Νέα Ουσία Απανθρακοποίησης Μειώνει το Κόστος Καυσίμων των Πλοίων κατά Περίπου 25%.

Νέα Ουσία Απανθρακοποίησης Μειώνει το Κόστος Καυσίμων των Πλοίων κατά Περίπου 25%.
energia.gr
Τετ, 8 Φεβρουαρίου 2023 - 09:07

Πρόσφατα, η Headway Technology Group (Qingdao) Co., Ltd. ολοκλήρωσε τις εργαστηριακές δοκιμές μιας νέας ουσίας απανθρακοποίησης. Αυτή η ουσία όχι μόνο μπορεί να απορροφήσει το διοξείδιο του άνθρακα γρήγορα και αποτελεσματικά, αλλά και να κάνει τον διαχωρισμό του διοξειδίου του άνθρακα ευκολότερο ενώ και η δική της χρήση είναι πιο ανθεκτική.  

 

Μία συνδυασμένη εγκατάσταση του συστήματος αποθείωσης της Headway και του συστήματος απανθρακοποίησης, μπορεί να μειώσει το κόστος καυσίμων των πλοίων κατά περίπου 25%. Αναφέρεται ότι η συσκευή απανθρακοποίησης που υποστηρίζει την ουσία θα εγκατασταθεί σε ένα πραγματικό πλοίο τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους. 

Τα τελευταία χρόνια, με τη συνεχή ανάπτυξη των παγκόσμιων εμπορικών δραστηριοτήτων και τον όγκο των διεθνών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, επιστήμονες σε διάφορους τομείς σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους για να λύσουν το πρόβλημα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία. Μεταξύ αυτών, αναγνωρίζεται ότι το πιο αποτελεσματικό μέτρο μείωσης του άνθρακα είναι η απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα απευθείας στη θύρα εξαγωγής. Επί του παρόντος, οι παραδοσιακές βιομηχανίες χρησιμοποιούν κυρίως διάλυμα αιθανολαμίνης (MEA) ή διάλυμα διμεθυλαιθανολαμίνης (DMEA) για την απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα. Αν και αυτή η διαδικασία χρησιμοποιείται ευρέως σε συσκευές απανθρακοποίησης μεγάλων χερσαίων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και διυλιστηρίων, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα όπως ο όγκος του εξοπλισμού. Τα μειονεκτήματα του μεγάλου μεγέθους, των πολλών σταδίων επεξεργασίας, της υψηλής κατανάλωσης ενέργειας, των ασταθών πτητικών στοιχείων στο διάλυμα ΜΕΑ, της κακής δραστηριότητας λύσης και του μικρού κύκλου ζωής περιορίζουν την περαιτέρω εφαρμογή του σε ποντοπόρα πλοία.

Το νέο υλικό απανθρακοποίησης συνδυάζεται με το σύστημα απανθρακοποίησης που αναπτύχθηκε ανεξάρτητα από την Headway, το οποίο εξαλείφει το διάλυμα ΜΕΑ και το διάλυμα DMEA που χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή διαδικασία απανθρακοποίησης, έτσι ώστε η ανάκτηση διοξειδίου του άνθρακα του πλοίου να μην χρειάζεται πλέον να εξετάζει την εκπομπή αμμωνίας της παραδοσιακής διαδικασίας απανθρακοποίησης , η οποία μειώνει σημαντικά την ενέργεια που απαιτείται για την απορρόφηση μιας μονάδας μάζας διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με αναφορές, σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδικασία και την αναλογία συνδυασμού διοξειδίου του άνθρακα 2:1, η αναλογία απορρόφησης αυτής της ουσίας προς το διοξείδιο του άνθρακα έχει φτάσει στο 1:1,4. Η εφαρμογή του στη συσκευή απανθρακοποίησης που αναπτύχθηκε από τη Headway θα εξοικονομήσει πολύ χώρο εγκατάστασης. Και μπορεί να εγκατασταθεί χωριστά, γεγονός που εξοικονομεί περίπου 38,5% της κατανάλωσης ενέργειας σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδικασία. Υπό την προϋπόθεση της κοινής εγκατάστασης του συστήματος αποθείωσης Headway και του συστήματος απανθρακοποίησης, μπορεί να μειώσει το κόστος καυσίμων των πλοίων κατά περίπου 25%.

Ν. Παλ.