Η ΕΕ Χρηματοδοτεί Πρωτοποριακό Έργο για Μείωση της Διαφυγής Μεθανίου σε Κινητήρες LNG στα Πλοία

Η ΕΕ Χρηματοδοτεί Πρωτοποριακό Έργο για Μείωση της Διαφυγής Μεθανίου σε Κινητήρες LNG στα Πλοία
energia.gr
Σαβ, 4 Μαρτίου 2023 - 16:51

Μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τον τεχνολογικό όμιλο Wärtsilä εξασφάλισε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανάπτυξη λύσεων που ελαχιστοποιούν την διαφυγή μεθανίου από κινητήρες πλοίων, προωθώντας τα περιβαλλοντικά και κλιματικά οφέλη του LNG ως καυσίμου πλοίων

Υπό το συντονισμό του Τεχνικού Ερευνητικού Κέντρου VTT της Φινλανδίας, το πρότζεκτ Green Ray συγκεντρώνει πολλές εταιρείες από όλη την αλυσίδα αξίας της ναυτιλίας: το ναυπηγείο Chantiers de l'Atlantique, την ναυτιλιακή CMA CGA, τον νηογνώμονα DNV GL, το Φινλανδικό Μετεωρολογικό Ινστιτούτο, τον διαχειριστή πλοίων MSC Cruises Management, καθώς και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Revolve Water and Energy Shell.

Το έργο θα αναπτύξει τεχνολογίες για κινητήρες διπλού καυσίμου χαμηλής πίεσης (δίχρονους αλλά και τετράχρονους) καθώς και μια νέα ιδέα μετεπεξεργασίας.

Αυτές οι λύσεις θα προωθηθούν σε υψηλό επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας, συμπεριλαμβανομένων έργων επίδειξης εγκατεστημένων σε δύο νεότευκτα και ένα εκ των υστέρων εγκατεστημένο σε υπάρχον σκάφος. Όλες οι τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν στο Green Ray θα είναι επίσης πλήρως ικανές να χρησιμοποιούν βιολογικό ή συνθετικό μεθάνιο αντί για ορυκτό LNG. Η Wärtsilä θα αναπτύξει τεχνολογία ειδικά για 4χρονους κινητήρες διπλού καυσίμου χαμηλής πίεσης που επιτρέπει τη μείωση της διαφυγής του μεθανίου, αυξάνει την απόδοση και μειώνει το λειτουργικό κόστος σε όλα τα φορτία κινητήρα.

Αυτή η τεχνολογία αφορά στους μεγαλύτερους τετράχρονους κινητήρες της αγοράς που χρησιμοποιούνται ευρέως από κρουαζιερόπλοια, πορθμεία και πλοία μεταφοράς αερίου. Η Wärtsilä θα αναπτύξει επίσης μια τεχνολογία για δίχρονους κινητήρες γύρω από ένα πατενταρισμένο σύστημα έγχυσης LNG με στόχο τη μείωση της διαφυγής μεθανίου από δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ. Και οι δύο τεχνολογίες θα επιδειχθούν στη θάλασσα σε πραγματική εφαρμογή κατά τη διάρκεια του έργου σε συνεργασία με τους εταίρους του Green Ray. Η χρήση του LNG ως καυσίμου πλοίων επιταχύνει, χάρη στην καλά ανεπτυγμένη υποδομή εφοδιασμού, τη σαφή μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα και πετυχαίνει σημαντικά οφέλη όσον αφορά την ατμοσφαιρική ρύπανση και το κλίμα.

Το ζήτημα της διαφυγής μεθανίου – δηλ. το αχρησιμοποίητο και επομένως άκαυστο καύσιμο που διαφεύγει στην ατμόσφαιρα από τους κινητήρες και σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και εφοδιασμού– θεωρείται ως μία από τις κύριες προκλήσεις.«Η διαφυγή του μεθανίου έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας στις αποφάσεις των πλοιοκτητών σχετικά με το αν θα χρησιμοποιήσουν καύσιμο LNG», δήλωσε η Kati Lehtoranta, Διευθύνουσα  Επιστήμων στο VTT.

«Με αυτές τις πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες στοχεύουμε να μειώσουμε την διαφυγή συμβάλλοντας άμεσα στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ανοίγοντας αυτό το μονοπάτι σε ακόμη ευρύτερο τμήμα της ναυτιλιακής αγοράς».Επίσης, η Shell έχει αναπτύξει ένα ιδιόκτητο σύστημα καταλύτη μείωσης του μεθανίου που έχει δοκιμαστεί εργαστηριακά και έχει αναπτυχθεί σε επιτόπια επίδειξη, όπου αποδείχθηκε ότι είναι αποτελεσματικό όχι μόνο στη σημαντική μείωση της διαφυγής μεθανίου (πάνω από 90%), αλλά και στον χειρισμό συστατικών που μπορούν να διαβρώσουν τον καταλύτη, μέσω της συμπερίληψης ενός προστατευτικού στρώματος. «Η φιλοδοξία της Shell για το κλίμα να γίνει μια ενεργειακή επιχείρηση καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050 θα απαιτήσει από εμάς να εξερευνήσουμε μια σειρά τρόπων που έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν εμάς, τους εταίρους μας και τους πελάτες μας να απαλλάξουμε από τον άνθρακα την υπάρχουσα αλυσίδα αξίας LNG. Εργαζόμαστε συνεχώς για να βελτιώσουμε την πρόταση αξίας του LNG μέσω ειδικής τεχνολογικής έρευνας και επιθυμούμε να αναπτύξουμε πιθανές λύσεις για την ελαχιστοποίηση της διαφυγής μεθανίου σε ένα έργο όπως το Green Ray», εξηγεί ο Alexander Boekhorst, Αντιπρόεδρος Τεχνολογιών Επεξεργασίας και Μετατροπής Αερίου στη Shell.«Αυτή η έρευνα θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τις συνεχείς βελτιώσεις που έγιναν στη μείωση της διαφυγής μεθανίου από τους κινητήρες τα τελευταία είκοσι χρόνια», δήλωσε ο Sebastiaan Bleuanus, Γενικός Διευθυντής  Συντονισμού & Χρηματοδότησης Έρευνας στη Wärtsilä Marine Power.

«Η μεταφορά αυτών των λύσεων για νέες κατασκευές και μετασκευές σε οιονεί εμπορική ετοιμότητα θα είναι ένα σημαντικό βήμα για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του LNG ως καυσίμου πλοίων», συμπλήρωσε.