Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και Μεταφορών της Γερμανίας είναι βέβαιοι ότι μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία σχετικά με την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ, μετά την τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν την Πέμπτη ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ (FDP/Ανανεωμένη Ευρώπη) και ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς.

Ο Βίσινγκ έγινε πρωτοσέλιδο την περασμένη εβδομάδα όταν απείλησε να απέχει από την ψηφοφορία υπέρ της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης της ΕΕ, δηλώνοντας ότι η Γερμανία θα συμφωνήσει μόνο εάν η Επιτροπή καταθέσει πρόταση για τη συνέχιση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό τον όρο ότι θα λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρονικά καύσιμα.

Το βέτο του Βίσινγκ δεν εξόργισε μόνο τους αξιωματούχους της ΕΕ αλλά και τους Πράσινους του κυβερνητικού συνασπισμού, οι οποίοι κατηγόρησαν αυτόν και το φιλελεύθερο κόμμα του FDP ότι «μαστιγώνονται» από τον γερμανικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Θεωρούμε ότι πρόκειται για παραβίαση της εμπιστοσύνης», δήλωσε ένας διπλωμάτης της ΕΕ σχετικά με την απειλή της Γερμανίας, σύμφωνα με το NTV.

«Θα ήλπιζε κανείς ότι οι εσωτερικές διαφορές του συνασπισμού θα διευθετούνταν προηγουμένως», δήλωσε επίσης ο διπλωμάτης, προσθέτοντας ότι η κίνηση αυτή θα εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία της Γερμανίας στην επίτευξη συμφωνιών.

Παρόλα αυτά, η Επιτροπή και ο Γερμανός υπουργός αισιοδοξούν ότι σύντομα θα βρεθεί συμβιβασμός.

Σύμφωνα με την Handelsblatt, ο Βίσινγκ και ο Τίμερμανς μίλησαν τηλεφωνικά για να βρουν έναν ορισμό για τα κλιματικά ουδέτερα οχήματα που δεν θα βασίζεται απλώς στις εκπομπές ρύπων. Ο Τίμερμανς είχε προηγουμένως αποκλείσει οποιαδήποτε χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων στις οδικές μεταφορές.

«Ο κοινός μας στόχος είναι η προστασία του κλίματος. Αλλά αυτό δεν σημαίνει μόνο ηλεκτροκίνηση. Οι μονομερείς κυβερνητικές προδιαγραφές για το πώς θα επιτευχθεί αυτό και οι κανονισμοί για χάρη των κανονισμών δεν συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων μας. Το άνοιγμα σε διαφορετικές προσεγγίσεις είναι καλύτερο», έγραψε ο Βίσινγκ στο Twitter.

«Δεν υπάρχει λόγος να απαγορεύονται οι φιλικές προς το κλίμα τεχνολογίες μόνο και μόνο επειδή μπορεί να είναι ακριβές αυτή τη στιγμή. Η τεχνολογία και η καινοτομία  μπορούν να το αλλάξουν αυτό. Ό,τι ακόμα δεν έχει πιάσει τόπο τότε δεν χρειάζεται να απαγορευτεί. Απλώς δεν θα χρησιμοποιείται», πρόσθεσε.

Η γερμανική κυβέρνηση βασίζεται τώρα στον Τίμερμανς για να επεξεργαστεί το σχέδιο ώστε να βρεθεί τρόπος να ενσωματωθεί στην πρόταση νόμου η χρήση των ηλεκτρονικών καυσίμων σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

euractiv.gr