Οι τάξεις της αναδυόμενης κατηγορίας της ναυτιλίας με καύσιμο τη μεθανόλη συνεχίζουν να αυξάνονται. Η Δανική J. Lauritzen παραγγέλνει τουλάχιστον δύο μεγάλα bulkers που θα μπορούν να εμπορεύονται με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όταν τροφοδοτούνται με πράσινη μεθανόλη και βιοντίζελ. Τα πλοία θα είναι από τα πρώτα bulkers στον κόσμο που θα υιοθετήσουν τη μεθανόλη, η οποία αναπτύσσεται

ραγδαία και γίνεται ένα από τα κυρίαρχα εναλλακτικά καύσιμα που ανταγωνίζεται το υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο κυριαρχούσε στην κατηγορία τα τελευταία χρόνια.

Η J. Lauritzen, η οποία διατηρεί μια μεγάλη επιχείρηση χύδην φορτηγών πλοίων που μετέφερε πάνω από 21 εκατομμύρια τόνους φορτίου το 2021, αναφέρει ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου Kamsarmax χωρητικότητας 81.200 dwt, τα οποία θα ναυπηγηθούν από την Tsuneishi Shipbuilding στην Ιαπωνία. Η εταιρεία αναφέρει ότι θα ναυπηγηθούν τουλάχιστον δύο πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης, με την εισαγωγή τους να αναμένεται το 2024 και το 2025. Η Tsuneishi ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι συνάπτει επίσης συμφωνία με την Mitsui & Co. για δύο bulkers διπλού καυσίμου μεθανόλης, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν στα τέλη του 2025 και του 2026.

Όλα τα πλοία θα τα διαχειρίζεται η Cargill με την J. Lauritzen να αναφέρει ότι έχει συνάψει συμφωνία με την Cargill για τουλάχιστον επτά έτη. Ο γίγαντας των προϊόντων διατροφής έχει συζητήσει στο παρελθόν τα σχέδιά του να επιταχύνει την απεξάρτηση του στόλου των φορτηγών του από τον άνθρακα. Έχει επίσης συζητήσει την υιοθέτηση της προώθησης με τη βοήθεια του ανέμου ως μέρος των ευρύτερων σχεδίων του.

"Είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτή τη συναλλαγή, καθώς είναι σημαντικό για την J. Lauritzen και την Lauritzen Bulkers να συμμετέχουν ενεργά στην απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα και είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε να το κάνουμε αυτό σε μια οραματική συνεργασία με την Cargill, η οποία μοιράζεται τη φιλοδοξία μας να προωθήσει πραγματικά την αλλαγή στον κλάδο μας", δήλωσε ο Kristian Morch, διευθύνων σύμβουλος της J. Lauritzen.

Η Lauritzen αναφέρει ότι εγκαινιάζει μια νέα εταιρεία, την Lauritzen NexGen Shipping, στην οποία θα ανήκουν τα νέα πλοία. Η νέα εταιρεία θα ανήκει από κοινού στην J. Lauritzen και την Lauritzen Bulkers και θα χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα για περαιτέρω επενδύσεις σε περιουσιακά στοιχεία με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και μελλοντικά αποδεδειγμένα περιουσιακά στοιχεία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η Tsuneishi τονίζει ότι θα προσαρμόσει το δημοφιλές σχέδιο Kamsarmax, το οποίο έχει γίνει best seller με πάνω από 350 πλοία που έχουν παραδοθεί. Για να διατηρηθεί η μεγάλη χωρητικότητα φορτίου για τα πλοία, σχεδιάζουν να τοποθετήσουν μια μεγάλη δεξαμενή καυσίμου μεθανόλης στην πρύμνη. Ο σχεδιασμός της προωστικής εγκατάστασης προβλέπει ένα πλοίο διπλού καυσίμου που μπορεί να χρησιμοποιεί μεθανόλη ή παραδοσιακό καύσιμο και με τη διαστασιολόγηση της δεξαμενής θα είναι σε θέση να διατηρήσουν μια άφθονη απόσταση πλεύσης. Ο σχεδιασμός ενσωματώνει επίσης την ιδιόκτητη τεχνολογία Aeroline της Tsuneishi που μειώνει την αντίσταση του ανέμου κατά περίπου 20 τοις εκατό. Το επιτυγχάνουν αυτό με τον εξορθολογισμό της πλώρης και του μπλοκ διαμονής. Οι σχεδιαστικές έννοιες που έχουν χρησιμοποιηθεί σε άλλα πλοία θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά στο χύδην φορτηγό πλοίο Kamsarmax.

Ενώ το συνολικό βιβλίο παραγγελιών μεθανόλης συνεχίζει να αυξάνεται γρήγορα, σύμφωνα με τα στοιχεία της DNV Alternative Fuels Insight τα bulkers μόλις αρχίζουν να μην υιοθετούν τη μεθανόλη. Από τα 80 πλοία που υπολογίζει η DNV ότι βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία και πρόκειται μέχρι το 2028 να λειτουργήσουν με καύσιμα μεθανόλης, μόνο τρία ήταν bulkers. Η κατηγορία των containerships ήταν η ταχύτερη που υιοθέτησε σχέδια διπλού καυσίμου μεθανόλης μετά τα δεξαμενόπλοια προϊόντων που εισήγαγαν τη μεθανόλη. Άλλα τμήματα, όπως τα κρουαζιερόπλοια, υιοθετούν επίσης γρήγορα τη μεθανόλη ως μέρος των νέων παραγγελιών πλοίων τους.