Λάβρος Σαλβίνι κατά ΕΕ (δόγμα Τίμερμανς), Γερμανία και Κίνας. Ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης και ηγέτης της ακροδεξιάς Λέγκα εξέφρασε υποψίες για παράνομη συνεννόηση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), της Γερμανίας και της Κίνας, η οποία ενδεχομένως θέτει σε κίνδυνο την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Οι ανησυχίες του Σαλβίνι πηγάζουν

από την αυξανόμενη ευνοϊκή μεταχείριση της ηλεκτροκίνησης και τον επερχόμενο επιζήμιο αντίκτυπο στον ιταλικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι ισχυρισμοί αυτοί επαναλήφθηκαν και από την Ιταλίδα ευρωβουλευτή Anna Cinzia Bonfrisco, υπογραμμίζοντας τις πιθανές επιπτώσεις του λεγόμενου "δόγματος Τίμερμανς" και τονίζοντας την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που διαπράττει η Κίνα.

Υποψίες για συμπαιγνία μεταξύ ΕΕ, Γερμανίας και Κίνας
Ο Σαλβίνι και ο Μπονφρίσκο εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους σχετικά με το ενδεχόμενο μιας "πύλης της Κίνας", όπου υποπτεύονται μια κρυφή συμμαχία μεταξύ της ΕΕ, της Γερμανίας και της Κίνας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την υπονόμευση της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αμφισβήτησαν τα κίνητρα πίσω από αυτές τις αποφάσεις, υπονοώντας ότι μπορεί να προέρχονται από άγνοια ή υστεροβουλία. Ο Bonfrisco κατήγγειλε ιδιαίτερα την προθυμία της ΕΕ να παραχωρήσει την ικανότητα βιομηχανικής και τεχνολογικής καινοτομίας της Ευρώπης στην Κίνα, παρά το γεγονός ότι η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος ρυπαντής στον κόσμο.

Ο ευρωβουλευτής υπογράμμισε ακόμη τη σημασία της αντιμετώπισης των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Κίνα στο Σιντζιάνγκ, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν, εκφράζοντας ανησυχίες σχετικά με την προθυμία της Ευρώπης να προωθήσει στενότερες πολιτικές και εμπορικές σχέσεις με ένα καθεστώς που ευθύνεται για τέτοιες ενέργειες. Τα ζητήματα αυτά αναδεικνύουν την ανάγκη μιας συνολικής αξιολόγησης των πιθανών πολιτικών και οικονομικών συνεπειών της στενής συνεργασίας με την Κίνα.

Η κριτική του Σαλβίνι και ο ρόλος της Γερμανίας
Ο Σαλβίνι επέκρινε την απαγόρευση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έως το 2035, θεωρώντας την ως αναγκαστικό μέτρο. Διευκρίνισε ότι, ενώ τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να επιτρέπονται, εφόσον κινούνται με συνθετικά καύσιμα, ελπίζει να απομακρυνθεί από αυτό που αντιλαμβάνεται ως "ιδεολογία τύπου Τίμερμανς" που ευνοεί μια αμιγώς ηλεκτρική προσέγγιση. Ο Σαλβίνι κατηγόρησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι υιοθέτησε μια στάση κατά της ανάπτυξης και κατά της Ιταλίας, υποστηρίζοντας ένα διαφοροποιημένο μείγμα τεχνολογιών και όχι μια μοναδική εστίαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Επιπλέον, ο Σαλβίνι έστρεψε την κριτική του προς τη Γερμανία, ισχυριζόμενος ότι η χώρα δίνει προτεραιότητα στα δικά της οικονομικά συμφέροντα εις βάρος άλλων, και συγκεκριμένα της Ιταλίας. Τόνισε στοιχεία που δείχνουν μείωση των γερμανικών εξαγωγών προς την Κίνα και ταυτόχρονη αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα, υποδηλώνοντας μια δυνητικά ανισόρροπη εμπορική σχέση. Η παρατήρηση αυτή εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις συνολικές επιπτώσεις των επιλογών της Γερμανίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και την οικονομική ευημερία της Ιταλίας.

Οι ανησυχίες των Salvini και Bonfrisco συμβάλλουν στις συνεχιζόμενες συζητήσεις γύρω από τις πολιτικές βιωσιμότητας της ΕΕ, την επιρροή της Κίνας στο παγκόσμιο εμπόριο και τις πιθανές επιπτώσεις στις εθνικές οικονομίες.

Ν. Παλ.