Η σλοβακική οικονομία είναι η πιο ευάλωτη όσον αφορά τις κινεζικές εισαγωγές αυτοκινήτων και θα μπορούσε να χάσει περίπου το 0,4% του ΑΕΠ της εάν δεν ληφθούν μέτρα, σύμφωνα με νέα μελέτη της γερμανικής ασφαλιστικής εταιρείας Allianz

Τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και θα μπορούσαν να τους κοστίσουν 7 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε διαφυγόντα κέρδη μέχρι το 2030, εκτός εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναλάβουν δράση.

Η Σλοβακία παράγει τα περισσότερα αυτοκίνητα ανά κάτοικο στην Ένωση και είναι το πιο ευάλωτο κράτος μέλος της ΕΕ, σύμφωνα με την εν λόγω έκθεση. Μεταξύ άλλων ευάλωτων χωρών είναι η Τσεχική Δημοκρατία, η Γερμανία, η Σουηδία και η Πολωνία.

Οι εισαγωγές κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών αυξάνονται εδώ και αρκετά χρόνια, το ίδιο και το μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Από το 2019, έχει αυξηθεί από λιγότερο από 1% σε 5% το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η Κίνα διέθεσε επίσης σημαντικό ποσό χρημάτων σε επιδοτήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και σε υποδομές φόρτισης. Έχει επίσης ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαίων και Αμερικανών ανταγωνιστών της στην πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών.

«Αν θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Κίνα ήταν στο περιθώριο στην παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τώρα πλέον δεν ισχύει κάτι τέτοιο για τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε στη EURACTIV Σλοβακίας ο Patrik Križanský, διευθυντής της Σλοβακικής Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων (SEVA).

Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας ζητούν δράση σε επίπεδο ΕΕ για την προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

«Δεδομένης της στρατηγικής σημασίας του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα μπορούσαν να επιδιώξουν αμοιβαίους εμπορικούς όρους με την Κίνα και τις ΗΠΑ, καθώς και να προωθήσουν την υιοθέτηση των BEV μέσω βελτιωμένων υποδομών φόρτισης», αναφέρει η μελέτη.

«Επιπλέον, επιτρέποντας τις κινεζικές επενδύσεις στην τοπική συναρμολόγηση αυτοκινήτων θα μπορούσε να δημιουργηθεί μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στην περιοχή, ενώ η αύξηση της αυτάρκειας σε πρώτες ύλες κρίσιμες για την κατασκευή μπαταριών και η επένδυση σε τεχνολογίες μπαταριών επόμενης γενιάς θα βοηθήσει περαιτέρω τον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας να προετοιμαστεί για τις προκλήσεις του αύριο», προστίθεται.

(από euractiv.gr)