Το Βερολίνο πιστεύει ότι οι αγωγοί Nord Stream καταστράφηκαν με πρωτοβουλία της Ουκρανίας, το σαμποτάζ στους αγωγούς τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε συνδεθεί με τη Ρωσσία, αλλά οι Γερμανοί και οι κυβέρνησή τους ερευνούν νέα στοιχεία που εμπλέκουν στην Ουκρανία με την ανατίναξη των αγωγών φυσικού αερίου στη Βαλτική

Το Βερολίνο πιστεύει ότι οι αγωγοί Nord Stream καταστράφηκαν με πρωτοβουλία της Ουκρανίας, το σαμποτάζ στους αγωγούς τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε συνδεθεί με τη Ρωσσία, αλλά οι Γερμανοί και οι κυβέρνησή τους ερευνούν νέα στοιχεία που εμπλέκουν στην Ουκρανία με την ανατίναξη των αγωγών φυσικού αερίου στη Βαλτική. Γερμανοί ερευνητές αλλά και στελέχη των υπηρεσιών ασφαλείας και των μυστικών υπηρεσιών διακατέχονται από σκεπτικισμό, γράφουν οι Times του Λονδίνου ως προς τον ισχυρισμό ότι ρωσικά πολεμικά πλοία εμπλέκονται στη καταστροφη των αγωγών Nord Stream στη Βαλτική, αγωγοί που μετέφεραν φυσικό αέριο από τη Ρωσία στη Γερμανία και την Ευρώπη. Σύμφωνα με σχετική Έκθεση που δημοσιεύεται, οι γερμανικές αρχές ακολουθούν ένα μονοπάτι στοιχείων που οδηγούν στην Ουκρανία και τις αρχές στο Κίεβο, και όχι στη Ρωσσία.

Τρία από τα τέσσερα τμήματα των αγωγών Nord Stream που είχαν κατασκευαστεί στον πυθμένα της Βαλτικής Θάλασσας για να μεταφέρουν αέριο από τη Ρωσσία στη Γερμανία καταστράφηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο από υποθαλάσσιες εκρήξεις, επιδεινώνοντας την κατάσταση των ενεργειακών συνδέσεων μεταξύ Γερμανίας και Ρωσσίας. Παρά τις τρείς ανεξάρτητες έρευνες τις οποίες πραγματοποίησαν οι αρχές της Γερμανίας, της Δανίας και της Σουηδίας, οι θιασώτες τις επίθεσης κατά των αγωγών αλλά και οι εκτελεστές τους δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί. Το κενό σε επίσημη πληροφόρηση από τις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές έχει αφήσει το έδαφος ελεύθερο για την ανάπτυξη διαφόρων θεωριών συνωμοσίας και υποθέσεων, που αποδίδουν την καταστροφή των αγωγών στη Βόρεια Θάλασσα, είτε στις Ηνωμένες Πολιτείες, είτε στη Ρωσσία, είτε στις μυστικές υπηρεσίες της Ουκρανίας και σε έναν Ουκρανό επιχειρηματία του οποίου το όνομα δεν το γνωρίζει ο υπόλοιπος κόσμος. Και οι τρεις χώρες αρνούνται οποιαδήποτε ευθύνη και εμπλοκή στην επιχείρηση καταστροφής των αγωγών αερίου Nord Stream στη Βαλτική. Ο Αμερικανός Δημοσιογράφος Seymour Hersh υποστηρίζει πεισματικά σε άρθρα που έχει γράψει σε αμερικανικές και βρετανικές εφημερίδες, ότι η επίθεση στους αγωγούς της Βαλτικής οργανώθηκε και εκτελέστηκε από τη CIA, παρ' ότι από την χρονική περίοδο της δημοσίευσης των άρθρο του έχουν αποκαλυφθεί ανακρίβειες και ασυνέπειες στην τεκμηρίωση της ορθότητας της θεωρίας αυτής.

Τους τελευταίες μήνες οι σχετικές έρευνες έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις κινήσεις ρωσικών πολεμικών πλοίων κοντά στις θαλάσσιες περιοχές όπου έλαβαν χώρα οι εκρήξεις λίγους μήνες πριν από το σαμποτάζ, οι πληροφορίες των Times μάλιστα αναφέρουν ότι ρωσικά πολεμικά πλοία βρέθηκαν κοντά στα σημεία των εκρήξεων μόλις πέντε ημέρες πριν αυτές καταστρέψουν τους αγωγούς. Οι επικριτές που αμφισβητούν έντονα τις θεωρίες για εμπλοκή της Ρωσσίας στην καταστροφή των αγωγών υποστηρίζουν ότι το Κρεμλίνο και ο Πούτιν δεν είχαν κανένα πραγματικό και ουσιαστικό συμφέρον να καταστρέψουν ένα από τα σημαντικότερα δίκτυα ενεργειακής σύνδεσης της Ρωσσίας με τη Γερμανία και την Ευρώπη. Αντίθετα οι υποστηρικτές της θεωρίας υπέρ της εμπλοκής της Ρωσσίας στην καταστροφή των αγωγών λένε ότι πιθανόν το Κρεμλίνο να ήθελα να καταδείξει πόσο ευάλωτο είναι το δίκτυο των αγωγών και η ενεργειακή σύνδεση της Ευρώπης με τη Ρωσσία, ως ένα προειδοποιητικό μήνυμα της Μόσχας προς τη Δύση, αλλά και πόσο ανυπεράσπιστες μπορεί να είναι βασικές ενεργειακές υποδομές που βρίσκονται εντός θαλάσσης. Όσοι επιθυμούν να εμπλέξουν τη Μόσχα στην ανατίναξη των αγωγών υποστηρίζουν επίσης ότι η καταστροφή τους σε περιοχή Διεθνών Υδάτων ανατολικό της Νήσου Μπόρνχολμ της Δανίας, επιτρέπει να Ρωσσία να κρυφτεί πίσω από ένα νέφος αληθοφανούς άρνησης των ευθυνών για μια καταστροφή, η οποία όμως τις προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα εκβιασμού προς τη Δύση και τη Γερμανία.

Αντιθέτως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εγκληματικών Ερευνών της Γερμανίας, το γερμανικό FBI δηλαδή, φέρεται από τον αμερικανικό αλλά και το βρετανικό Τύπο αλλά και τις Υπηρεσίες Πληροφοριών να ερευνά εκ νέου τη θεωρία για εμπλοκή των Ουκρανών στην καταστροφή των αγωγών στη Βαλτική, εμπλοκή που προκύπτει από νέα στοιχεία που έρχονται στος φως της δημοσιότητας. Ομάδα δημοσιογράφων από τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Δανία και τη Σουδία μελέτησαν τις κινήσεις των πλοίων του Ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού κατά την επίμαχη περίοδο στην περιοχή των αγωγών της Βαλτικής, κάτι που έκανε και η αρμόδια Ομοσπονδιακή Υπηρεσίας Εγκληματικών Ερευνών της Γερμανίας, χωρίς κανένας να καταλήξει σε επιβαρυντικά για τη Μόσχα και το Ναυτικό της, συμπεράσματα. Η Γερμανική Αστυνομία αντίθετα και οι αρμόδιες Υπηρεσίες Πληροφοριών επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στην Ανδρομέδα, ένα μυστηριώδες γιότ που ενοικιάστηκε από πολωνική εταιρεία στο Ροστόκ, λιμάνι της βόρειας Γερμανίας, λίγες εβδομάδες πριν από τις επιθέσεις στους αγωγούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που έγινε, το γιώτ Ανδρομέδα εν λιμενίσθηκε στην μαρίνα του μικρού νησιού Κριστιάνσο στη Δανία, βορειό ανατολικά το Μπόρνχολμ, και λίγες δεκάδες ναυτικά μίλια, λίγο πριν το σαμποτάζ στους αγωγούς και την καταστροφή τους. Στο συγκεκριμένο γιωτ οι αρμόδιες αρχές ανακάλυψαν ίχνη και απομεινάρια από εκρηκτικά στρατιωτικού τύπου, εκρηκτικά που συνήθως χρησιμοποιούνται για υποθαλάσσιες επιθέσεις και επιχειρήσεις. Η εν λόγω θεωρία υποστηρίζει ότι πέντε άνδρες και μια γυναίκα με πλαστά διαβατήρια από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, ταξίδεψαν στη Γερμανία, και από εκεί χρησιμοποίησαν το γιωτ ανδρομέδα ως πλατφόρμα για την επίθεση και το σαμποτάζ κατά των αγωγών, δύο δύτες βούτηξαν από το γιωτ και φύτεψαν τα εκρηκτικά στους αγωγούς σε βάθος 70 μέτρων κάτω από τη θάλασσα, καταστρέφοντας τους αγωγούς.

Η γερμανική εφημερίδα Ζιντόιτσε Τσάιτούνγκ φέρνει στο φως της δημοσιότητας στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι γερμανικές αρχές και υπηρεσίες πληροφοριών πιστεύουν ότι μόνον μια κρατική μυστική υπηρεσία θα μπορούσε να εκτελέσει και να φέρει εις πέρας μια επιτυχημένη επίθεση κατά των αγωγών φυσικού αερίου στη Βαλτική, αλλά και ότι τα στοιχεία οδηγούν στους Ουκρανούς. Σύμφωνα με τα γερμανικά δημοσιεύματα το μονοπάτι τ στοιχείων οδηγεί σε εταιρεία – κέλυφος που ίδρυσαν δύο Ουκρανοί στη Βαρσωβία, εταιρεία που δήλωνε ότι ήταν πρακτορείο ταξιδίων. Έκθεση των γερμανικών υπηρεσιών ασφαλείας που δημοσιεύεται από τη γερμανική εφημερίδα Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ αλλά και άλλα έντυπα του εκδοτικού της ομίλου, αναφέρει επίσης ότι οι γερμανικές αρχές έχουν εντοπίσει δύο ακόμη Ουκρανούς πολίτες από το Κίεβο και την Οδησσό που ήταν πιθανότατα μέλη του πληρώματος του επίμαχου γιωτ Ανδρομέδα, ένας εκ των οποίων 26 ετών, είναι και στέλεχος του στρατού της Ουκρανίας. Επίσης τόσο οι γερμανικές υπηρεσίες πληροφοριών όσο και διεθνείς αναλυτές για θέματα ασφαλείας εκτιμούν ότι μια τέτοιου είδους και μεγέθους επιχείρηση δολιοφθοράς θα ήταν αδύνατον να υλοποιηθεί και να εκτελεστεί με επιτυχία μόνον από το ολιγομελές πλήρωμα ενός απλού τουριστικού γιωτ, και ότι για την επιτυχία της θα ήταν απολύτως απαραίτητη και η παρουσία υποβρυχίου στην περιοχή.