Την Πέμπτη, η MAN Energy Solutions ανακοίνωσε την πρώτη λειτουργία ενός από τους δίχρονους(!) κινητήρες της με αμμωνία σε μια εγκατάσταση δοκιμών στην Κοπεγχάγη. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά, και ιδιαίτερα όσον αφορά την κατανάλωση πιλοτικού πετρελαίου και τη σταθερότητα της καύσης. Ακολουθεί η πρώτη επιτυχής καύση αμμωνίας στον ίδιο κινητήρα, την οποία ανακοίνωσε η MAN ενώ οι εκπρόσωποι συγκεντρώθηκαν στο Λονδίνο

για τις σημαντικές συνομιλίες του ΙΜΟ για το κλίμα. Το ενδιαφέρον για την ανακάλυψη ήταν "συντριπτικό", σύμφωνα με τον Bjarne Foldager, επικεφαλής του τμήματος δίχρονων δραστηριοτήτων της εταιρείας.

"Αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία μας προς την ανάπτυξη ενός δίχρονου ναυτικού κινητήρα αμμωνίας πλήρους κλίμακας. Ήταν μια ιστορική εβδομάδα για την ομάδα μας στο RCC, όπου η πολλή προεργασία και έρευνα έχει πλέον αποδώσει καρπούς και έχουμε αποκτήσει βαθιά κατανόηση των μοναδικών χαρακτηριστικών της αμμωνίας ως ναυτιλιακό καύσιμο", δήλωσε ο Gunnar Stiesch, Chief Technical Officer της MAN Energy Solutions.

Η ασφάλεια ήταν το κλειδί, δήλωσε η εταιρεία. Οι προφυλάξεις της εταιρείας περιλαμβάνουν την κατασκευή μιας ειδικά κατασκευασμένης "ψυχρής αίθουσας", η οποία διαθέτει μια οθόνη νερού για να συγκρατεί τους ατμούς αμμωνίας στην (απίθανη) περίπτωση διαρροής. Στον σχεδιασμό του κινητήρα έχουν επίσης ενσωματωθεί δοκιμασμένα συστήματα ασφαλείας κινητήρων διπλού καυσίμου, όπως σωληνώσεις διπλού τοιχώματος και εξαερισμός του συστήματος.

Η αμμωνία δοκιμάζεται ως ναυτιλιακό καύσιμο εδώ και αρκετό καιρό.

Η Wärtsilä άρχισε να χρησιμοποιεί προοδευτικές ποσότητες καυσίμου αμμωνίας σε ένα τετράχρονο το 2020 και η Japan Engine ακολούθησε το παράδειγμα το 2023. Η Japan Engine ανέφερε επίσης τον Απρίλιο του 2023 ότι έχει αρχίσει να συν-καίει αμμωνία σε δίχρονο κινητήρα (μαζί με μαζούτ).

Η MAN κάνει ήδη σχέδια εμπορίας για τον πρώτο κινητήρα της με καύσιμο αμμωνία. Σύμφωνα με τον Thomas S. Hansen, επικεφαλής προώθησης και υποστήριξης πελατών της εταιρείας, το πρώτο εμπορικό παράδειγμα θα είναι ένας κινητήρας 60 οπών, ο οποίος έχει ευρύ φάσμα εφαρμογών σε πλοία.Το πρώτο παράδειγμα θα πρέπει να παραδοθεί για εγκατάσταση σε πλοία το 2026. "Το ενδιαφέρον για αυτόν τον κινητήρα είναι πολύ μεγάλο και έχουμε λάβει πολλά ερωτήματα ουσιαστικά για όλα τα μεγάλα πλοία της εμπορικής ναυτιλίας.Η MAN Energy Solutions αναμένει μια γρήγορη εξάπλωση των κινητήρων που λειτουργούν με αμμωνία προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας", δήλωσε.

Στο μεσοδιάστημα, ωστόσο, υπάρχει ακόμη έρευνα και ανάπτυξη που πρέπει να γίνει. Τους επόμενους μήνες, η ερευνητική ομάδα της ΜΑΝ θα εξετάσει την απελευθέρωση θερμότητας, την ανάφλεξη, το ενεργειακό κλάσμα του πιλοτικού πετρελαίου και (βασικό στοιχείο για τη συμμόρφωση) τις εκπομπές NOx και N20. Θα ανακατασκευάσουν επίσης τον κινητήρα δοκιμής ώστε να χρησιμοποιεί αμμωνία σε όλους τους κυλίνδρους του, καθώς η πρώτη σειρά δοκιμών χρησιμοποιούσε μόνο έναν. Σύμφωνα με τον Brian Østergaard Sørensen, αντιπρόεδρο της MAN και επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης δίχρονων κινητήρων, ένας κινητήρας δοκιμών πλήρους κλίμακας θα πρέπει να είναι έτοιμος και να λειτουργεί με αμμωνία στις αρχές του 2024.

"Οι προσδοκίες μας για την αμμωνία είναι θετικές λόγω του προβλεπόμενου χαμηλότερου κόστους παραγωγής της σε σύγκριση με άλλα συναφή e-fuels προβλέπουμε ότι περίπου το 27% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα μεγάλα εμπορικά πλοία θα είναι αμμωνία μέχρι το 2050", κατέληξε ο Sørensen.