Ένας συνασπισμός οκτώ χωρών, με επικεφαλής την Τσεχία, ενώθηκε για να εκφράσει την κριτική του κατά των προτεινόμενων προτύπων εκπομπών ρύπων Euro 7 για τα αυτοκίνητα

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι κανόνες των προτύπων Euro 7 θέτουν τα όρια εκπομπών για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα, δηλαδή τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα λεωφορεία και τα φορτηγά, υπό ένα ενιαίο σύνολο κανόνων. Οι νέοι κανόνες είναι ουδέτεροι ως προς το καύσιμο και την τεχνολογία, θέτοντας τα ίδια όρια ανεξάρτητα από το αν το όχημα χρησιμοποιεί βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά συστήματα κίνησης ή εναλλακτικά καύσιμα.

Η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Γαλλία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία έχουν υπογράψει ένα non-paper, το οποίο έχει αποσταλεί στη σουηδική προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι επιβαρύνει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με πρόσθετες υποχρεώσεις που υπερβαίνουν τα ήδη συμφωνηθέντα όρια εκπομπών και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Παρά την προηγούμενη κριτική της για τον κανόνα Euro 7, η Γερμανία αποφάσισε να μην συμμετάσχει στον συνασπισμό. Η απουσία της Γερμανίας θα μπορούσε να αποδοθεί σε εσωτερικούς πολιτικούς λόγους, σύμφωνα με το Hospodářské noviny.

«Ήμασταν οι πρώτοι που περιγράψαμε με σαφήνεια πέρυσι πώς το Euro 7 είναι ένα ελαττωματικό πρότυπο. Έκτοτε, οργανώσαμε άλλες χώρες για να υποστηρίξουν τη θέση μας και το πετύχαμε», δήλωσε ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Martin Kupka (ODS, ECR) στο Hospodářské noviny.

«Δημιουργήσαμε μια ισχυρή συμμαχία για μια πιο λογική μορφή του Euro 7. Πιστεύω ότι στα σημερινά οκτώ κράτη θα προστεθούν και άλλα και ότι θα είναι περισσότερα από δέκα», πρόσθεσε.

Ο συνασπισμός που αντιτίθεται στο Euro 7 θεωρεί τα προτεινόμενα όρια εκπομπών μη ρεαλιστικά, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη δέσμευση της ΕΕ να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.

“«Είμαστε αντίθετοι σε οποιεσδήποτε νέες απαιτήσεις για τις εκπομπές καυσαερίων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, καθώς θα αποσπάσουν τις επενδύσεις του τομέα από την πρόσφατα συμφωνηθείσα πορεία προς μηδενικές εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα», αναφέρεται στην επιστολή.

Ο συνασπισμός προσδιόρισε επτά συγκεκριμένους τομείς στους οποίους πιστεύει ότι απαιτούνται αλλαγές.

Η κυριότερη από αυτές είναι το αίτημα για αναβολή της εφαρμογής των προτεινόμενων κανόνων.

Ενώ η πρόταση αναφέρει ότι το νέο πρότυπο εκπομπών για τα αυτοκίνητα θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο του 2025 και τον Ιούλιο του 2027 για τα φορτηγά, ο συνασπισμός υποστηρίζει την παράταση τουλάχιστον τριών ετών για τα αυτοκίνητα και πέντε για τα φορτηγά.

(από euractiv.gr)