Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, σχεδόν βέβαιη θεωρείται η δημιουργία και 3ου φωτοβολταϊκού πάρκου και σταθμού μπαταριών, προκειμένου το αεροδρόμιο να καταστεί ενεργειακά "αυτόνομο" το 2025, στο πλαίσιο σχετικής δέσμευσης που ανακοίνωσαν αεροδρόμια – μέλη του ACI Europe το 2021.
Οι προβλέψεις για την επιβατική κίνηση του 2023
Θετικά ξεκίνησε το 2023 για το αεροδρόμιο της Αθήνας, με τις περισσότερες εκτιμήσεις να αναφέρονται - για το σύνολο του έτους - σε επίδοση "καλύτερη του 2022 και ίσως λίγο υποδεέστερη του 2019".
Τον Ιανουάριο, το αεροδρόμιο της Αθήνας διακίνησε 1,44 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 3,9% σε σχέση με το 2019 και 87,2% σε σχέση με το 2022.
Ανά κατηγορία, η κίνηση εσωτερικού ανήλθε στα 0,45 εκατ., αυξημένη 1,8% σε σχέση με το 2019 και η κίνηση εξωτερικού στα 0,98 εκατ., αυξημένη 5% σε σχέση με το 2019.
Συνολικά, κατά τους 12 μήνες του περσινού έτους, η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε στα 22,73 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 84,1% σε σύγκριση με το 2021 και μείωση κατά 11,1% σε σύγκριση με το 2019.
Σε σύγκριση με το 2021, οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 60,3% και οι διεθνείς επιβάτες κατά 98,3%, αλλά υστέρησαν σε σχέση με το 2019 κατά 4,7% και 13,9% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe για το 2022, η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων σχεδόν διπλασιάστηκε (+98%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 1,94 δις επιβάτες.
Ωστόσο, ήταν κατά 21% χαμηλότερο από τους όγκους πριν από την πανδημία (2019), με μόλις το 27% των ευρωπαϊκών αεροδρομίων να έχει ανακτήσει πλήρως το επίπεδο επιβατικής κίνησης του 2019.
Τα αεροδρόμια της Ελλάδας (-1,9%), της Πορτογαλίας (-5,8%) και του Λουξεμβούργου (-6,9%) πλησίασαν περισσότερο σε πλήρη ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης.
Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, τα αεροδρόμια της Ισπανίας (-11,4%) σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα, ακολουθούμενα από αυτά της Ιταλίας (-17,9%) και της Γαλλίας (-18,8%), ενώ εκείνα του Ηνωμένου Βασιλείου (-24,8%) και ιδιαίτερα της Γερμανίας (-34,9%) είχαν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Τέλος, οι χαμηλότερες επιδόσεις σημειώθηκαν στα αεροδρόμια της Σλοβενίας (-43,6%), της Φινλανδίας (-40,6%) και της Σλοβακίας (-38,6%).
*Από το capital.gr