Ο τομέας των μεταφορών οχημάτων είναι ένας από τους πιο «καυτούς» στη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς οι μεταφορείς σπεύδουν να δημιουργήσουν μεγαλύτερη χωρητικότητα και να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους τους, που κινδυνεύουν από τους νέους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων. Το κύμα των ναυπηγικών παραγγελιών ξεκίνησε το 2022 και συνεχίζει να αναπτύσσει δυναμική μέχρι το 2023. Η China Merchants Energy Transport (CMET) υπέγραψε χθες συμβόλαια 

που προβλέπουν επένδυση έως και 384 εκατ. δολαρίων για δύο πλοία συν τέσσερα ακόμα που θα μπορούσαν να προσθέσουν μεταφορική ικανότητα για 54.600 μονάδες έως το 2026. Από τον Ιανουάριο του 2023, η CMET ανέφερε ότι διαθέτει 22 ποτάμια και ωκεάνια πλοία ro-ro διαφόρων τύπων, με ετήσια μεταφορική ικανότητα άνω του ενός εκατομμυρίου οχημάτων.

Η παραγγελία έγινε στη ναυπηγική εταιρεία του ομίλου, China Merchants Industry, για δύο πλοία 9.300 ceu που θα λειτουργούν με καύσιμο μεθανόλης. Το συμβόλαιο δεν υπερβαίνει τα 192 εκατ. δολάρια με παράδοση το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και το πρώτο εξάμηνο του 2026. Επιπλέον, η εταιρεία προαγοράζει και πρόσθετα πλοία διαφορετικής σχεδίασης διπλού καυσίμου μεθανόλης, το καθένα με χωρητικότητα 9.000 ceu. Το τίμημα δεν πρόκειται να υπερβεί τα 96 εκατ. δολάρια ανά πλοίο, επίσης με παράδοση το 2026, εφόσον ασκηθούν τα δικαιώματα προαίρεσης.

Ο τομέας έχει προχωρήσει στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών καυσίμων. Το LNG ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή με την CMET να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή και να προχωρά στη μεθανόλη. Η ευρωπαϊκή εταιρεία μεταφορών μικρών αποστάσεων UECC στα τέλη του 2021 και το 2022 παρουσίασε τα τρία πρώτα νεότευκτα υβριδικά PCTC με μπαταρία LNG πολλαπλών καυσίμων, το καθένα με χωρητικότητα 11.300 ceu. Άλλοι έχουν επίσης προετοιμάσει σχέδια που θα είναι έτοιμα για μεθανόλη ή αμμωνία.