Saudi Aramco: «Καλές» οι Προοπτικές της Αγοράς Πετρελαίου για το Β΄Εξάμηνο Χάρη στη Ζήτηση σε Κίνα - Ινδία

Saudi Aramco: «Καλές» οι Προοπτικές της Αγοράς Πετρελαίου για το Β΄Εξάμηνο Χάρη στη Ζήτηση σε Κίνα - Ινδία
energia.gr
Δευ, 26 Ιουνίου 2023 - 16:38

Η Saudi Aramco πιστεύει ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν «υγιή» για το δεύτερο εξάμηνο, καθώς η ζήτηση από τις αναδυόμενες αγορές, με επικεφαλής την Κίνα και την Ινδία, θα αντισταθμίσει τον κίνδυνο ύφεσης στις ανεπτυγμένες αγορές, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του πετρελαϊκού κολοσσού, Amin Nasser, σε εκδήλωση του κλάδου τη Δευτέρα

 Ωστόσο, άλλα στελέχη στο συνέδριο Energy Asia στην Κουάλα Λουμπούρ διαφώνησαν, με την κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μαλαισίας Petronas να αναφέρει ότι υπάρχει επιβράδυνση της ζήτησης πετρελαίου και πετροχημικών κατά το δεύτερο τρίμηνο καθώς και ότι η αυξανόμενη δυναμικότητα των διυλιστηρίων ασκεί πίεση στην αγορά.

«Συνολικά, πιστεύουμε ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς πετρελαίου παραμένουν γενικά υγιή για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο Nasser, ο οποίος είναι επικεφαλής της μεγαλύτερης εταιρείας πετρελαίου στον κόσμο.

«Παρά τους κινδύνους ύφεσης σε αρκετές χώρες του ΟΟΣΑ, οι οικονομίες των αναπτυσσόμενων χωρών –ιδιαίτερα της Κίνας και της Ινδίας– οδηγούν σε υγιή αύξηση της ζήτησης πετρελαίου άνω των 2 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα φέτος», είπε μιλώντας στο συνέδριο.Αν και η Κίνα αντιμετωπίζει όχι και τόσο ούριους οικονομικούς ανέμους, οι τομείς των μεταφορών και των πετροχημικών εξακολουθούν να δείχνουν σημάδια αύξησης της ζήτησης, πρόσθεσε.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού Brent υποχωρούν περίπου 14% από την αρχή του έτους, καθώς τα αυξανόμενα επιτόκια πλήττουν τις διαθέσεις των επενδυτών, ενώ η πολλά υποσχόμενη οικονομική ανάκαμψη της Κίνας έχει υποχωρήσει μετά από αρκετούς μήνες πιο ήπιων από το αναμενόμενο δεδομένων στην κατανάλωση, την παραγωγή και την αγορά ακινήτων.Η προμήθεια αργού πετρελαίου από τη Ρωσία και το Ιράν παρέμεινε επίσης σταθερή παρά τις δυτικές κυρώσεις, αντισταθμίζοντας τις περικοπές παραγωγής από τη Σαουδική Αραβία και άλλα μέλη του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ).

Ενώ η αποτυχημένη ανταρσία μισθοφόρων της Βάγκνερ στη Ρωσία, το περασμένο Σαββατοκύριακο, προκάλεσε ανησυχίες για πολιτική αστάθεια και ανέβασε τις τιμές του πετρελαίου, κανένα από τα στελέχη του κλάδου και τους αξιωματούχους που μίλησαν την πρώτη ημέρα του συνεδρίου δεν το ανέφερε κατά τη διάρκεια των παρατηρήσεών τους από το βήμα του συνεδρίου.

«Δεν υπάρχει μεγάλος γεωπολιτικός αντίκτυπος στην αγορά τώρα. Κυριαρχείται από την οικονομία, όχι από τη γεωπολιτική», δήλωσε ο Daniel Yergin, αντιπρόεδρος της S&P Global, στο περιθώριο της εκδήλωσης.

Μικτές προβλέψεις για το μέλλον της αγοράς πετρελαίου

Ο Ράσελ Χάρντι, Διευθύνων Σύμβουλος της Vitol, του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εμπόρου πετρελαίου, είπε ότι ο κλάδος πιθανώς να αντιμετωπίσει μια περίοδο εύλογα ισχυρών θεμελιωδών μεγεθών τους επόμενους τρεις ή τέσσερις μήνες, αλλά η αβεβαιότητα με τη ρωσική προσφορά και την κινεζική ζήτηση καθιστά πιο δύσκολη την πρόβλεψη των ισορροπιών της αγοράς και της πορείας των τιμών. «Αυτό που έχει συμβεί μέχρι στιγμής φέτος είναι ότι η πλευρά της προσφοράς έχει ελαφρώς υπεραπόδοση, ιδιαίτερα η Ρωσία, όπου υπήρχαν προσδοκίες για μείωση παραγωγής ως αποτέλεσμα της δυσκολίας να φτάσει το πετρέλαιο στην αγορά λόγω των κυρώσεων», όπως ανέφερε.Ο Sazali Hamzah, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Petronas στο downstream, ήταν λιγότερο αισιόδοξος, λέγοντας ότι η ζήτηση για πετρέλαιο και πετροχημικά άρχισε να επιβραδύνεται το δεύτερο τρίμηνο παρά την ανάκαμψη της κατανάλωσης καυσίμου αεροσκαφών.

Αναμένει ότι η νέα ικανότητα διύλισης που θα έρεθει φέτος στην αγορά θα ασκήσει μεγάλη πίεση. «Πιστεύουμε ότι στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα εξακολουθήσουμε να βλέπουμε ασθενή ζήτηση και αυτή θα επεκταθεί σε μέρος του επόμενου έτους», πρόσθεσε.Κοιτάζοντας το μέλλον, η Vitol θεωρεί ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε να κορυφωθεί γύρω στο 2030.

«Προβλέπουμε κορύφωση περί το 2030 και μια σταδιακή πτώση μέχρι το 2040… Και μετά, μια ταχεία πτώση από ‘κει και πέρα καθώς θα κυριαρχεί ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων και η ενεργειακή μετάβαση», είπε ο Χάρντι.