Η Ørsted και η ESVAGT ανακοίνωσαν σχέδια για την κατασκευή ενός δεύτερου πλοίου εξυπηρέτησης επιχειρήσεων (SOV) με κινητήρα μεθανόλης, το οποίο θα ενταχθεί σε αυτό που οι εταιρείες πιστεύουν ότι θα είναι το πρώτο πλοίο πράσινων καυσίμων στον κόσμο για υπεράκτιες αιολικές επιχειρήσεις. Το νέο πλοίο πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2026 και θα λειτουργεί από το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ θα προστεθεί στο πρώτο SOV με καύσιμο μεθανόλη,

το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024 και θα λειτουργεί από την ανατολική ακτή του Ηνωμένου Βασιλείου για την υποστήριξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων.

Παρόμοια με το πρώτο σκάφος που παραγγέλθηκε το 2022, το νέο SOV θα κινείται με μηχανές διπλού καυσίμου, ικανές να πλέουν με ανανεώσιμη ηλεκτρονική μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και βιογενή άνθρακα, γεγονός που θα οδηγήσει σε ετήσια μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 4.500 τόνους. Η Ørsted αναμένει να προμηθεύσει τη δική της μεθανόλη και για τα δύο SOV από τη μονάδα ανανεώσιμης ηλεκτρονικής μεθανόλης της εταιρείας, FlagshipONE, η οποία κατασκευάζεται στη Σουηδία.

Η ESVAGT, η οποία ήταν πρωτοπόρος στην ιδέα του SOV, προσδοκά να συνεχίσει να καινοτομεί με το νέο σκάφος. Το SOV θα είναι έτοιμο το 2026 και θα λειτουργεί από τον κόμβο της Ørsted στην ανατολική ακτή του Ηνωμένου Βασιλείου με σύμβαση 10 ετών. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο τουρκικό ναυπηγείο Cemre Shipyard, το οποίο έχει αναπτύξει τεχνογνωσία στην κατασκευή SOV.

Το νέο υπερσύγχρονο ESVAGT SOV ενσωματώνει τις νεότερες τεχνολογίες. Θα έχει μήκος 305 πόδια και μέγιστη ταχύτητα 14 κόμβων. Θα διαθέτει χώρους φιλοξενίας για έως και 124 άτομα. Ενώ οι ειδικοί και οι τεχνικοί θα διαμένουν στο πλοίο για διάστημα έως και εβδομάδων, θα υπάρχει ένα πλήρες φάσμα εγκαταστάσεων. Ως πλωτή κατοικία, θα προσφέρει ψυχαγωγικές δραστηριότητες για το πλήρωμα και τους τεχνικούς του σκάφους, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων γυμναστικής, αίθουσας παιχνιδιών, κινηματογράφου και ατομικών καταλυμάτων.

Το σκάφος θα φιλοξενεί επίσης ένα εργαστήριο επί του σκάφους και μεγάλο μέρος του εξοπλισμού και των ανταλλακτικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση ενός υπεράκτιου αιολικού πάρκου θα αποθηκεύεται επί του σκάφους. Το SOV είναι σχεδιασμένο για άνεση και υψηλή εργασιμότητα, παρέχοντας έναν ιδιαίτερα αποδοτικό χώρο εργασίας και ασφαλή μεταφορά τεχνικών στο αιολικό πάρκο μέσω μιας διάβασης με αντιστάθμιση κίνησης και βάρκες μεταφοράς, καθώς και έναν γερανό για την ανύψωση βαρέων ανταλλακτικών. Το SOV είναι επίσης εξοπλισμένο με ελικοδρόμιο για γρήγορη πρόσβαση και μεταφορές από και προς την ξηρά.

Η Ørsted υπογραμμίζει ότι τα δύο SOV με καύσιμο μεθανόλη αποτελούν μέρος του στόχου της εταιρείας να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα στην παραγωγή ενέργειας και τις δραστηριότητές της έως το 2025. Το πρόσθετο, δεύτερο SOV με πράσινο καύσιμο θα στηριχθεί σε αυτό, καθώς η Ørsted εργάζεται προς την επίτευξη του στόχου της να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας έως το 2040.