωπαίοι έμποροι σπεύδουν να γεμίσουν δεξαμενές ντίζελ ενόψει του εμπάργκο στα ρωσικά καύσιμα, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από τις 5 Φεβρουαρίου

Νωρίτερα αυτό το μήνα, το περιφερειακό δικαστήριο στο Ρότερνταμ κήρυξε σε χρεωκοπία το πρότζεκτ του HES Hartel Tank Terminal, το οποίο επρόκειτο να αναπτυχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, αλλά του οποίου η κατασκευή καθυστερούσε για χρόνια

Ο τερματικός σταθμός θα είχε 1,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα χωρητικότητα αποθήκευσης για βενζίνη, ντίζελ, βενζίνη, αεροπορικά καύσιμα και βιοκαύσιμα. Η BP, που είναι ο  φορέας εκμετάλλευσης του διυλιστηρίου του Ρότερνταμ, δυναμικότητας 400.000 βαρελιών την ημέρα (bpd), είχε προγραμματίσει να συνδεθεί με τον υπό σχεδίαση τερματικό σταθμό μέσω αγωγού, γεγονός που αναμενόταν να μειώσει τις ανάγκες της BP για εγκαταστάσεις αποθήκευσης σε άλλες περιοχές.Η μεγάλη πετρελαϊκή αναζητά τώρα πλεονάζουσα χωρητικότητα αλλού στη βορειοδυτική Ευρώπη, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση των ναύλων των δεξαμενόπλοιων, όπως δήλωσε στο Reuters πηγή της βιομηχανίας υπό τον όρο της ανωνυμίας.Η BP αρνήθηκε να σχολιάσει.

Οι χρεώσεις αποθήκευσης ντίζελ και βενζίνης στην περιοχή αποθήκευσης Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσας (ARA) είναι αυξημένες κατά 10% κατά το τρέχον τρίμηνο σε σύγκριση με την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία από την έκθεση ρυθμού αποθήκευσης δεξαμενών της ολλανδικής εταιρείας συμβούλων Insights Global.

Το συμπέρασμα αυτό συμβαδίζει με το ότι οι Ευρωπαίοι traders σπεύδουν να γεμίσουν τις δεξαμενές με ρωσικό ντίζελ ενόψει της απαγόρευσης της ΕΕ, η οποία ξεκινά να ισχύει από τις 5 Φεβρουαρίου, και η οποία αναμένεται να εντείνει την κατάσταση στον τομέα της προμήθειας καυσίμων, να επανασχεδιάσει τις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές και να αυξήσει την αστάθεια των τιμών.Τα αποθέματα πετρελαίου που διατηρούνται σε ανεξάρτητες αποθήκες στην περιοχή ARA έφτασαν την Πέμπτη στο υψηλότερο επίπεδό τους από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Insights Global.

«Υπάρχει ακόμη λίγη διαθέσιμη χωρητικότητα [αποθηκευτικού ντίζελ]», δήλωσε ο Krien van Beek, μεσίτης της ODIN-RVB Tank Storage Solutions στο Ρότερνταμ, προσθέτοντας ότι η απότομη οπισθοδρόμηση πέρυσι στα συμβόλαια πετρελαίου futures οδήγησε σε υψηλά επίπεδα απόδοσης.

«Oπισθοδρόμηση» (Backwardation) σημαίνει ότι οι άμεσες τιμές είναι υψηλότερες από τις μελλοντικές τιμές συμβολαίου, αντανακλώντας τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση που ενθαρρύνει τους traders να άποδεσμεύσουν πετρέλαιο από την αποθήκευση  για να το πουλήσουν.Το HES Hartel Tank Terminal είχε αρχικά προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2019, αλλά αντιμετώπισε οικονομικές δυσκολίες.

Μια σειρά ατυχιών, συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας του COVID-19 και μιας πυρκαγιάς στον τερματικό σταθμό, προκάλεσαν καθυστερήσεις και πρόσθετο κόστος, σύμφωνα με το HES International. «Δυστυχώς, δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για την HES International να επενδύσει τα επιπλέον σημαντικά ποσά που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του HES Hartel Tank Terminal, δεδομένου του επιπέδου των υποχρεώσεων χρηματοδότησης του έργου σε επίπεδο τερματικού», σύμφωνα με την HES. Οι συζητήσεις τους τελευταίους μήνες με τις τράπεζες χρηματοδότησης έργων και τον «αναμενόμενο πελάτη» για την εξεύρεση λύσης που θα επέτρεπε την ολοκλήρωση της κατασκευής δεν οδήγησαν σε λύση, ανέφερε η HES.