Στην αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων μεταφοράς φυσικού αερίου στις οδεύσεις της Μεσογείου, συμφώνησαν Eni και Snam, με τη δεύτερη να έχει εκχωρήσει μερίδιο 49,9% σε θυγατρικές της πρώτης που διαχειρίζονται τους αγωγούς TTPC/Transmed και συνδέουν το δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου της Αλγερίας με την Ιταλία, μέσω Τυνησίας και Μεσογείου, εκτός από τα σχετικά δικαιώματα μεταφοράς.

H νεοσυσταθείσα εταιρεία, η SeaCorridor, ανέλαβε αυτές τις δραστηριότητες, που ελέγχεται από κοινού από την Eni και τη Snam οι οποίες κατέχουν μερίδια 50,1% και 49,9%, αντίστοιχα. Τα έσοδα της Eni ανήλθαν σε 405 εκατ. ευρώ. Tον περασμένο Δεκέμβριο, οι δύο πλευρές συμφώνησαν επίσης να αναπτύξουν και να διαχειριστούν από κοινού το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα της Ραβέννα (CCS). Αυτό θα συγκεντρώσει δεδομένα για την υποστήριξη της σχεδιαζόμενης κατασκευής ενός μεγάλου κόμβου CCS, χρησιμοποιώντας τις εξαντλημένες υπεράκτιες δεξαμενές αερίου της Eni κοντά στην Αδριατική Θάλασσα.

Ήδη, η πρώτη φάση του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά στη δέσμευση, έως το τέλος του 2024, συνολικά 25.000 τόνων CO2 που εκπέμπονται από τη μονάδα επεξεργασίας φυσικού αερίου της Eni στην Ραβέννα, ποσότητα που θα προορίζεται για μεταφορά και έγχυση σε ήδη εξαντλημένο κοίτασμα αερίου που βρίσκεται πλησίον της εγκατάστασης. Έως το 2027, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση του έργου, και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βιομηχανική κλίμακα, θα παρέχει έγχυση και αποθήκευση μέχρι και 4 MMt.

Τέλος, η Eni προγραμματίζει να ξεκινήσει την παραγωγή, το 2026, από τα μεγάλα κοιτάσματα φυσικού αερίου που διαθέτει στην Λιβύη, ύστερα από την πρόσφατη συμφωνία της με την National Oil Corp. της αραβικής χώρας.