Η ισπανική εταιρεία μηχανικής και τεχνολογίας, Sener, αναφέρει ότι ολοκλήρωσε το σχεδιασμό ενός νέου δεξαμενόπλοιου βιώσιμων βιοκαυσίμων, το οποίο θα είναι επίσης ικανό να δεσμεύει CO2 από άλλα πλοία, συμβάλλοντας στις προσπάθειες για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης που επιλέγουν

τη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα από τα καυσαέρια τους είναι τα μέσα αποθήκευσης και διάθεσης του CO2 μετά την απομάκρυνσή του από τις εκπομπές καυσαερίων.

Η Sener αναφέρει ότι το νέο της πλοίο έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης και μείωσης των εκπομπών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει επίσης διαφορετικές τεχνικοοικονομικές διαμορφώσεις για να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να επιλέξουν την καλύτερη εναλλακτική λύση με βάση τις προτεραιότητες και τις ανάγκες τους, όπως το κόστος, η ευκολία εγκατάστασης στο πλοίο ή η ασφάλεια.

Ο νέος σχεδιασμός του δεξαμενόπλοιου διαθέτει ένα πλήρες σύστημα μείωσης και διαχείρισης των εκπομπών που αποτελείται από ένα σύστημα δέσμευσης και αποθήκευσης CO2, ένα σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) για τη μετατροπή των οξειδίων του αζώτου σε διατομικό άζωτο και νερό με τη βοήθεια ενός καταλύτη και ένα σύστημα καθαρισμού θειικών αλάτων.

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού, ενσωματώνουν τη δυνατότητα αποθήκευσης του CO2 που δεσμεύεται από άλλα σκάφη. Σύμφωνα με την εταιρεία, η δημιουργία μιας δυνατότητας αποθήκευσης και μεταφοράς CO2, θα συμβάλει στην προώθηση των προσπαθειών δέσμευσης CO2 σε εν λειτουργία πλοία.

Το δεξαμενόπλοιο είναι σχεδιασμένο για διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις πρόωσης που κυμαίνονται από συμβατική ενέργεια έως ντίζελ-ηλεκτρικό, ή υβριδικό. Ενσωματώνει επίσης διαφορετικά συστήματα καθαρισμού θειικών αλάτων (ανοικτά, κλειστά ή μικτά) εκτός από το σύστημα δέσμευσης CO2. Μπορεί να μεταφέρει βαρύ μαζούτ (HFO), μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO), βιοκαύσιμα και θαλάσσια αέρια έλαια (MGO), και ενώ προμηθεύει καύσιμα θα αποθηκεύει επίσης το δεσμευμένο CO2 από τα σκάφη.