MSC και DB Schenker Εγκαινιάζουν το Μοντέλο του Προγράμματος Βιοκαυσίμων για τη Μείωση των Εκπομπών

MSC και DB Schenker Εγκαινιάζουν το Μοντέλο του Προγράμματος Βιοκαυσίμων για τη Μείωση των Εκπομπών
energia.gr
Πεμ, 16 Φεβρουαρίου 2023 - 12:27

Αυξάνεται η πίεση στους μεγάλους μεταφορείς για την αντιμετώπιση των εκπομπών άνθρακα σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού όπως η ναυτιλία που μέχρι στιγμής ήταν σε μεγάλο βαθμό πέρα από τον έλεγχό τους. Η MSC Mediterranean Shipping Company και ένας ναυτιλιακός μεταφορέας έχουν συνάψει μια καινοτόμο συμφωνία που απαιτεί μια από τις μεγαλύτερες χρήσεις βιοκαυσίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων ανησυχιών των φορτωτών για μείωση του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα.

Βάσει της συμφωνίας, η MSC δημιουργεί ένα πρόγραμμα μείωσης του άνθρακα ευρέως διαθέσιμο στους ναυτιλιακούς πελάτες της DB Schenker που έχει ως αποτέλεσμα την άμεση μείωση των εκπομπών. Παρέχει επίσης ένα μοντέλο για να ακολουθήσουν και άλλοι.

Μεμονωμένες ναυτιλιακές εταιρείες δοκιμάζουν βιοκαύσιμα εδώ και χρόνια και μερικές έχουν προσφέρει ακόμη και τα πρώτα προγράμματα offset για μεμονωμένους πελάτες. Μέσω της συμφωνίας με την DB Schenker, η MSC παρέχει μια πολύ ευρύτερη λύση για τους φορτωτές που αντιμετωπίζει τις ανησυχίες και αποφεύγει ζητήματα όπως διαφωνίες μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωμένων για τη χρήση βιοκαυσίμων. Το πρόγραμμα επιδιώκει επίσης να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σχετικά με την προέλευση του βιοκαυσίμου.

«Το κάνουμε αυτό γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι το σωστό και, ως εκ τούτου, πληρώνουμε εκ των προτέρων για αγορές βιοκαυσίμων», δήλωσε ο Thorsten Meincke, Παγκόσμιος Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Air & Ocean Freight της DB Schenker. «Ένα πράγμα είναι σίγουρο, όσο περισσότεροι πελάτες απαιτούν κλιματική ουδετερότητα σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνουμε καθαρές θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων».

Η DB Schenker έχει δεσμευτεί να αγοράσει 12.000 μετρικούς τόνους βιοκαυσίμου δεύτερης γενιάς που θα χρησιμοποιηθεί από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MSC. Το βιοκαύσιμο θα αναμειγνύεται μεταξύ 20 και 30 τοις εκατό, με αποτέλεσμα περίπου 50.000 μετρικούς τόνους μικτού βιοκαυσίμου που θα χρησιμοποιηθούν στον στόλο της MSC. Ο αερομεταφορέας εκτιμά ότι ισοδυναμεί με την αποστολή περίπου 30.000 TEU με καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2, ανάλογα με τον τρόπο χρήσης του καυσίμου κατά τη πλοήγηση.

Η ποσότητα βιοκαυσίμου που αγοράζεται είναι αρκετή για να εξοικονομήσει 35.000 μετρικούς τόνους ισοδυνάμων CO2 (CO2e) σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής (well-to-wake) στην αγορά. Αυτό θα μεταβιβαστεί στην DB Schenker και στους πελάτες της για όλο το ενοποιημένο φορτίο, το φορτίο λιγότερο από εμπορευματοκιβώτιο (LCL), το πλήρες φορτίο εμπορευματοκιβωτίων (FCL) και τα εμπορευματοκιβώτια ψύξης που μεταφέρονται από την MSC. Η διαφορά μεταξύ αυτού του προγράμματος και άλλων αντισταθμίσεων άνθρακα είναι ότι αυτά τα προγράμματα επικεντρώνονται σε μελλοντικές μειώσεις εκπομπών εκτός της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ενώ η αγορά και η ανάμειξη του βιοκαυσίμου θα οδηγήσει σε άμεσες και άμεσες μειώσεις των εκπομπών από τη ναυτιλία.

«Η απαλλαγή των θαλάσσιων εμπορευμάτων από άνθρακα δεν μπορεί να επιτευχθεί από έναν μόνο παίκτη και απαιτεί συνεργασία μεταξύ των ναυτιλιακών και logistics εταιρειών και των πελατών τους», δήλωσε η Caroline Becquart, Senior Vice President της MSC. «Το MSC Biofuel Solution είναι το πρώτο μας πιστοποιημένο πρόγραμμα εισαγωγής άνθρακα που μειώνει τις εκπομπές στις αλυσίδες εφοδιασμού των πελατών μας, επιταχύνοντας την ενεργειακή μετάβαση δημιουργώντας ζήτηση για αποστολή καθαρού μηδενικού άνθρακα και παρέχοντας άμεση εξοικονόμηση CO2».

Η MSC δοκιμάζει ενεργά και χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα ως αναμεμειγμένο σε καύσιμα εδώ και αρκετά χρόνια και επισημαίνει ότι το βιοκαύσιμο όχι μόνο θεωρείται καλά ως μεταβατικό καύσιμο απανθρακοποίησης, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τακτικές θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων χωρίς προσαρμογή της υποδομής του πλοίου ή εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η MSC τονίζει ότι για αυτό το πρόγραμμα θα χρησιμοποιεί βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς, γνωστό και ως προηγμένο βιοκαύσιμο. Εξασφαλίζει τουλάχιστον 80% μείωση των εκπομπών CO2e. Το λάδι είναι επίσης εγγυημένο ότι δεν περιέχει φοινικέλαιο, και προέρχεται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στη ναυτιλιακή βιομηχανία ως μια βραχυπρόθεσμη ευκαιρία για τη βελτίωση των εκπομπών.