Η Maersk συνεχίζει τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της μεθανόλης ως εναλλακτικού καυσίμου για την υποστήριξη της μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η ναυτιλιακή εταιρεία υποστηρίζει την ανάπτυξη μιας μεγάλης μονάδας παραγωγής πράσινης μεθανόλης στην κεντρική Λουιζιάνα, ενώ στη Σιγκαπούρη ολοκλήρωσε την πρώτη λειτουργία δεξαμενισμού μεθανόλης από πλοίο σε πλοίο στο λιμάνι. 

Με το παρθενικό του ταξίδι σε εξέλιξη, το πρώτο containership με καύσιμο μεθανόλη απέχει τώρα λίγο περισσότερο από ένα μήνα από το να φτάσει στα κεντρικά γραφεία της Maersk στην Κοπεγχάγη.

Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) επισημαίνει τη μοναδική επιχείρηση δεξαμενισμού και την προετοιμασία που ανέλαβε. Πριν από την επιχείρηση, έγιναν εκτεταμένες προετοιμασίες για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων επιτραπέζιων ασκήσεων, εργαστηρίων και άσκησης επίγειας ανάπτυξης στην οποία συμμετείχαν διάφοροι ενδιαφερόμενοι φορείς και κυβερνητικές υπηρεσίες. Η MPA υπογραμμίζει ότι διεξήγαγε ενδελεχή αξιολόγηση κινδύνων και περιβαλλοντικών επιπτώσεων, εξέτασε τα παγκόσμια περιστατικά που σχετίζονται με τη μεθανόλη και ενσωμάτωσε τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, την πρόβλεψη καιρού και παλίρροιας, τη μοντελοποίηση πλουμίου και την παρακολούθηση για την υποστήριξη της επιχείρησης.

Το containership χωρητικότητας 32.300 dwt που ναυπηγήθηκε στη Νότια Κορέα και θα ονομαστεί επίσημα Laura Maersk όταν φτάσει στην Κοπεγχάγη, έφτασε στη Σιγκαπούρη στις 26 Ιουλίου από τη Σαγκάη.

Καθώς το ταξίδι συνεχίζεται, η Maersk συνεχίζει επίσης να αναπτύσσει το παγκόσμιο δίκτυο εφοδιασμού της για το μελλοντικό καύσιμο που θα απαιτηθεί για τον στόλο των ποντοπόρων πλοίων διπλού καυσίμου μεθανόλης που έχει παραγγείλει τώρα, καθώς και για τους άλλους μεγάλους μεταφορείς που έχουν ακολουθήσει με παραγγελίες πλοίων.

Η SunGas Renewables, μια εταιρεία με έδρα τη Λουιζιάνα, η οποία αποσχίστηκε από την GTI Energy για να επικεντρωθεί σε ανανεώσιμα προϊόντα syngas, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να προχωρήσει στην κατασκευή μιας μεγάλης μονάδας παραγωγής πράσινης μεθανόλης, η οποία αναμένεται να προμηθεύει μεθανόλη στο στόλο της Maersk. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή του έργου στις πρώην εγκαταστάσεις της International Paper στο Rapides Parish της Λουιζιάνα. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 και η εμπορική λειτουργία θα ξεκινήσει το 2027.

"Η χρήση βιομάζας από αειφορικά διαχειριζόμενη δασοκομία σε συνδυασμό με τη δέσμευση του άνθρακα επιτρέπει στο έργο μας να παράγει πράσινο ναυτιλιακό καύσιμο, ενώ ταυτόχρονα απομακρύνει τον άνθρακα από την ατμόσφαιρα", εξηγεί ο Robert Rigdon, διευθύνων σύμβουλος της SunGas Renewables.

Το έργο που θα ονομάζεται Beaver Lake Renewable Energy αναμένεται να παράγει σχεδόν 400.000 μετρικούς τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως για ναυτιλιακά καύσιμα. Θα χρησιμοποιεί ίνες ξύλου από τοπικά, αειφορικά διαχειριζόμενα δάση για την παραγωγή του καυσίμου με μια διαδικασία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα σχεδόν ενός εκατομμυρίου τόνων CO2 ετησίως.