Πώς Υποδέχτηκαν στην Ευρώπη την Απαγόρευση, το 2035, των Πωλήσεων Αυτοκινήτων Συμβατικών Κινητήρων   

Πώς Υποδέχτηκαν στην Ευρώπη την Απαγόρευση, το 2035, των Πωλήσεων Αυτοκινήτων Συμβατικών Κινητήρων
energia.gr
Δευ, 27 Φεβρουαρίου 2023 - 12:57

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε, προ ημερών, ένα νέο -αμφιλεγόμενο - νόμο που απαγορεύει την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035. Ο νέος κανόνας που εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην Ε.Ε., θα επιταχύνει 

τη μετάβαση των «27» στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες ευθύνονται για περίπου το 15% του συνόλου των εκπομπών CO2 στην Ε.Ε..

Η νομοθεσία απαιτεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα κατά 100%, κάτι που σημαίνει ότι κανένα νέο όχημα που κινείται με ορυκτά καύσιμα δεν θα μπορεί να πωλείται από το 2035 και μετά.

Ωστόσο, ορισμένες χώρες αντιδρούν σε αυτή την ριζική αλλαγή και θέτουν υπό αμφισβήτηση το εάν η Ένωση είναι έτοιμη να στραφεί αποκειστικά στην ηεκτροκίνηση στις μετακινήσεις και μεταφορές

Για παράδειγμα, η Ιταλία διαθέτει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Fiat, η Alfa Romeo και η Ferrari, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Περίπου 270.000 άνθρωποι απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι χαρακτήρισε τον νέο νόμο οικονομική "αυτοκτονία" για την Ε.Ε. και τόνισε ότι πρόκειται για "ιδεολογικό φονταμενταλισμό" που θα ωφελήσει την Κίνα και θα βλάψει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας Αντόνιο Ταγιάν προσπάθησε επίσης να αμβλύνει τη νομοθεσία, ζητώντας μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 90% αντί για 100%. 

Άλλοι προειδοποιούν ότι ούτε η ευρωπαϊκή βιομηχανία ούτε το ευρύ κοινό είναι έτοιμα για μια τόσο δραματική αλλαγή.

Η Ομάδα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος - μια κεντροδεξιά πολιτική ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - λένε ότι ο νόμος θα μπορούσε να οδηγήσει τους ανθρώπους να οδηγούν παλαιότερα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά την απαγόρευση των νέων πωλήσεων, επειδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό ανταλλακτικό.

Οι ισχυρισμοί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φθηνότερα έχουν ακυρωθεί στην πράξη εξαιτίας του άλματος στο κόστος της ενέργειας, υποστηρίζει ο Γερμανός ευρωβουλευτής Jens Gieseke του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Οι αντίπαλοι της νομοθεσίας λένε επίσης ότι οι μπαταρίες των αυτοκινήτων παράγονται στο εξωτερικό και όχι στην Ε.Ε.

Η πρόεδρος της επιτροπής μεταφορών Karima Delli δήλωσε ότι πρόκειται για "μια ιστορική ψήφο για την οικολογική μετάβαση". "Δεν θα έχουμε πλέον, ή σχεδόν δεν θα έχουμε πλέον, βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους μας το 2050". Η Delli πρόσθεσε ότι η νομοθεσία είναι μια "νίκη για τον πλανήτη μας και τους πληθυσμούς μας".

Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της Ε.Ε. Φρανς Τίμερμανς, προειδοποίησε τους ευρωβουλευτές ότι η Κίνα θα παρουδιάσει 80 νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη διεθνή αγορά έως το τέλος του 2023 και ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να είναι προετοιμασμένη για αυτή την πρόκληση. "Δεν θέλουμε να παραδώσουμε αυτή τη βασική βιομηχανία σε ξένους", είπε χαρακτηριστικά.