Bloomberg: Η Σύνοδος Κορυφής του CEO της Vοlkswagen Αφήνει τους Συμμετέχοντες να Μαντεύουν για τη Στρατηγική

Bloomberg: Η Σύνοδος Κορυφής του CEO της Vοlkswagen Αφήνει τους Συμμετέχοντες να Μαντεύουν για τη Στρατηγική
energia.gr
Σαβ, 11 Μαρτίου 2023 - 15:06

Ο Όλιβερ Μπλούμε της Volkswage κάλεσε κορυφαία στελέχη σε ένα μοντέρνο στέκι στο Βερολίνο στα τέλη Ιανουαρίου για να καταστρώσουν στρατηγική για το πώς η Lamborghini, η Bentley, η Skoda και η Seat θα παρουσιάσουν στους επενδυτές μια αρχική δημόσια προσφορά, αναφέρει το Bloomberg

Οι ασκήσεις που διέταξε ο διευθύνων σύμβουλος μετά την επιτυχημένη εισαγωγή της Porsche AG στο χρηματιστήριο πέρυσι έκαναν τους συμβούλους της McKinsey και τις τράπεζες της Wall Street, συμπεριλαμβανομένης της Goldman Sachs Group να "τρέχουν τα σάλια τους" για έναν πιθανό ρόλο στην επόμενη αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της VW.

Αλλά ορισμένοι από τους παρευρισκόμενους έφυγαν από το 25 Hours Hotel Bikini με λίγες νέες πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη στρατηγική του Μπλούμε για τις παραπάνω φίρμες, σύμφωνα με άτομα που ήταν παρόντα στην εκδήλωση. Οι συμμετέχοντες δυσκολεύτηκαν να δημιουργήσουν ουσιαστικές αφηγήσεις για αρχικές δημόσιες προσφορές (IPO) για ορισμένες μονάδες επειδή δεν είχαν ενημερωμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία, τις προτεραιότητες δαπανών και τα νέα μοντέλα, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν συζητώντας ιδιωτικές συζητήσεις.

Ο Μπλούμε, ο οποίος ανέλαβε τον Σεπτέμβριο, δέχεται αυξανόμενες πιέσεις να αποκαλύψει περισσότερα για τη στρατηγική του για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης όταν η Volkswagen παρουσιάσει τα κέρδη της την επόμενη εβδομάδα, καθώς και στην προγραμματισμένη μέχρι στιγμής ημέρα κεφαλαιαγοράς. Ο διευθύνων σύμβουλος επικεντρώνεται στη διόρθωση μιας χαοτικής ώθησης λογισμικού και στον έλεγχο των δαπανηρών έργων που ξεκίνησε ο προκάτοχός του Χέρμπερτ Ντις, αλλά δεν έχει πει πολλά για το πώς σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen για να φτάσει την Tesla.

"Υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό πάνω από την εταιρεία", δήλωσε ο Ντάνιελ Ρέσκα, αναλυτής της Bernstein. "Ο Μπλούμε έχει διαλύσει ολόκληρη τη στρατηγική του Ντις, αλλά δεν έχει πει στους επενδυτές τι θα κάνει για να την αντικαταστήσει".

Ο Μπλούμε έχει επικεντρωθεί στην εκκαθάριση του "οίκου" του κατά τους πρώτους μήνες της θητείας του. Έβαλε φρένο στο πρόγραμμα Trinity για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - το οποίο περιελάμβανε σχέδια για ένα νέο εργοστάσιο EV στη Γερμανία - λόγω ανησυχιών για το λογισμικό και το κόστος. Τραβήχτηκε από την υποστήριξη της νεοφυούς επιχείρησης αυτόνομης οδήγησης Argo AI, αφού διαπίστωσε ότι ένα πραγματικό προϊόν ήταν πολύ μακριά, και πήρε πίσω την εστίαση του Ντις στις μπαταρίες με την υπόσχεση να επιδιώξει και τα ηλεκτρονικά καύσιμα. 

Ο Μπλούμε έβαλε στο ράφι μια ετήσια επενδυτική ενημέρωση που περιγράφει τις πενταετείς κυλιόμενες δαπάνες της Volkswagen στην περιοχή των 160 δισ. ευρώ (171 δισ. δολάρια). Νωρίς κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο διευθύνων σύμβουλος προσδιόρισε δέκα θέματα προτεραιότητας στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί, συμπεριλαμβανομένου του λογισμικού, της μεγαλύτερης αγοράς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της Κίνας, και της Βόρειας Αμερικής.

Η Volkswagen σημειώνει "ταχεία πρόοδο" στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου 10 σημείων και θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες κατά τη διάρκεια των αποτελεσμάτων της 14ης Μαρτίου και σε μια εκδήλωση για τους επενδυτές στο δεύτερο τρίμηνο, ανέφερε ο κατασκευαστής σε ανακοίνωσή του.

"Η Volkswagen προχωρά με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της", ανέφερε η εταιρεία. "Αυτό περιλαμβάνει μια σαφέστερη εστίαση στα προϊόντα και την ποιότητα, έναν πιο πελατοκεντρικό οδικό χάρτη λογισμικού, υψηλότερες επενδύσεις σε μελλοντικές τεχνολογίες και σαφείς δεσμεύσεις για το περιθώριο κέρδους από τις μάρκες". 

Ο Μπλούμε ήταν πρόθυμος να εφαρμόσει την άσκηση για αρχική δημόσια προσφορά (IPO) για να βοηθήσει στην τυποποίηση των εκθέσεων και να κάνει κάθε μονάδα να σκέφτεται τους στόχους κόστους και κερδοφορίας, είπαν οι άνθρωποι. Αλλά χωρίς σαφή στρατηγική και επενδυτικές προοπτικές, η εκδήλωση στο Βερολίνο - στην οποία συμμετείχαν επίσης σύμβουλοι από τη Morgan Stanley, την Bank of America και τη Citigroup - μετατράπηκε σε μια πολύ υποθετική υπόθεση, ανέφεραν πηγές. Οι παρουσιάσεις επαναβεβαίωσαν τις ανησυχίες ότι η Audi, ένας βασικός παράγοντας κερδοφορίας, δεν διαθέτει μια ισχυρή σειρά νέων μοντέλων και ότι η κύρια μάρκα VW υστερεί σε κερδοφορία έναντι άλλων, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους.

Εκπρόσωποι των συμβούλων αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Η καθυστέρηση οφείλεται εν μέρει στην αλλαγή του τρόπου διαχείρισης. Ο Ντις γοήτευσε τους επενδυτές ακολουθώντας τον 'Ελον Μασκ στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προσπαθειών ηλεκτροκίνησης της εταιρείας του, μια στρατηγική που έκανε για λίγο τη Volkswagen την πιο πολύτιμη δημόσια εταιρεία της Γερμανίας. Αλλά τελικά σκόνταψε σε θέματα όπως το συγκρουσιακό επικοινωνιακό του στυλ και μια χαλαρή προσέγγιση διαχείρισης που οδήγησε σε παραλείψεις και λάθη στο έργο, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.

Ο Μπλούμε, ένας μηχανικός που εντάχθηκε στην Audi της Volkswagen ως μαθητευόμενος το 1994, είναι κάτι σαν ένας αντι-Ντις. Απών από το Twitter και το LinkedIn, θέλει να επικεντρωθεί στην ομαδική εργασία, την ποιότητα και την αξιοπιστία και όχι σε υψηλές υποσχέσεις που πρέπει να ανακληθούν αργότερα, είπαν οι άνθρωποι.

Καθώς ο διευθύνων σύμβουλος προσπαθεί να αλλάξει την εταιρεία με τον δικό του τρόπο, ο ανταγωνισμός τρέχει με ταχύτητα μπροστά. Η Tesla ενημέρωσε αυτό το μήνα τους επενδυτές σχετικά με τα μελλοντικά της σχέδια, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής ενός νέου εργοστασίου EV στο Μεξικό και επαναλαμβάνοντας τη δέσμευση για μείωση του κόστους παραγωγής.

Η Volkswagen ετοιμάζεται να παρουσιάσει πολλά νέα μοντέλα με μπαταρίες τους επόμενους μήνες και απέστειλε 572.100 EV πέρυσι. Αυτό είναι σχεδόν το διπλάσιο από τις 288.000 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της ευρωπαϊκής ανταγωνίστριας Stellantis NV, αλλά πολύ πίσω από τις 1,31 εκατομμύρια παραδόσεις της Tesla.

"Αν πρέπει να κάνεις διπλή επιστροφή και να αλλάξεις τη στρατηγική σου, χάνεις πολύτιμο χρόνο", δήλωσε ο Ρέσκα. "Είναι δύσκολο να δούμε πώς θα καλύψουν τη διαφορά από τους ανταγωνιστές τους σε οποιοδήποτε σημείο της επόμενης δεκαετίας".

Ο Μπλούμε έχει σημειώσει κάποια πρόοδο. Οι μετοχές της Volkswagen εκτινάχθηκαν την περασμένη εβδομάδα, αφού η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει τα έσοδα να αυξηθούν έως και 15% φέτος, λόγω των πλήρων βιβλίων παραγγελιών και της καλύτερης πρόσβασης σε ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Οι τραπεζίτες βασανίζονται επίσης από την προοπτική πρόσθετων αποσχίσεων, με τη Lamborghini να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ελκυστικών υποψηφίων. Η κατασκευάστρια εταιρεία του sport utility vehicle Urus μπορεί να αποτιμηθεί μεταξύ 16 και 21 δισεκατομμυρίων ευρώ σε μια δημόσια εγγραφή, ανάλογα με το free float της εισαγωγής, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.

Ο Μπλούμε δεν είναι ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος που δυσκολεύεται να αλλάξει τη Volkswagen, μια αυτοκινητοβιομηχανία διαβόητη για τη δαιδαλώδη δομή των μετόχων της. Οι σημαντικές αποφάσεις απαιτούν να κερδίσει τους ηγέτες των εργαζομένων, την οικογένεια των δισεκατομμυριούχων Porsche-Piech και τους πολιτικούς εκπροσώπους του γερμανικού κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας.

"Η Volkswagen είναι σαν ένα πετρελαιοφόρο που κάνει για πάντα να γυρίσει", δήλωσε ο Ματίας Σμιτ, αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα το Βερολίνο. "Ο Μπλουμ ίσως έχει την πιο δύσκολη δουλειά στην αυτοκινητοβιομηχανία - θα έλεγα ας του δώσουμε λίγο περισσότερο χρόνο".

(από capital.gr)