Ο αγώνας δρόμου για την εμπορική διάθεση των κινητήρων με καύσιμο αμμωνία συνεχίζεται, με την WinGD, μέρος του κινεζικού ομίλου CSSC, να αναφέρει ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την παράδοση κινητήρων αμμωνίας το 2025. Η ελβετική εταιρεία ναυτικής ενέργειας παρείχε την τελευταία της ενημέρωση αναφέροντας την πρόοδο στις δοκιμές της και τη συνεργασία της με ναυτιλιακές εταιρείες. Η WinGD υπογραμμίζει τις ισχυρές συνεργασίες που συμβαίνουν σε ολόκληρο τον κλάδο για την προώθηση της αμμωνίας, η οποία θεωρείται ως μία

από τις πιο υποσχόμενες εφαρμογές για την επίτευξη της απεξάρτησης από τον άνθρακα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο κατασκευαστής κινητήρων υπογραμμίζει τις προσπάθειές του με κατασκευαστές κινητήρων και πλοίων στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Κορέα, καθώς και με την ταξική κοινωνία και τις δικές του εκτεταμένες επενδύσεις στην έρευνα.

Η ελβετική εταιρεία αναφέρει ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να παραδώσει τους πρώτους κινητήρες αμμωνίας διπλού καυσίμου X-DF-A μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ τα πρώτα πλοία που κινούνται με κινητήρα X-DF-A θα τεθούν σε υπηρεσία από το 2026. Αυτό ακολουθεί τις δοκιμές καύσης στις ερευνητικές εγκαταστάσεις της WinGD τον Δεκέμβριο του 2022, οι οποίες κατέδειξαν περαιτέρω τις εξελίξεις στον σχεδιασμό κινητήρων με καύσιμο αμμωνία.

Σε συνεργασία με το China Shipbuilding Power Engineering Institute Co. (CSPI) θα ξεκινήσουν δοκιμές σε έναν μονοκύλινδρο κινητήρα που έχει κατασκευαστεί για το σκοπό αυτό στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Κινητήρων (ERIC) στο Winterthur και σε έναν πολυκύλινδρο κινητήρα στο Παγκόσμιο Κέντρο Δοκιμών της WinGD στη Σαγκάη. Η WinGD τονίζει ότι ολοκλήρωσε την πρώτη ανάφλεξη το 2022 και αποκτά γρήγορα γνώσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης μοντελοποίησης για ακριβή στοιχεία για την κατανάλωση αμμωνίας και τις εκπομπές. Η εταιρεία εργάζεται πάνω σε έννοιες δίχρονης καύσης και μοντέλα εκπομπών.

Επισημαίνουν τη διαδικασία τους λίγες ημέρες αφότου η MAN Energy Solutions με έδρα τη Γερμανία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την πρώτη λειτουργία ενός από τους δίχρονους κινητήρες της με αμμωνία σε δοκιμαστική εγκατάσταση στην Κοπεγχάγη. Πρόσφατα ανέδειξαν την πρώτη επιτυχή καύση αμμωνίας με τον ίδιο δίχρονο κινητήρα.

Άλλοι κατασκευαστές κινητήρων σημειώνουν επίσης μεγάλη πρόοδο στις προσπάθειές τους. Η Wärtsilä άρχισε να λειτουργεί προοδευτικές ποσότητες καυσίμου αμμωνίας σε έναν τετράχρονο κινητήρα το 2020 και η Japan Engine ακολούθησε το παράδειγμα το 2023. Η Japan Engine ανέφερε επίσης τον Απρίλιο του 2023 ότι έχει αρχίσει να συν-καίει αμμωνία με το μαζούτ σε δίχρονο κινητήρα.

"Για να είναι η βιομηχανία πραγματικά έτοιμη για τα εναλλακτικά καύσιμα, οι έννοιες των κινητήρων που τα χρησιμοποιούν - και τα σχέδια των πλοίων, τα βοηθητικά συστήματα, η εκπαίδευση του πληρώματος και το δίκτυο υποστήριξης πεδίου - πρέπει να είναι έτοιμα πριν τα καύσιμα γίνουν ευρέως διαθέσιμα", δήλωσε ο Dominik Schneiter, διευθύνων σύμβουλος της WinGD. "Το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξής μας, όπως αποδεικνύεται από αυτά τα ορόσημα στην έρευνα και τη συνεργασία, δείχνει ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο για να δώσουμε στους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης τον χρόνο που χρειάζονται για να προετοιμαστούν για την απεξαρτημένη από τον άνθρακα ισχύ των πλοίων που χρησιμοποιούν αμμωνία ως καύσιμο".

Οι πλοιοκτήτες αναμένουν αυτές τις εξελίξεις, προχωρώντας σε παραγγελίες πλοίων που είναι έτοιμα για χρήση αμμωνίας. Η CMB (Compagnie Maritime Belge) ανέφερε ότι πρόσφατα παρέλαβε το πρώτο containership στον κόσμο που είναι έτοιμο για χρήση αμμωνίας. Κατασκευασμένο στην Κίνα. το πλοίο λειτουργεί για λογαριασμό της CMA CGM και θα ακολουθήσουν στο μέλλον παρόμοια πλοία σχεδιασμένα επίσης για λειτουργία με καύσιμο αμμωνίας. Η CMB.Tech έχει επίσης συνεργασία με την WinGD για την ανάπτυξη κινητήρων με καύσιμο αμμωνία για δέκα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου χωρητικότητας 210.000 DWT. Ομοίως, τον περασμένο μήνα η AET Tankers και η αδελφή εταιρεία Akademi Laut Malaysia υπέγραψαν συμφωνία με την WinGD για την ανάπτυξη εκπαίδευσης του πληρώματος σε κινητήρες αμμωνίας. Η WinGD υπογραμμίζει επίσης ότι πρόσφατα υπέγραψε συμφωνίες τόσο με την Mitsubishi Shipbuilding Co. όσο και με την Hyundai Heavy Industries το 2022 με επίκεντρο την ανάπτυξη σχεδίων για πλοία με καύσιμο αμμωνίας.

Παρά τις προκλήσεις που πρέπει ακόμη να ξεπεραστούν, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών ασφαλείας για το χειρισμό και τη λειτουργία με αμμωνία, η έλλειψη εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συνεχίζει να την καθιστά κορυφαίο υποψήφιο για το μέλλον τόσο της ναυτιλιακής βιομηχανίας όσο και άλλων βαρέων βιομηχανιών που αντιμετωπίζουν την πρόκληση της απαλλαγής από τον άνθρακα. Οι περισσότεροι αναλυτές συνεχίζουν να προβλέπουν ότι οι προκλήσεις θα ξεπεραστούν και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας προβλέπουν ότι η τεχνολογία καυσίμων αμμωνίας θα φτάσει στην εμπορική αξιοποίηση.