Η ακμάζουσα βιομηχανία πλαστικών του Τέξας λειτουργεί στο φουλ, τροφοδοτούμενη από τους άφθονους πόρους τοπικού φυσικού αερίου και πετρελαίου, και έχει μεγαλώσει αρκετά ώστε να συντηρεί τον όγκο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα του Χιούστον παρά την ευρεία κάμψη των εισαγωγών. Το λιμάνι του Χιούστον είναι το νούμερο ένα λιμάνι της χώρας για τις εξαγωγές πλαστικών ρητινών, διαχειριζόμενο περίπου το 60% όλων των εξερχόμενων

ρητινών των ΗΠΑ και σχεδόν το 75% όλων των εξαγόμενων ρητινών πολυαιθυλενίου των ΗΠΑ. Το Τέξας είναι ένα μεγα-κόμβος για την παραγωγή ακατέργαστων πλαστικών και συνεχίζει να βλέπει αύξηση της δραστηριότητας και της ικανότητας επεξεργασίας, όπως το μελλοντικό εργοστάσιο πολυαιθυλενίου Chevron/QatarEnergy στην πόλη Orange. Η υπερπόντια ζήτηση για τις ακατέργαστες πλαστικές ύλες του Τέξας είναι αρκετά υψηλή ώστε τα πλοία μεταφοράς να ανακατανέμουν τα κενά στο λιμάνι του Χιούστον για να εξασφαλίσουν τη διαθεσιμότητα εξοπλισμού για όλες τις εξαγωγές.

Ενώ τα εξαρτώμενα από τις εισαγωγές λιμάνια στη δυτική ακτή αγωνίζονται να ανακόψουν την πτώση των όγκων, η συνολική δραστηριότητα του Χιούστον έχει επωφεληθεί από το φυσικό μαξιλάρι που δημιουργεί η τοπική εξαγωγική αγορά του. Κατά το πρώτο τρίμηνο, το λιμάνι διακίνησε περίπου 935.000 TEU, μια αύξηση κατά περίπου 3% σε σύγκριση με πέρυσι.

Το λιμάνι συνεχίζει να επενδύει στη χωρητικότητα για να αντιμετωπίσει τη μελλοντική ανάπτυξη και σχεδιάζει να δαπανήσει 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε βελτιώσεις υποδομών κατά την επόμενη πενταετία. Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Bayport του Port Houston ετοιμάζεται για την άφιξη τριών νέων γερανών STS και την ολοκλήρωση μιας νέας προβλήτας αργότερα φέτος, ενώ ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Barbours Cut θα αποκτήσει 14 νέους RTGs μέχρι τις αρχές του 2024.